intro

Mijn naam is...

Mevrouw W. (Bijgewerkt op 14-03-2024) Een bekende in blogland, ook al is het alweer een aantal jaren geleden dat ik met mijn vorige webl...

zondag 24 september 2023

ochtendstond

Het was een mooie ochtend om te oefenen met mijn camera.


Ik heb hem nog maar pas en zo gek veel foto's heb ik er nog niet mee gemaakt. Dus hup, vanmorgen trok ik met mijn camera, grote lens en statief de tuin in.


En ik ben best wel tevreden met het resultaat. 


De goudsbloemen doen het goed en ik vrees dat ik er volgend jaar heel veel ga hebben, want ze zaaien nu al uit. 



Er bloeit nog veel, maar ook zaaddozen vind ik mooi.


Deze hierboven zijn van 't juffertje-in-het-groen. Dat zaait ook uit en dat mag ook. Ik heb dat plantje graag in mijn tuin. 


Vorig jaar had ik een paar zinnia's in de tuin en dit jaar heb ik er meer gezaaid. Op de foto hierboven staat er één en hieronder de roze bloemen zijn ook zinnia's. 


De witgele bloemen is cosmea. 

Gisteren waren we naar een verjaardag toe en vanmiddag hebben we er nog één. Ik ga graag naar verjaardagen, vind dat altijd gezellig. 

Hierbij wil ik je een fijne week wensen!

14 opmerkingen:

  1. Leuke foto's . Met sommige planten is het zo onduidelijk. We hadden 2 jaar geleden heel veel goudsbloemen, vorig jaar minder en nu nog maar op een plek. En juffertje in het groen is dit jaar ook weinig. Terwijl het in een groot deel vd tuin alles zijn gang mag gaan, we doen er niets aan zo'n 4x4 meter. Vorig jaar hadden we bolderik, dit jaar niet.
    Zonnebloemen pitten zijn ook niet opgekomen en bij de buren die vorig jaar 2 hele grote hadden met een bloem staan er nu 2 met heel veel bloemen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik had geen grote zonnebloemen gezaaid, maar vorig jaar wel en die zijn uitgezaaid. Er staan een paar grote exemplaren in de tuin en ik hoop dat ze ook nu weer uitzaaien. Ook komkommerkruid en nog meer planten waren uitgezaaid. En ik heb dit jaar op verschillende plaatsen akelei gezet en ook daarvan komen nu overal kleine plantjes op.

      Verwijderen
  2. Heerlijk een middagje fotografie en er bloeit nog genoeg zo te zien

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Reacties
    1. Dank je wel. Er staat inderdaad nog veel in bloei. Het vingerhoedskruid bloeit nu voor de tweede keer dit jaar, dat vind ik wel leuk.

      Verwijderen
  4. Wat een mooie foto’s. De eerste vind ik heel leuk. Goed om veel te oefenen want een nieuw toestel moet echt even wennen. Ik houd ook erg van verjaardagen, ook die van mezelf vier ik graag.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Die van mezelf vier ik niet, maar dat komt omdat ik daar na het overlijden van onze jongste zoon geen zin meer in heb. Die van manlief en onze andere zoon vieren we wel.

      Verwijderen
  5. Prachtig, al die bloemen! Mooie foto’s.
    Wij vieren onze verjaardag 1 keer in het jaar, net als al mijn broers en zussen, samen met de kleinkinderen en achterkleinkinderen van onze ouders en meestal rond de trouwdag van onze ouders.
    Thea

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat kan ook.
      Wij hebben veel naaste familie (in totaal 35 personen) en de grotere neven en nichten vieren het niet meer met alle ooms en tantes, maar er blijven nog genoeg verjaardagen over.

      Verwijderen
  6. 't Is echt jouw hobby hè..., heerlijk zoals je schrijft over fotografie!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb altijd graag foto's gemaakt en een paar jaar geleden heb ik een basiscursus gedaan. Ik vind het verder leuk om steeds wat bij te leren.

      Verwijderen
  7. Mooi, al die bloemen, ook degene die al een beetje afsterven. Die geven altijd zo'n mooi beeld.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het hoeft niet allemaal mooi en strak te zijn. Ik ben niet zo van composities maken en fotografeer het liefst hoe het op het moment is.

      Verwijderen
  8. Mooi zijn je foto's, heerlijk hè, zo experimenteren.

    BeantwoordenVerwijderen