intro

Mijn naam is...

Mevrouw W. (Bijgewerkt op 14-03-2024) Een bekende in blogland, ook al is het alweer een aantal jaren geleden dat ik met mijn vorige webl...

vrijdag 25 augustus 2023

ganzen

Op het land van de buurman is het de laatste dagen een hoop gesnater van grote Canadese ganzen.

Het tarwe is nog niet zo lang geleden gedorst en de ganzen komen het overgebleven graan opeten.


Soms vliegen ze opeens in groepen weg, maar later zitten er toch weer. Er zal dus nog wel voldoende graan liggen. 

In de tuin hebben wij een hoekje waar we al jarenlang tuinafval gooien. De laatste maanden ben ik daar regelmatig aan het opruimen geweest. Een deel van de takken is in juli al naar de milieustraat gebracht en ik heb een paar vlieren en andere bomen/heesters gesnoeid. Beetje bij beetje begint het toch steeds kaler te worden en de natuur heeft daar mooi haar werk gedaan, want er is een dikke laag compost ontstaan. Ik ben dat nu aan het afgraven en over de tuin aan het verdelen. De compost is luchtig en het afgraven valt mee, het sjouwen met emmers compost of een volle kruiwagen is minder leuk. 

Er is altijd wel een hond of een poes in de buurt om iets tegen te zeggen.


Niet dat ze begrijpen wat ik zeg, maar dat maakt niet uit. Het gaat om de aandacht die ze krijgen.


We gingen BBQ'en bij mijn schoonmoeder en de dag erna weer. Zoals altijd. Schoonmoeder is altijd bang dat ze tekort heeft en daardoor is er altijd genoeg eten voor minstens twee dagen. En naast het eten is er ook een hoop gezelligheid. De eerste avond waren we met elf personen en de tweede dag met negen. We hebben vakantiefoto's van een schoonzus en foto's van de wereldjamboree in Zuid-Korea bekeken, waar een neefje naartoe geweest was. Erg leuk om te zien allemaal. 

🌻 🌻 🌻 🌻 🌻 🌻

Hierbij wil ik je alvast een fijn weekend wensen!

8 opmerkingen:

  1. Wat goed dat je je eigen compost hebt gemaakt zeg. En gezellig zo die dieren om je heen als je in de tuin bezig bent. Jij ook een fijn weekend gewenst.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Fijn om zo in je eigen tuin bezig te zijn.
    Voor jou ook een fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat is wat huisdieren willen: erbij zijn. En als het kan "meehelpen" of "in de weg lopen/liggen/staan"
    Gisteren zag ik ook prachtige vluchten in volmaakte V van veel ganzen

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Samen bbq-en is gezellig en samen met de dieren is ook gezellig.

    BeantwoordenVerwijderen