intro

Mijn naam is...

Mevrouw W. (Bijgewerkt op 14-03-2024) Een bekende in blogland, ook al is het alweer een aantal jaren geleden dat ik met mijn vorige webl...

vrijdag 20 oktober 2023

bankzaken

Donderdagmorgen zou het droog blijven en we gingen daarom bijtijds de deur uit om te gaan wandelen. 


Ik wilde graag weer eens naar het Heidebos in het Vlaamse Moerbeke toe. 


Het was alweer even geleden dat we daar geweest waren en ik had een route van tien kilometer uitgestippeld.


Naast mijn fotocamera nam ik voor deze wandeling mijn glazen bol en drie verschillende lenzen mee.



En dat was niet alleen om bomen en bospaadjes te fotograferen. We gingen op zoek naar paddenstoelen en dan met name vliegenzwammen, want dat vinden wij toch wel de crème de la crème onder de paddenstoelen. 



We zijn er niet zo heel veel tegengekomen, maar we waren al heel erg tevreden met wat we zagen.



En natuurlijk waren er ook nog andere paddenstoelen, zoals deze grote parasolzwam:



En deze mooie wilde kamperfoelie moest ook vereeuwigd worden:


Het Heidebos dus... 
Mocht je een stukje bos willen kopen:


🍄 🍄 🍄 🍄 🍄 🍄

Na de wandeling gingen we voor bankzaken naar Terneuzen toe. Onze hypotheek is volledig afgelost en we wilden de betaalrekening, die we dertig jaar geleden speciaal hiervoor geopend hadden, opzeggen. Manlief had eerst naar de landelijke helpdesk gebeld en daar werd geadviseerd om naar een kantoor te gaan en het via daar te regelen. 

Om een lang verhaal kort te maken: hier in de streek is nog maar één kantoor van deze bank, er waren twee medewerkers aan het werk, drie klanten voor ons en het duurde bijna anderhalf uur voordat we weer buiten stonden. Allemensen, wat duurde dat lang! 
Maar de rekening is opgezegd. 

31 opmerkingen:

  1. Dat klinkt zo grappig: ik nam mijn glazen bol mee. (Alsof er een massa mensen stond te wachten om de toekomst voorspeld te krijgen).

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dan had ik maar op weinig klandizie kunnen rekenen: we zijn in het bos slechts drie mensen tegengekomen... :)

      Verwijderen
    2. @Bertiebo: Zo las ik het ook in eerste instantie, zo grappig!

      Verwijderen
    3. Als het op mijn werk niet meer gaat, dan kan ik altijd nog waarzegster worden :)

      Verwijderen
  2. Van de banken moet je het tegenwoordig ook niet meer hebben. Er is in heel Zeeland nog 1 Ing kantoor, in Middelburg. En die werken alleen op afspraak, maar goed, dat scheelt misschien wachttijd. Toch vind ik het geen goede zaak, ik weet, dat vooral oudere mensen hun zaken nog wel eens graag gewoon bij hun bank regelen, die vlieger gaat lang niet meer overal op.
    Die anderhalf uur hadden jullie op een leukere manier kunnen besteden, zonde van de tijd.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik denk dat niet alleen ouderen een mens willen spreken om zaken te regelen en duidelijke informatie te krijgen . Bankzaken zijn ingewikkeld geworden met apps' installeren etc , er zullen altijd mensen van alle leeftijden hebben die het niet begrijpen. En de helpdesk lijkt ook behoorlijk in trek te zijn gezien de 108 wachtenden die Mevrouw W in een later antwoord meldt

      Verwijderen
    2. Mijn oudste broer heeft nog maar sinds kort internetbankieren. Hij heeft de app door een bankmedewerker laten installeren en hij heeft ook nog een cursus ervoor bij de bank gevolgd. En het was druk op de cursus, vertelde hij.

      Verwijderen
  3. Maar de paddenstoelen zijn prachtig, zou er wel eens een pad op zitten?
    Bovenstaande reactie was van mij,
    Betsy

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Geen pad gezien. Kabouter Spillebeen ook niet :)
      Dat er de hele provincie nog maar één INGkantoor is, wist ik niet. Best wel triest!
      Wat ik nou gisteren ook best erg vond, was dat er totaal geen privacy was. We weten van al die mensen voor ons hoe ze heten en wat ze kwamen doen. Het stel voor ons zou per post nieuwe passen en pincodes krijgen, binnen drie tot vijf werkdagen. Als we nou heel erg kwaad zouden willen dan zouden we gewoon de postbode kunnen afwachten...

      Verwijderen
    2. Bizar! In een heel ver verleden werkte ik bij een bank, en daar werd toen toch echt al enorm goed opgelet dat er privacy was en niemand anders kon horen wat er werd besproken.

      Verwijderen
  4. Wauw wat een mooie paddenstoelen zeg! Ik ben onder de indruk. Zulke mooie heb ik hier echt nog niet gezien.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bij ons zie je die ook niet, ze leven op zandgrond en wij wonen op zeeklei.

      Verwijderen
  5. N.B. Wat heerlijk dat de hypotheek is afgelost zeg!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, echt lekker! Die dertig jaar zijn wel voorbij gevlogen...

      Verwijderen
  6. Die bank: dan mag je nog blij zijn dat ze je konden helpen, na al die wachttijd! Ik heb - vooral in mijn werk - een grote frustratie richting ING, en ook wel een paar andere banken: ik kan de uren dat ik heb moeten wachten niet meer tellen - behoorlijk dure uren! - om dan telkens een ander advies te krijgen, telkens weer andere zoekgeraakte post-met-handtekeningen, telkens weer verkeerde inloginformatie, etc.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Vreselijk! Toen wij zaten te wachten waren we ook wel bang dat we daar voor niks zaten. En de bankemployee, waarvan hypotheken eigenlijk niet zijn afdeling was, gaf ons af en toe ook niet veel hoop. Maar het kwam gelukkig toch goed en alles is nu geregeld.
      Het erge is dat ik ook nog een keer voor mijn moeder van alles bij deze bank zou moeten regelen. Manlief had nu eerst de helpdesk gebeld en had 108 wachtenden voor zich, maar dan kun je tussendoor nog iets anders doen. In het gebouw zelf zaten we maar een beetje te wachten.

      Verwijderen
  7. Ja heel leuk om nu foto 's te maken de rood met wit nog niet gevonden

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het waren er nu ook niet veel. Het is natuurlijk ook lang droog geweest, dus misschien dat er nog wel meer komen.
      En die glazen bol is leuk. Vooral op open vlaktes is het leuk om er mee rond te lopen en erdoor te kijken.

      Verwijderen
  8. En de glazen bol staat op mijn verlanglijstje

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Prachtige paddenstoelen. Een droom toch om net die rode met witte stippen te vinden. Bankzaken ....... spreek er me niet van. Geen banken meer waar je persoonlijk iemand een vraag kan stellen die dan ook nog juist beantwoord wordt. Volgende week heb ik een beeld-bel-afspraak met een bank. Ik vind dat niet prettig maar ik zal wel moeten om in een rekening te kunnen. In de buurt hebben we een SNS winkel, zo noemen ze dat tegenwoordig waar ik met al mijn vragen binnen kan lopen. Als ik dat doe dan kloppen de antwoorden gewoon niet want ik moet een mailtje sturen naar die en die en daar mag ik mijn vragen stellen. Via de mail krijg ik dan weer antwoord dat ze me onmogelijk tegemoet kunnen komen omdat ik weer bepaalde formulieren moet sturen. Om een lang verhaal kort te maken. Het is een grote ellende.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Omdat we deze rekening alleen maar gebruikten voor de hypotheek, hadden we daar geen pasjes en geen scanner van. Om zelf de rekening te kunnen opzeggen moesten we dat eerst allemaal aanvragen en daarna konden we de rekening opzeggen. Echt raar! Aan de telefoon werd daarom geadviseerd om naar de bank zelf te gaan en daarmee dit gedeelte over te slaan.

      Verwijderen
  10. Prachtig die vliegenzwammen. Ik keek uit naar kabouter Spillebeen

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. We hebben geen kabouter gezien... Misschien dat ze aan het werk waren 🍄

      Verwijderen
  11. O, die rood met witte paddenstoelen zijn zo mooi. Heb je hier je glazen bol bij gebruikt?
    Jammer dat je niet in je glazen bol kon zien hoe het bankbezoek verliep. Dan was je misschien op een ander moment gegaan. Maar het is uiteindelijk gelukt! Heerlijk, geen hypotheek meer.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Voor de paddenstoelen heb ik de glazen bol niet gebruikt. Ik werk daar beter mee in open vlaktes en met grotere voorwerpen, zoals de boom op de foto.
      Het is fijn dat alles nu afgelost is.

      Verwijderen
  12. Wij hebben al jaren de ING en als ik iets moet regelen zou ik naar Gouda moeten gaan. Tot nu toe niet nodig maar als ik een vraag heb wordt ik aan de telefoon heel goed en zonder wachttijd geholpen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat is fijn om te lezen. Gelukkig kan het dus wel op een makkelijke en goede manier.

      Verwijderen
  13. Dan heb je nog geluk. Bij ons kan je bij de bank, de verzekering, het ziekenfonds en noem maar op alleen nog op afspraak terecht.

    BeantwoordenVerwijderen