intro

Mijn naam is...

Mevrouw W. (Bijgewerkt op 14-03-2024) Een bekende in blogland, ook al is het alweer een aantal jaren geleden dat ik met mijn vorige webl...

woensdag 20 september 2023

ja of nee?

 Ons lief poezenkind is nu acht weken.

En blijft ze nou bij ons of niet? Weet je, laat ze maar lekker blijven. We zijn er nu toch wel aan gewend dat we inmiddels drie poezen (Monster, Miep en Moppie) hebben. Het zou opeens toch wel heel erg stil zijn, als ze nu nog weg zou gaan. 

😻 😻 😻 😻 😻 😻

Nog steeds let ik heel erg goed op met wat ik eet. Thuis eet ik al sinds begin juli geen koekjes, snoepjes en chips meer. En iedere dag een glaasje wijn, is nu nog maar één of twee glazen in de week. Van 65 kilo ben ik naar 60 gegaan en meer hoeft er niet af. Ik moet het alleen zo zien te houden.

De broeken die ik voor de zomer apart gelegd had omdat ik er niet meer inpaste, zitten nu weer goed en de gulpen kunnen weer gewoon dicht. En de drukknopen van mijn werkjasjes schieten ook niet meer steeds open. Ik hoef gelukkig geen grotere kleding te kopen, want daar was ik al hard naar op weg. 

En er is nog een voordeel: mijn buik voelt minder gespannen aan, nu ik niet zoveel suiker meer eet. Ik kon er soms echt als een zwangere uitzien en me heel erg opgeblazen voelen.

Het is dus allemaal beter zoals het nu is.

24 opmerkingen:

  1. Leuk zeg, dat Moppie bij jullie blijft dan kun je tenminste de verdere groei met de nodige kattenstreken volgen. En het ontbreekt bij jullie niet aan ruimte.
    Ik ben de laatste weken ook goed aan 't minderen met zoetigheid, ik ging al vrezen, dat mijn winterbroeken te strak zullen zitten.En in de winter komt er toch al zo snel wat bij.Bij jou is het goed gelukt in een paar maanden!
    Betsy

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik ben ook heel erg blij met het resultaat en nu moet ik ervoor zorgen om niet meer teveel aan te komen. Succes met het lijnen.

      Verwijderen
  2. Wat goed van je! Ik ben 23 jaar geleden met roken gestopt maar kan verder nergens mee stoppen (snoep, koekjes, etc.) Gelukkig lust ik geen alcohol!
    Wat fijn dat het Moppie bij jullie mag blijven, gezellig hoor!
    Thea

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik ben 28 jaar geleden met roken gestopt, maar dat ging iets minder makkelijk. Ik ben nog altijd heel erg blij dat me dat toen uiteindelijk gelukt is, daarna ging het echt een stuk beter met me.

      Verwijderen
    2. Hé! Heel herkenbaar! Bij mij net hetzelfde! Ook 23 jaar geleden gestopt, ook gelukkig geen alcoholfan hier en ook moeite met stoppen met snoepen (maar vooral chips ).

      Verwijderen
  3. Goed gedaan dat afvallen en fijn dat Moppie blijft!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Fijn dat Moppie blijft, kan me zo goed voorstellen dat je haar niet meer kwijt wil. En wij ook de foto's niet

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik vind het ook leuk om de ontwikkelingen en de foto's met jullie te delen.

      Verwijderen
  5. Fijn dat Moppie bij jullie mag blijven wonen.
    MarietvG

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Manlief geeft niet zo om katten, maar zoon en ik spelen graag met Moppie. Het is natuurlijk ook wel heel erg leuk zo'n kitten.

      Verwijderen
  6. Als t goed is gaat geen suiker eten je nog meer opleveren. Wat ben ik blij dat Mop bij jullie blijft. Ik smelt als ik haar foto's zie.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het is ook echt een liefje en ze haalt heel wat fratsen uit.

      Verwijderen
  7. Leuk dat Moppie bij jullie blijft wonen! En wat knap, die 5 kilo eraf. Ik vond het best frustrerend dat ik een week lang enorm veel in de bergen had gelopen, helemaal niets had gesnoept e.d. en desondanks was aangekomen! Ja, spieren zijn zwaarder dan vet, maar die weegschaal gaf meer aan 🙁 en dat wil je toch niet!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat valt wel tegen, dat snap ik. Wij waren pas een weekend weg, hotel met ontbijt. Ik heb wel goed ontbeten, maar de rest van de dag had ik vervolgens helemaal geen trek. Om drie uur at ik dan maar een broodje, om toch maar iets te eten. Ik heb wel altijd iets van eten in mijn tas zitten, voor als ik me toch wat flauw mocht gaan voelen, maar ook daar heb ik niet naar gepakt.

      Verwijderen
  8. Oh, fijn dat je ze houdt, ik zou er zelf geen afscheid van kunnen nemen denk ik. Het is zo'n schattig beestje! Ik ga dit weekend overigens bij mijn broer op zijn kat passen, ik kijk er al naar uit!
    En ik probeer ook om niet meer te snoepen maar het lukt vooralsnog nog niet helemaal zoals het hoort. Wel al een beetje hoor, en dat is al beter dan helemaal niet. Maar ik moet toch een tandje bijsteken (of juist niet, toch niet letterlijk ;) ) .Dat het bij jou zo' goed resultaat had vind ik erg motiverend.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ga je weer foto's van de kat maken? Jij kunt van die hele mooie sfeerfoto's maken.
      Ik vind het ook best verbazingwekkend dat ik zo snel zoveel afgevallen ben. Nou ben ik best wel een snoeper...

      Verwijderen
  9. Je bent goed bezig hoor, toppie. Zoë zie je wat een mens ongemerkt aan calorieën naar binnen werkt. En wat fijn dat Moppie bij jullie mag blijven ;))

    Groetjes, Ellen

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel. Dat het minderen met suiker zo'n effect zou hebben, had ik ook niet verwacht.

      Verwijderen
  10. Super dat Moppie mag blijven... Ik zou er geen afstand van kunnen doen hoor, en Miep zal ook wel blij zijn al weet ze niks van je overwegingen!
    Suiker is zo slecht.. Mijn man moet oppassen; zit tegen diabetes 2 aan. Tussendoortjes worden ook ontraden. Maar wat een mooi gewicht heb je nu! Daar ben ik wel een beetje jaloers op hoor...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik moet wel tussendoor eten, het liefst zes keer op een dag en dan geen al te grote porties. Dat komt omdat ik een chronische darmziekte heb en in het verleden ook vernauwingen had. De boel moet vanbinnen goed kunnen doorstromen. Normaal houd ik me daar ook prima aan, alleen als ik in een hotel ontbijt doe ik dat niet. Dan eet ik in één keer heel veel :)

      Verwijderen
  11. Wat een knap beestje 💛. Ik zou zo graag het suiker kunnen laten, maar het lukt niet. Er mogen wat kilo's af én het is niet gezond, en toch.... jij hebt duidelijk meer karakter👍

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Mooi dat de kleine mag blijven en knap dat je die 5 kilo de deur uit hebt gezet.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Tof dat het poezenbeestje blijft! Kan zij die 5 kilo gewoon uiteindelijk op gaan vullen. ;-)

    BeantwoordenVerwijderen