intro

Mijn naam is...

Mevrouw W. (Bijgewerkt op 14-03-2024) Een bekende in blogland, ook al is het alweer een aantal jaren geleden dat ik met mijn vorige webl...

donderdag 27 juli 2023

miniMiep

 Normaal gesproken werk ik altijd dezelfde dagen van de week maar nu in de vakantieperiode kan dat weleens anders zijn. Zo zei ik maandag tegen mijn collega's dat ik de dinsdag wel zou werken in plaats van mijn vaste woensdag omdat dit beter voor de bezetting uitkwam.

Ik werkte dus dinsdag en gisteren was ik vrij en daar ben ik achteraf heel erg blij om. Rond een uur of negen hing ik de was buiten en poes Miep kwam gelijk mee naar binnen. Het is echt een buitenkat en ze is vaker niet als wel binnen. We hebben geen kattenluikje en daardoor zijn onze katten afhankelijk van een openstaande deur of raam, maar als er niemand thuis is dan is alles dicht.

Onderstaande foto maakte ik een paar dagen geleden van haar en tot gistermorgen heb ik getwijfeld...


Was Miep zwanger of niet?

Ze ging gisteren in de wasmand liggen en toen was het toch wel duidelijk dat ze aan het bevallen was.


Er werd een miniMiepje geboren.


Zo klein 💓


Als er niemand thuis was geweest, was Miep buiten ergens bevallen. 

Het is bij één kitten gebleven. Eigenlijk is het dan ook niet zo gek dat we niet zeker wisten of ze zwanger was. En daarnaast moeten we altijd een beetje met Miep uitkijken want ze kan behoorlijk hard bijten. Even goed aan haar buik voelen lukte daardoor niet. 

Miep is een paar maanden geleden aan komen lopen en ik heb lange tijd gehoopt dat haar baasje haar zou komen opeisen. Maar een baasje meldde zich nooit en ik ga er nog steeds van uit dat Miep samen met haar broertje of zusje bij ons in de polder gedumpt is. Miep koos ons als nieuwe baasjes uit en die andere zit bij de buren. We besloten haar te houden en gaven haar een naam. In het begin hielden we haar binnen en toen ze eenmaal weer naar buiten ging, was ze soms een paar dagen weg en daarna dook ze weer voor een paar dagen op en zo is het tot nu toe steeds geweest. 

Er kwam kraamvisite. Natuurlijk wilde ons kleine nichtje (goed, ze is al 13) naar het poesje komen kijken, wat we wel verwacht hadden. Nichtje is een groot dierenliefhebber en ze is ook altijd erg lief voor dieren. Zo'n klein en jong poesje had ze nog nooit eerder gezien en ik ook niet. We lieten al onze poezen altijd steriliseren voordat ze geslachtsrijp waren. Maar met Miep was het anders, omdat ze eigenlijk niet van ons was. En omdat ik steeds twijfelde of ze ergens anders misschien nog een huis had. Ze was tenslotte vaak weg. 


Als miniMiepje oud genoeg is, zal ze door een schoonzus geadopteerd worden. En als er meer kittens geweest waren, dan was ik er ook al één aan een ander nichtje kwijtgeraakt. Die had ook wel belangstelling. 

34 opmerkingen:

  1. Wat een geluk dat je thuis was! Waarschijnlijk zou ze haar buiten geboren kitten wel naar jullie huis hebben gebracht, maar toch. Schattig he, zo'n ienie minie poesje!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ze zal het kleintje inderdaad wel naar huis gebracht hebben, maar zoals het nu ging vind ik toch een stuk fijner.

      Verwijderen
  2. Ach wat een schattige mini. Bijzonder dat er maar een kitten is, ik heb wel eens gehoord dat dat met rode poezen wel vaker voorkomt 1-3 kittens slechts.
    Ze heeft haar huis goed uitgekozen, binnen of buiten ze kan en mag kiezen

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het schijnt meer voor te komen. Eén kitten is wel makkelijk, maar ergens vind ik het toch wel jammer dat het er niet meer zijn.

      Verwijderen
  3. Dit is echt te schattig. Hoop op nog meer foto's met de tijd. Van harte gefeliciteerd. ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ach, wat zijn ze toch schattig als ze net geboren zijn. Dat je het poesje zomaar mocht vastpakken!! Dat lukte bij ons niet.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Miep heeft er geen moeite mee. Ze kijkt wel toe als ik het vastheb, maar ze blijft gewoon rustig.

      Verwijderen
  5. Wat een verrassing, zo leuk!
    Fijn dat je een plek hebt voor het jonkie, sommige mensen moeten er lang mee leuren.
    Wij lieten onze poes ook meteen steriliseren.
    Thea

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. En de katers hebben we ook altijd laten castreren. Ook zodat ze niet overal zouden gaan plassen.

      Verwijderen
  6. Wellicht toch even langs de dierenarts om te checken of de bevalling helemaal goed is gegaan.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb overleg met de dierenarts gehad en zolang Miep niet onrustig is, geen persdrang heeft en goed eet en drinkt, zit er waarschijnlijk geen kitten meer in. Verandert haar situatie dan moet ik gelijk aan de bel treken.

      Verwijderen
  7. Prachtige foto's van Miep en haar kind en fijn dat het kind ook al een toekomstig huis heeft.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, dat is makkelijk. Die schoonzus had ook wel interesse in Miep toen deze hier pas was komen aanlopen, maar we beslisten toen om haar gewoon zelf te houden. Nu krijgt ze de miniversie van Miep. Ik vind het ook wel leuk dat het kleintje binnen de familie blijft.

      Verwijderen
  8. Ahh wat schattig!! En fijn dat er al een huisje voor de kitten beschikbaar is. Alsof het zou moest zijn dat jij je werkdag hebt geruild he.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Echt fijn dat ze bij jou thuis is bevallen!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Gelukkig niet buiten ergens, maar gewoon veilig binnen.

      Verwijderen
  10. Oh, wat lief!
    Wij hadden ooit ook een rode poes, Saartje, zij moest ook gesteriliseerd worden, maar was ons net te vlug af. Ze kreeg 5 kleintjes, 3 rode en 2 grijze. We hadden toen ook nog een andere poes, dus op dat moment 7 poezen, maar wat was het leuk. Toen al dat spul ging rondscharrelen was het oppassen, dat we er niet op trapten. Ze bleven 8 weken en toen kregen ze allemaal een nieuw thuis en ging Saar snel naar de dierenarts.
    Heel veel plezier met miniMiep!
    Betsy

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het is echt enorm lief! Miepje gaat ook gesteriliseerd worden als het kleintje oud genoeg is om weg te gaan.

      Verwijderen
  11. O wat lief, een mini Miepje. Gefeliciteerd met mini miep. Zo schattig die kleintjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Oh wat schattig!!!!! (ge moet er een piepstem bijdenken, ik spreek altijd met een piepstem als ik het over katten heb ;) )

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Tegen de poezen zelf praat ik ook een beetje met een piepstem :)

      Verwijderen
  13. Ah, kijk nou... hoe schattig! Dat was toch wel een verrassing al had je er al aan gedacht...
    Miep ziet er inderdaad wel uit als een pittige poes, dus ik snap dat je haar niet graag 'onderzocht'.... En nu heerlijk genieten van het kitten, ze zijn zo leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het gebeurt nog weleens dat je Miep gewoon aait en dat ze dan opeens uithaalt. En het is bijna onmogelijk om aan haar buik te komen, want dan zou ze ook nog eens gaan krabben. Maar ze is toch heel erg lief hoor en kroelt graag.

      Verwijderen
  14. Wat fijn dat je thuis was inderdaad! Nu had Miep een fijne plek om te bevallen. Wat een leuke verrassing zeg : )

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het is zo snoezig. Ik heb al aan iedereen die ik tegenkwam foto's laten zien.

      Verwijderen
  15. Wat lief en inderdaad zo fijn dat Miep een thuis (in huis ook nog) bevalling had.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nu weten we ook dat het maar 1 kitten was, als ze ergens buiten bevallen was zouden we toch gaan zoeken naar meerdere kittens.

      Verwijderen
  16. Je maakte ontroerende foto's van moeder en kind. Ze hebben dezelfde kleurtjes.
    Ze kwam duidelijk binnen om te bevallen.
    Wellicht is Miep nog vrij jong omdat ze maar één kitten kreeg?

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Lief! Miep heeft het wel getroffen met jullie. Fijn dat kleine Miep ook al een plekkie heeft.

    BeantwoordenVerwijderen