intro

Mijn naam is...

Mevrouw W. (Bijgewerkt op 14-03-2024) Een bekende in blogland, ook al is het alweer een aantal jaren geleden dat ik met mijn vorige webl...

donderdag 24 augustus 2023

wennen

De ochtend is mooi begonnen:

En daar is Miep!

Ze ziet een andere kat en die indringer moet goed in de gaten gehouden worden.

Sinds gisteren gaat ze weer naar buiten toe. Het is iedere keer maar voor eventjes, want ze is al snel weer terug.


Dat lieve kind kan ze ook nog niet te lang alleen laten.



Vier weken is het kleintje nu en ze begint de wereld te verkennen en daar heeft ze het maar druk mee. 


De honden vinden haar erg interessant en zij vindt ze best wel eng.


Ik blijf er wel constant bij, want die grote honden zijn niet altijd zo zachtzinnig. Toch is het belangrijk dat ze aan elkaar wennen. 

😺 😺 😺 😺 😺 😺

Ik wil je een fijne dag wensen!

24 opmerkingen:

  1. Schattig die foto's van mini Miepje, of heeft ze al een eigen naam.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nee, ze heeft nog geen naam. Ik ben er ook nog steeds niet uit of ze blijft of niet.

      Verwijderen
  2. Wat een leuke foto's, ik kan me voorstellen dat je daar de hele dag naar blijft kijken. Groetjes Ella

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Of die kleine nou slaapt of wakker is... het is allemaal even leuk.

      Verwijderen
  3. Wat een prachtige foto's! Ik vind het heel bijzonder, zo'n rode moeder met een rode dochter... Wij hebben een rode kater, ook wel lief, maar niet zo schattig als dit minipoesje...
    groetjes, Alice K.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het is ook echt een dotje. Toen Miep aankwam lopen, had ik ook verwacht dat het een kater was.

      Verwijderen
  4. Dat kleintje is om op te vreten. Houden hoor! 😉
    De foto met die hondensnoet zo vlak bij haar is er eentje om in te kaderen. Zo mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Onze herdershond gaat vooral rondjes lopen en komt af en toe kijken, maar Bee blijft bij haar.

      Verwijderen
  5. Och, daar smelt je toch voor weg? Wat een schatje en ze went vast heel snel aan de honden.
    Onze hond werd vroeger onder de duim gehouden door de beide katten! Hij dacht, dat hij de baas was maar de beide kattendarmen zetten hem vakkundig klem op de trap als zijn gedrag hen niet aanstond. Dus - nog veel plezieren moeder en kind!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik verwacht ook wel dat het goed al komen tussen de honden en het poesje. Ik zet ze elke dag even bij elkaar, sinds dat de oogjes open zijn van de kitten.

      Verwijderen
  6. Wat een mooie poezenfoto’s. Ze zal wel wennen aan de honden en de honden aan haar.
    Thea

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Tussen Miep en de honden gaat het niet zo heel erg lekker, maar we hebben nog een poes en die gaat wel heel erg goed samen met de honden. Ik verwacht dat het met dat kleintje ook wel zal goedkomen.

      Verwijderen
  7. Mooi om te zien hoe moeder Miep de kleine alleen durft te laten. Ze vertrouwt jullie volkomen. Gr Rita

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Vanaf dat de kitten geboren is mochten we het van haar oppakken, ook de dierenarts was geen probleem. Het is een brave poes.

      Verwijderen
  8. 4 weken en al zelf je pootjes wassen, het wordt steeds makkelijker voor moeder Miep, lekker dat ze weer even buiten kan.
    Toen onze Saar 5 kleintjes had, die allemaal 8 weken bleven, was ze er ook wel klaar mee en ze was toen heel dun, dat hele spul dronk graag af en toe nog bij haar!
    Geniet er van, met de honden komt het vast goed.
    Betsy

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ons kleintje is wel een bijdehandje, geloof ik ;)
      Ze begint nu ook van die leuke kattensprongetjes te maken. Vast voedsel eet ze nog niet en omdat ze maar alleen is, ziet moeder Miep er best goed uit.

      Verwijderen
  9. Het is me toch een droppie ook... Die Miep, een echte moeder hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een schatje . Toen ik kittens groot bracht voor de dierenbescherming gingen ze pas weg met 9 weken. Ze leren van de moeder heel veel en van zussen en broers die ze jammer genoeg niet heeft. Maar rode zijn erg lieve katten. Geniet er van.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel. Genieten doen we er zeker van, het is echt heel erg leuk om op te zien groeien.

      Verwijderen