intro

Mijn naam is...

Mevrouw W. (Bijgewerkt op 14-03-2024) Een bekende in blogland, ook al is het alweer een aantal jaren geleden dat ik met mijn vorige webl...

donderdag 8 juni 2023

oud en versleten

Slaapmutsjes die nog slapen:


Dit jaar moet ik het met alleen maar oranje slaapmutsjes doen. Vorig jaar stonden er ook roze en witte in de tuin.


Ik was vanmorgen al vroeg naar het tuincentrum toe om een fles voeding voor de potplanten te gaan kopen. Ik heb verder alleen maar drie vaste plantjes gekocht! Ze hadden van allerlei moois hoor, maar ik vind het toch wel heel erg leuk om zelf te zaaien en te stekken. 

Op verschillende plaatsen in onze tuin had ik het juffertje-in-het-groen gezaaid:


Dat is echt wel een grote favoriet van me. Het is toch knap hoe die bloem eruit ziet! 

Vorige week heb ik vingerhoedskruid in potjes voorgezaaid en van het najaar kan ik die uitplanten. Onderstaande vingerhoedskruid had ik vorig jaar voorgezaaid.


En de volgende twee foto's zijn van salvia's die ik zelf gestekt heb.


Die doen het echt wel goed!

🌱 🌱 🌱 🌱 🌱 🌱 🌱 🌱

Op mijn werk gaat het gesprek met bewoners vaak over huisdieren en dan is het wel leuk als je foto's kunt laten zien. Een paar weken geleden maakte ik daarom een foto van onze honden.


Twee oude dozen 😀
Als het goed is wordt Bee over twee maanden dertien en Zoya (de herder) in oktober elf jaar. Bee'tje is echt oud: haar achterpoten willen niet altijd meer zo goed mee en ze hoort slecht. Onlangs ontdekte ik weer een tumor bij haar. Maar ze gaat al langer mee dan we gedacht hadden, want twee jaar geleden zei de dierenarts al dat ze uitbehandeld was. 

De bezorger van  DHL merkte vorige week op dat Zoya haar energie wel kwijt kan in onze tuin. Ja, ze verzet heel wat stappen op een dag. Ze is ook erg graag buiten en kan zo goed in de gaten houden wat allemaal langs rijdt en loopt. 


21 opmerkingen:

  1. Prachtige tuin hebben jullie. Onze hond lag ook in de schaduw van een hoogstam appelboom totdat er een appel precies op zijn kop viel! Gelukkig hadden we meer grote bomen, ze koos toen voor een kastanjeboom.
    Ze is ruim 17 geworden (Friese stabij) en begraven op eigen erf (onder een boom)
    Thea

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat is behoorlijk oud voor een wat grotere hond! En het zal je maar gebeuren: lig je lekker onder een boom, valt er een appel op je kop :)

      Verwijderen
  2. Juffertje-in-het-groen is spontaan in onze tuin gekomen zoals zoveel. Vorig jaar had H zaad gevangen en dat potje had hij meegenomen naar ons vakantiehuisje. Het was een tuin die wel in bedwang wordt gehouden maar er mag ook heel veel wel zijn. En gelukkig was de vrouw des huizes heel blij met de zaadjes, ze had ze meteen gezaaid.
    Op zich hoeven honden geen last van de tumor te hebben, Hera had er vele maar als ze ergens op drukken kan dat wel voor problemen zorgen.
    En jullie zullen Bee toch niet meer willen laten opereren. Goed voor haar zorgen en laten genieten van de mooie plak die ze heeft

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. We hebben twee jaar geleden al afgesproken dat ze niet meer geopereerd zou worden en nu ze bijna 13 is al helemaal niet meer. Of ze vanbinnen tumoren heeft die we niet kunnen zien en voelen weten we niet, maar waarschijnlijk wel. De tumoren die ooit verwijderd zijn waren kwaadaardig.
      Hier is ook al van alles aan komen waaien. Ons perceel grenst aan het land van een traditionele boer en vorig jaar had hij opeens een zonnebloem midden tussen de aardappels staan. Misschien wel afkomstig uit ons vogelvoer, wei weet.

      Verwijderen
  3. Schitterend, jouw tuin. Daar kan je je energie wel in kwijt.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. En ik doe het ook graag. Helaas momenteel iets minder omdat ik een peesontsteking in mijn rug heb, maar er zijn altijd wel karweitjes te doen.

      Verwijderen
  4. Juffertje in het groen die wil ik ook. Wat wordt ik toch hebberig van het zien van zoveel mooie bloemen.
    Maar de tuun staat vol.
    In het bajaar wil ik mest in de voortuin. Heb het idee dat de grond dat nodig heeft. Lief die wande kameraadjes. en al zijn ze oud zo lief.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Tuurlijk maakt mijn mobiel zelf moeilijke woorden. Najaar en wandel.
    Maar denk dat je dat we snapt

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat begreep ik al :)
      Onze borders zijn eigenlijk ook vol... maar ja, ik kom toch altijd weer met een plantje thuis, of ben aan het voorzaaien of stekken. Nu heb ik heel veel bloempotten staan, omdat ik gewoon (te)veel planten wil en al mijn zaaigoed het zo goed deed. Weggooien vind ik dan ook weer zo zonde. Ik mest ook in het voorjaar met mestkorrels, voordat het gaat regenen.

      Verwijderen
  6. De namen zijn al zo leuk, dat juffertje en dat slaapmutsje

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een mooie grote honden heb je! Ze liggen er prachtig bij op de foto.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Onze honden zijn nog niet zo oud als die van jullie, maar ook bij ons kunnen ze heerlijk in de tuin gaan liggen en dan alles overzien. Wat een prachtige foto's weer. Ik geniet met je mee.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een heerlijk kleurige tuin heb je. En de honden genieten er ook lekker van.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik hou enorm van kleur en fleur. Tot een paar jaar terug hadden we voornamelijk veel roze in de tuin en nu vind ik het leuker om meer kleuren te hebben.

      Verwijderen
  10. Slaapmutsjes zien er zo ook prachtig uit. De honden kunnen zo fijn genieten van hun oude dag.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Vooral Bee kan gewoon lekker bij ons komen liggen. Gewoon onder tafel of naast je stoel. Gezellig is dat.

      Verwijderen
  11. Jij hebt ongelooflijk mooie honden in een prachtige tuin!

    BeantwoordenVerwijderen