intro

Mijn naam is...

Mevrouw W. (Bijgewerkt op 14-03-2024) Een bekende in blogland, ook al is het alweer een aantal jaren geleden dat ik met mijn vorige webl...

zondag 4 juni 2023

ongelukjes

Omdat ik een beetje moet oppassen met bukken en hurken (voor mijn rug) ging ik een paar struiken een beetje fatsoeneren met de elektrische heggenschaar. Dat werkje had ik steeds uitgesteld omdat er vogels zaten te broeden, maar ondertussen begon het hier nogal een oerwoud te worden. Ik gokte er maar op dat de vogels weg waren. 

Altijd waarschuw ik anderen als ze met elektrisch tuingereedschap bezig zijn. Altijd maar weer pas op en kijk uit. En terwijl ik nu zelf lekker aan het snoeien was, was er opeens een flits en een heggenschaar die het niet meer deed. Ik had het snoer doorgesneden! Stom, stom, stom! Manlief verving de stop die doorgeslagen was en zocht een ander snoer voor me. 

Later was ik nog even wat aan het rommelen in de tuin, en toen viel er een betonnen balkje van een stapel losse stenen af zo op mijn voet. Ja hoor, voet geschaafd! Ik heb de wond gelijk ontsmet en er een paar pleisters opgeplakt. Ging wel lekker zo in de tuin... Zoonlief heeft het betonnen balkje en nog wat andere stenen netjes terug opgestapeld, zodat alles nu weer wat stabieler ligt.


Het gaat mooi weer worden en wij gaan een stukje wandelen.
Fijne zondag!

20 opmerkingen:

  1. Lijkt mij inderdaad zeer verstandig dat je ging wandelen, veel te gevaarlijk dat werken in de tuin. Veel plezier.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Gelukkig is je voet niet zodanig verwond dat je niet kunt wandelen! En tip voor een volgende keer: snoer over je schouder leggen, kun je het niet raken tijdens het snoeien 🌞

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Goede tip, die ga ik onthouden voor de volgende keer.

      Verwijderen
  3. Oei, het is je ‘werk’-dag niet.
    Veel wandelplezier,
    Thea

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oeps! Gelukkig viel de schade nog mee. Je kan tenminste nog wandelen. Veel plezier.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Voor werken met elektrisch handgereedschap, alle gereedschap met een snoer dus, geldt altijd dat het snoer achter je langs loopt. Dan heb je de kleinste kans dat je de stroomtoevoer beschadigt. En misschien is het een tip, maar als je het de laatste 1 á anderhalve meter door een stuk tuinslang laat lopen, dan is de kans op doorsnijden van het snoer sowieso al een stuk verkleind, omdat het dan niet meer 'soepeltjes' tussen de messen van de heggenschaar past.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik weet het en ik waarschuw anderen er altijd voor, maar nu was ik gewoon verkeerd bezig. Dat stukje tuinslag is ook een goede tip, die ga ik ook onthouden.

      Verwijderen
  6. Een ongeluk zit in een klein hoekje beterschap

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Het zit je niet mee vandaag, maar je zal de laatste niet zijn die een snoer doorsnijdt.
    Gelukkig vielen de ongelukjes nog mee. Heerlijk wandelweer!
    Betsy

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. We waren in de buurt: hebben bij Kloetinge in de polder gewandeld.

      Verwijderen
  8. Gewoon een pechdag, gaat over. Verstandig om dan maar te gaan wandelen.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Daarom heeft H altijd meerdere apparaten zodat hij meteen een andere kan pakken als zoiets gebeurt. Hij is gek op reserves. Onderweg naar onze vakantiebestemming vrijdag moest er ook eerst een heggeschaar op benzine worden opgehaald! Er moet een grote braamstruik gesnoeid worden en als de schoonzonen komen mogen ze allebei aan de slag en dan moet je dus 2 en 2 reserves hebben. Snap je 🤣🤣

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja helemaal :)
      Wij hebben ook een heggenschaar op benzine waarmee de heg gesnoeid wordt, maar dan kan ik echt niet mee overweg. Dat ding is nogal zwaar en uren later heb ik nog steeds trillende armen.
      Die bramen is echt troep met al die vervelende doorns. Hier komt het ook overal op en gelukkig heb ik het nu een klein beetje onder controle.

      Verwijderen
  10. Er zijn zo van die dagen dat je beter niks aanraakt ;). Ik heb die regelmatig :-) .

    BeantwoordenVerwijderen