intro

Mijn naam is...

Mevrouw W. (Bijgewerkt op 14-03-2024) Een bekende in blogland, ook al is het alweer een aantal jaren geleden dat ik met mijn vorige webl...

maandag 12 juni 2023

een bekende

Al voor het weekend hadden manlief en ik al bedacht dat we met deze tropische temperaturen niet overdag zouden gaan wandelen. Niets is zo fijn als een lekkere strandwandeling op je blote voeten door het zeewater als het zo warm is, vinden wij. Toen we om 19.30 uur op het strand kwamen was het nog steeds 29℃. Het was overdag vast druk geweest met badgasten, nu waren er vooral wandelaars op de been. Een uur later zou het vloed zijn en onderstaand zandkasteel zou al snel in de golven verdwijnen.


We waren nog maar net op het strand, toen een zwemmer iets naar ons riep. Wij keken rond ons om te zien of hij naar ons riep, maar omdat we verder niemand zagen was het inderdaad naar ons. Bleek het mijn oudste broer te zijn! Hij twijfelde of dat wij het waren omdat hij zijn bril niet ophad en wij herkenden hem niet omdat hij zijn bril niet ophad 😅


Er lagen een paar dode kwallen op het strand, waaronder deze blauwe haarkwal:


Die wil je eigenlijk niet tegenkomen als je zwemt, want deze kan behoorlijk steken.


Na drie kilometer kwamen er vanachter de dijk donkere wolken aan en na Buienradar geraadpleegd te hebben, keerden we om. 



Hoe dichter we bij onze auto kwamen, hoe donkerder het werd.


We haalden de auto gelukkig op tijd, maar op weg terug naar huis kwam de bui. In korte tijd viel er veel regen en dat was mooi want zo hoefde ik de bloempotten geen water meer te geven.

27 opmerkingen:

  1. Ha ha grappig wat een bril dan ook weer doet hè. Een regenbuitje zou nu welkom zijn. Eerst veel regen en kou en nu warm en droog. Dat is Nederland 🤷‍♀️

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het land van uitersten. Ook al is het nu erg warm, ik hou hier wel van. Kou vind ik maar niks.

      Verwijderen
  2. Wat een prachtige, donkere lucht!
    Ik heb nog nooit een blauwe kwal gezien, ziet er bijzonder uit.
    Thea

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Toen ik klein was ben ik weleens door een kwal gestoken en dat was echt niet prettig.

      Verwijderen
  3. Oh dat is lekker even een buitje? Hier gaan de regentonnen alweer hard en we hebben echt veel

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Deze bui kwam vanuit België en pakte nog net West-Zeeuws- Vlaanderen mee om daarna over de Noordzee te verdwijnen.

      Verwijderen
  4. Wel toevallig dat je broer net in het water was. Hopelijk is hij ook aan de bui ontsnapt en aan zo'n kwal.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Op de terugweg hebben we mijn broer niet meer gezien, ik neem aan dat hij al naar huis was.

      Verwijderen
  5. Wat toevallig dat je broer daar net was! Ik vraag me altijd af, is dat nou niet vies, om in dat water te zwemmen? Er komt toch van alles in dat water terecht wat niet erg fris is? En dan ook nog kwallen. Bbrr.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Zelf houd ik het alleen bij pootjebaden. In de zee zwemmen doe ik echt niet, maar in ander natuurwater zwem ik ook niet graag. Er is al een paar jaar van alles te doen over PFAS (chemische stoffen) in de Westerschelde en volgens het RIVM kan hierin zwemmen geen kwaad, wel zit er een limiet aan het eten van vis- en schaaldieren uit de Westerschelde. Het water is wel altijd in beweging, dus wat er aan (schadelijke) stoffen inkomt, zal snel verdund worden.

      Verwijderen
  6. Wat een leuke plek om je broer tegen te komen. Lekker even een regenbui, frist alles even lekker op.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het was wel heel erg toevallig. En normaal gaat hij ergens anders zwemmen, maar juist deze keer had hij voor dit strand gekozen.

      Verwijderen
  7. Oh heerlijk... wij gaan bijna weer.Kanniewachte

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Na een warme dag vroeg in de avond langs zee wandelen, wat heb ik het vaak gedaan. Ook zwemmen rond die tijd en toen ben ik ik een keer gebeten door zo'n grote kwal die zich helemaal om nijn bovenbeen had gewikkeld. Verschrikkelijke allegische reactie gehad.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oh vreselijk! Normaal kom je alleen in aanraking met de tentakels en dat is al akelig, maar een hele kwal om je been is toch wel behoorlijk heftig.
      In een aquarium vind ik het mooie wezens om te zien. In de zee zie ik ze liever niet.

      Verwijderen
  9. Die blauwe haarkwal is wel prachtig om te zien zeg. En wat leuk dat jullie je broer daar tegenkwamen op het strand. Ik zou ook niet overdag willen wandelen op het moment; inderdaad veel te warm.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De kwal viel behoorlijk op. Normaal zie je alleen maar witte oorkwallen liggen, die overigens geen kwaad doen.

      Verwijderen
  10. Had dat buitje maar even deze kant op gestuurd. ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb het geprobeerd, maar de bui wilde echt de andere kant op 🤣

      Verwijderen
  11. Wat een leuk toeval! En hier konden we ook wel zo'n buitje gebruiken. Mijn regenton raakt leeg!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het is overal verschrikkelijk droog! Voor volgende week staat er nu regen op de weerapp, maar dat kan natuurlijk nog veranderen. Gebeurt wel vaker.

      Verwijderen
  12. We hebben weer een Dobermann in huis! Via verhuisdieren van een gezin dat zich niet had gerealiseerd dat een hond tijd kost en veel aandacht nodig heeft en ze hadden ook 2 zorgenkinderen. Dus door tijdgebrek zochten ze een goed tehuis voor haar. In oktober wordt ze 2, iets jonger dan de bedoeling is. Ze is afwisselend heel druk en heel rustig, weinig tussenin tot nu toe. Maar vannacht hebben we haar niet gehoord.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Kijk eens aan: de nieuwe hond is er. Ze zal het goed hebben bij jullie.

      Verwijderen
  13. Hoewel ik niet van onweer houd, vind ik je foto's wel heel mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel. Ik vind onweer wel mooi om te zien, maar het hoeft niet echt dichtbij te komen, dan vind ik het namelijk een stuk minder leuk.

      Verwijderen