intro

Mijn naam is...

Mevrouw W. (Bijgewerkt op 14-03-2024) Een bekende in blogland, ook al is het alweer een aantal jaren geleden dat ik met mijn vorige webl...

zondag 27 augustus 2023

strandloop

Gisteren liepen we de Langestrangetocht, een georganiseerde wandeling van zeventien kilometer van Cadzand naar Breskens.


Voor mijn broer, manlief en mij was het de vijfde keer dat we meeliepen. Mijn vriendin, die anders ook altijd van de partij was, liep nu een paar kilometer met ons mee. Door gezondheidsproblemen kan ze geen grote afstanden afleggen, maar het was heel erg leuk dat ze toch een eindje met ons opliep. 


Een dertienjarig nichtje liep voor de eerste keer mee. Ze vroeg woensdag of ze met ons mee mocht en natuurlijk mocht dat. Hoe meer zielen hoe meer vreugd.



Onderweg kom je zeventien stempelposten tegen, op één na allemaal op een strandpaviljoen en op een aantal daarvan is livemuziek. 


De sfeer is altijd goed en het leuke van een wandeling zo dicht bij huis is, dat je regelmatig bekenden tegenkomt. Je zegt hallo of je maakt een praatje en ook met onbekenden praat je. Zo heeft er een tijdlang een man met ons meegelopen, die we niet kenden. 


We kregen een keer een banaan en een ijsje.


Voor de rest dronken en aten we op een paar verschillende paviljoens iets. En toen we gefinisht waren pakten we nog een terrasje in Breskens. 

Er waren buien voorspeld geweest en we kregen één klein buitje over ons heen, voor de rest was het zonnig en droog. Met de wind in onze rug en een temperatuur van rond de 22℃ was het aangenaam wandelweer.

We hadden een leuke dag en volgend jaar gaan we weer!

20 opmerkingen:

  1. Wat heerlijk om zo'n eind over het strand te lopen. En gelukkig kwam de weersvoorspelling niet uit.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. We hebben het echt getroffen met het weer. We hadden regenjassen en paraplu's mee en die hebben we gelukkig niet nodig gehad.

      Verwijderen
  2. Je vertelde er al eerder over en ik zou die tocht heel graag lopen. Helaas gaan wij nooit naar Groede in deze periode. Maar we gaan binnenkort wel en dan moet ik meteen boeken voor de volgende keer. Ik overweeg om dan maar te boeken als die tocht er is. Maar overwegen hè, want eigenlijk gaan we natuurlijk liever in een rustigere periode.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat begrijp ik. Wij kiezen er liever ook voor om buiten het seizoen op vakantie te gaan.

      Verwijderen
  3. Leuk, zo’n jaarlijkse wandeltocht met je man en broer en wie weet volgende jaren nog meer aansluiters!
    Ik heb jarenlang de Vriendinnenwandeling gelopen, eerste jaren met ‘n vriendin en latere jaren met jongste zus. Het inleggeld kwam grotendeels ten goede aan de stichting Pink Ribbon.
    We liepen 15 of 20 kilometer en was altijd erg gezellig!
    Thea

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bij deze wandeling gaat het inleggeld ook altijd naar één of meerder goede doelen toe. Ieder jaar wordt er een ander goed doel, hier in de streek, gekozen.

      Verwijderen
  4. Mooie wandeling langs de kust.
    Jullie hebben zeker geboft met het weer, wij hadden gistermiddag een soort van wolkbreuk, het water spoelde over de straat, het kwam werkelijk uit de lucht vallen.
    Nu regent het ook weer. Geen wandelweer.
    Betsy

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het zag inderdaad wel erg donker aan jullie kant. Manlief zei nog dat het maar goed was dat we niet langs de kust door het Sloegebied moesten wandelen.
      Vandaag was het hier aan de eind van de ochtend buiig. Ik was naar mijn moeder in Axel en daar onweerde het.

      Verwijderen
  5. Reacties
    1. Toen het een paar keer afgelast werd door corona, viel dat ook best wel tegen.

      Verwijderen
  6. Sportief en gezellig zo met familie. Ik doe dat ook weleens met dochter, nichten en zus.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een leuk initiatief, en met elkaar is het helemaal gezellig!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat hebben jullie dan geboft met het weer: hier onweerde het een hele tijd.
    Leuk zo'n wandeltocht!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Toen we van tevoren de weersvoorspelling hoorden, zagen we het wel somber in. Gelukkig trokken de meeste buien langs.

      Verwijderen
  9. Hoi, af en toe kom ik om de hoek kijken. Ik weet niet meer hoe ik bij je terecht ben gekomen maar we delen wel de interesse voor naaien en nog wat dingen. Ik vind het lastig om als WordPressblogger te reageren bij Blogger daarom reageer ik slechts incidenteel. Leuke tocht maakten jullie.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel.
      Tussen Blogger en WordPress loopt het niet helemaal lekker. Ik heb er voor gekozen dat iedereen gewoon vrij kan reageren zonder captcha, maar in de praktijk werkt dat helaas niet. Ik vind dat zelf ook heel erg vervelend.

      Verwijderen
  10. Zo'n wandeling lijkt me fijn qua houvast. Je weet precies waar en hoe je moet lopen. En wat een bof dat het weer meeviel.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het is weleens handig als je niet zelf hoeft te navigeren. In dit geval was het makkelijk: alleen maar rechtdoor.

      Verwijderen