intro

Mijn naam is...

Mevrouw W. (Bijgewerkt op 14-03-2024) Een bekende in blogland, ook al is het alweer een aantal jaren geleden dat ik met mijn vorige webl...

maandag 17 juli 2023

na een week

We zijn inmiddels weer een week terug aan het werk en de vakantie lijkt alweer lang geleden. Gek is dat altijd. 

Ik ging elke dag op de fiets naar het werk en wat ben ik blij met mijn achteruitkijkspiegeltje! Niet meer schrikken van inhalende fietsers of elektrische scooters die ik niet heb horen aankomen. En niet meer achterom hoeven kijken als ik over moet steken. 

Ik heb veel in de tuin gewerkt.


Zaterdag trok er een zware bui over en ook vanmiddag regende het een paar keer. We waren zaterdag naar een barbecue toe en het was jammer dat die een beetje in het water viel. Maar toch... alles snakt naar een beetje water. 

Vorig jaar had ik twee jurken weggedaan: de ene was tot op de draad versleten, met de andere was ik op een houten bankje in de hars gaan zitten en ik kreeg de vlek er niet meer uit. De hoofdkleur van de jurk was wit en die vlek op mijn achterwerk was geen zicht. 

Ik maakte afgelopen weekend een nieuwe jurk:


Het patroon komt uit een KnipMode uit 2016 en ik heb van alles aan het patroon moeten veranderen. Het lijfje was ter hoogte van de boezem nogal wijd en naar de taille toe erg smal. En aangezien ik geen Barbie ben heb ik dat moeten aanpassen. De jurk zit nu naar mijn zin en ik hoop dat er nog genoeg mooie dagen komen om hem aan te trekken.


29 opmerkingen:

  1. Prachtige jurk! Heel knap gedaan. Heb je die op naailes gemaakt of gewoon zelfstandig?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik vind hem prachtig! Helemaal mijn smaak. Mooi!!

    Liefs Joanne

    BeantwoordenVerwijderen
  3. En dat doe je zo maar even een nieuwe jurk maken. Ik blijf het knap vinden van je.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heb jij dat ook dat je zo schrikt van al die veel te hard rijdende wielrenners en fietsen. Het erg is dat ik heel hard ga gillen van de schrik op heel hard een vies woord zeg. Zo erg dit, van hen maar ook van mij.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik ga niet gillen maar durf wel eens wat te zeggen. Een tijdje geleden fietste ik langs een wei met schapen en net op het moment dat ik ' bè' zei haalde iemand me in. Die zal ook wel gedacht hebben...

      Verwijderen
    2. Hahaha, dat overkomt me soms ook. Ik zeg iets tegen mezelf, of ik praat tegen poezen of paardjes of schapen...

      Verwijderen
    3. Dan heb ik dat gelukkig niet alleen. In de auto zeg ik ook regelmatig iets, maar dan hoort niemand het. Op de fiets soms wel.

      Verwijderen
  5. Leuk zo'n jurk top en rok makkelijk aan elkaar.
    Ik kocht zaterdag de nieuwe Knip, stond een leuk patroon in voor een wikkeltop. Patroon gemaakt maar de ene lap was te kort en bij de andere kwam het patroon helemaal niet mooi uit. Maar er zitten leuke fladder mouwtjes in dus zonder de wikkel kan ik hem ook maken

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik had voor deze jurk ook niet genoeg van die rode stof en ben in mijn voorraad op zoek gegaan naar iets wat er bij paste.

      Verwijderen
  6. Mooi is-ie geworden en knap dat je patronen aan kunt passen!
    Vind ik altijd nog een hele kunst.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. wat ik ook heel mooi vind is dat inkijkje in je tuin, je hebt eer van je werk

      Verwijderen
    2. Bedankt voor de complimenten.

      Verwijderen
  7. Wat ziet jullie tuin er groen en kleurig uit!
    De jurk is erg leuk. Een patroon aanpassen vind ik moeilijk, knap dat jij dat kan.
    Thea

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel.
      In het echt is het gras wel wat dor. Ik nam de foto vroeg in de ochtend en door de lichtval ziet het er groener uit.

      Verwijderen
  8. Oh die jurk is één geheel met het zwarte 'bloesje'? Schitterend! Net zoals je bloementuin. Wat heb jij veel talenten, in de zorg, bij het naaien, in de tuin en bij het wandelen.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een prachtige jurk heb je gemaakt zeg! En geweldig als je het patroon gewoon naar wens kunt aanpassen.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een mooie tuin hebben jullie. En je hebt zeker een mooie jurk gemaakt. Die ga je vast vaak dragen.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Leuke jurk, knap van je. Ik heb vroeger veel genaaid, voornamelijk voor de kinderen. Zat ook op naailes wat ik best leuk vond.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Beautiful photographs. Did you finish all the summer holidays? It is a pity! Because we are in middle of July. Next year thinks in August too.

    Have a very nice rest of summer. Live August with Joy and Happiness.

    BeantwoordenVerwijderen