intro

Mijn naam is...

Mevrouw W. (Bijgewerkt op 14-03-2024) Een bekende in blogland, ook al is het alweer een aantal jaren geleden dat ik met mijn vorige webl...

zondag 30 juli 2023

puzzel

Met moeder en kind gaat alles goed. 


Miep zorgt goed voor haar kind en het kleintje groeit als kool.

πŸ’• πŸ’• πŸ’• πŸ’• πŸ’• πŸ’• πŸ’• πŸ’•

Bij de kringloopwinkel kocht ik een legpuzzel.


De puzzel was nog helemaal nieuw: het zakje waar de puzzelstukjes inzaten was nog origineel en dicht. Het was een behoorlijke uitdaging om deze puzzel te leggen, zo in het zwart-wit. 

Manlief en ik maken een puzzel altijd samen, zoonlief puzzelt niet mee maar komt af en toe wel kijken hoe ver we al zijn. Spottend zegt hij dan: "is die puzzel nou nog niet af?" 

🧩 🧩 🧩 🧩 🧩 🧩 🧩 🧩 

Hierbij wil ik je een fijne zondag wensen!

23 opmerkingen:

  1. Zeker een uitdagende puzzel. De enige die ik nog heb is een hele oude van mijn vader geweest. Het is het huis in Gretna Green waar vroeger getrouwd werd zonder toestemming van ouders. Veel bloemen en struiken om en voor het huis en het uitdagende is dat er geen goed voorbeeld is, op de doos heeft mijn vader alleen een tekening gemaakt van hoe het moet worden, en er mist een stukje.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Mijn vader puzzelde ook graag. Hij hield van puzzels met berglandschappen en hij vond het nooit leuk als mijn zus en ik meepuzzelden en al helemaal niet als we een puzzel afmaakten. Toen mijn ouders naar een verzorgingshuis gingen heb ik alle puzzels naar de kringloop gebracht. Ik vind puzzelen leuk, maar puzzels met berglandschappen vind ik dan weer niet leuk om te leggen.

      Verwijderen
  2. Mijn dochter heeft ADHD en toen ze klein was had ze absoluut geen geduld voor puzzels, maar nu ze ouder word heeft ze het een paar jaar geleden ineens ontdekt. Maar het moeten wel puzzels van minimaal 1000 stukjes zijn. En bij de kringloop durft ze die niet te kopen, want haar ADHD zorgt er wel voor dat als er een paar stukjes missen dat heel veel frustratie oplevert.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Fijn dat je dochter zich goed met puzzelen bezig kan houden, dat geeft dan toch wat rust in haar hoofd. Misschien kan ze via Vinted puzzels kopen, daar wordt altijd wel aangegeven of een puzzel compleet is of dat er stukjes missen. Zelf wil ik ook puzzels die compleet zijn, want dat vind ik leuker.

      Verwijderen
    2. dank je voor de tip

      Verwijderen
  3. Wat ‘n leuke puzzel, ik hou van zwart/wit foto’s (spaar ze op mijn Instagram)
    3 zussen en 2 broers puzzelen graag en wisselen puzzels uit. Ikzelf ben nooit verder gekomen dan een puzzel van 100 stukjes (toen was ik 6)
    Thea

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Twee schoonzussen puzzelen ook graag en we doen elkaar ook weleens een puzzel cadeau of wisselen puzzels uit. De ene schoonzus maakt graag puzzels van Jan van Haasteren en de ander vindt 3D-puzzels helemaal geweldig.

      Verwijderen
  4. Wat een schattige foto van moeder en kind! Ik ga er spontaan van kirren!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Net je vorige blogje gelezen wat een verrassing zo n kittentje. En wat fijn dat er al een goed adres voor is gevonden. Maar nu eerst genieten van de katten streken.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het kleintje is nu vier dagen oud en is echt al een stuk gegroeid. Dat gaat echt snel.

      Verwijderen
  6. Reacties
    1. Deze foto heb ik aan bijna alle bewoners op mijn werk laten zien. Het is ook zo lief.

      Verwijderen
  7. Schattige foto.
    Het is nu ook best wel puzzelweer.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het is zeker puzzelweer, ik ben niet echt veel buiten geweest de laatste tijd.

      Verwijderen
  8. Ah, wat een schattige foto van Miep en de kleine... Zo beschermend is de moeder!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Zo liggen ze wel vaker. Gisteren maakte ik ook weer soortgelijke foto's.

      Verwijderen
  9. Wat lief, zo'n ini-minimuisje.
    Moeilijk hoor, zwart-wit puzzelen, wel een uitdaging.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De bewoners op mijn werk kunnen geen genoeg van foto's van de kitten krijgen. Vandaag vroegen er een aantal of ik alweer nieuwe foto's had. Het is ook zo schattig!

      Verwijderen
  10. Wat een leuke puzzel. Lijkt me een hee klus om te maken. Maar jij laat je niet kennen, dus de puzzel is klaar en nu knuffelen met de poezen.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een bijzondere puzzel, zo in zwart-wit. Zo zie je ze niet zo vaak.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Dat zal de nodige tijd hebben gevraagd. Enkel grijstinten. Met leuke foto uit die goeie oude tijd :-) als cadeau.

    BeantwoordenVerwijderen