intro

Mijn naam is...

Mevrouw W. (Bijgewerkt op 14-03-2024) Een bekende in blogland, ook al is het alweer een aantal jaren geleden dat ik met mijn vorige webl...

zaterdag 26 augustus 2023

glazen bol

Het is hier niet allemaal koek en ei in huis, want deze twee poezen zullen nooit vrienden worden:

Meestal houden ze wel afstand van elkaar. Toch zeker onze oude veertienjarige kater zoekt de confrontatie niet snel op. Het is Miep die best wel fel reageert op andere katten. Ik heb het glazen schaaltje dat daar staat, voor de zekerheid maar weggehaald na het nemen van de foto.

🌺 🌺 🌺 🌺 🌺 🌺

Door de hele tuin heb ik viooltjes staan: in potten, in de volle grond en tussen de tegels.


Ze zaaien zo heerlijk uit en van mij mogen viooltjes dat. Ik hou van de vorm en de kleuren van de bloemetjes. 

Alyssum:


Dit is rudbeckia hirta spoetnik, een eenjarige zonnehoed:


En dit is een nieuw oefenprojectje:


Een glazen bol stond allang hoog op mijn verlanglijstje en niet om de toekomst te voorspellen, maar om mee te fotograferen. Bovenstaande foto is in de tuin genomen en gewoon maar even een probeersel. Ik ga de komende tijd op zoek naar mooie locaties en onderwerpen en dan maar oefenen, oefenen en nog meer oefenen. 

21 opmerkingen:

  1. Oh ja ik vind viooltjes ook zo mooi. Leuk dat je gaat oefenen met die bol. Deze foto is trouwens al mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hier ook veel viooltjes, in een perkje en in het gras. Dat uitzaaien is inderdaad zo fijn :-)

    Die glazen bol! Ik wil! Zalig :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Niet alles wat uitzaait vind ik fijn, maar bij viooltjes wel.

      Verwijderen
  3. Wat mooi, die glazen bol en daar kun je veel kanten mee op, denk ik.En je maakt al zulke mooie foto's.
    Viooltjes mogen bij mij helemaal niet uitzaaien, zodra ik ze zie trek ik ze uit.
    Ieder z'n meug zullen we maar zeggen.
    Fijn weekend,
    Betsy

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Gelukkig vinden we niet allemaal hetzelfde leuk, anders zou het maar een saaie boel worden.

      Verwijderen
  4. Hoe meer viooltjes hoe beter, als je ze goed bekijkt dan zijn het zulke mooie bloemetjes en veel plezier met je glazen bol wie weet wat je nog allemaal gaat "zien" 🤣 groetjes Ella

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Misschien kom je me nog weleens op een kermis als waarzegster tegen :)

      Verwijderen
  5. Viooltjes en madeliefjes zijn zulke trouwe bloempjes, ik ben er dol op.
    Mijn zus heeft 2 poezen gehad die tot hun dood, de oudste werd 14, de andere 11, de pest aan elkaar hadden en elkaar totaal negeerden.
    Leuk, foto’s met de glazen bol, ik verheug me!
    Thea

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Madeliefjes hebben we ook volop. Die fotografeer ik best wel graag.

      Verwijderen
  6. Mijn dochter heeft sinds een paar weken een kitten als gezelschap voor haar kater Kerel die nadat vorig jaar zijn vriendinnetje Pixel dood ging ineens een totaal andere kat werd. Hij speelde niet meer en mijn dochter kon niet eens meer alleen naar het toilet. Na een hoop geblaas van de kitten naar Kerel ,die zich daar niet aan stoorde, maar haar bleef opzoeken en wat ontwijkend gedrag van de kitten, zijn ze nu ruim een week later dikke vrienden, Kerel speelt weer als vanouds en ja ze liggen zelfs samen op de bank.lekker tegen elkaar aan.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat fijn dat het met de poezen goed gekomen is en ook dat het gedrag van Kerel weer goed is nu.

      Verwijderen
    2. Dat zeker, mijn dochter wilde in eerste instantie geen 2e kat meer, maar ze is heel blij dat ze deze keuze maakte voor het welzijn van haar Kerel.

      Verwijderen
  7. Reacties
    1. Eigenlijk al een wens van jaren en nu eindelijk eens gekocht.

      Verwijderen
  8. Mooi object en leuk dat je zo geniet van en je tuin en fotograferen.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Onze twee poezen, moeder en zoon notabene, kwamen ook niet overeen. De moederpoes was de moeilijke.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hier is de poes ook de baas, de kater wordt gelijk weggejaagd.

      Verwijderen
  10. Grappig idee. Ik ben benieuwd naar de foto's.

    BeantwoordenVerwijderen