intro

Mijn naam is...

Mevrouw W. (Bijgewerkt op 14-03-2024) Een bekende in blogland, ook al is het alweer een aantal jaren geleden dat ik met mijn vorige webl...

vrijdag 2 juni 2023

blessure

En zo is er alweer bijna een week voorbij! En wat heb ik gedaan de afgelopen week? Niet veel! Ik heb sinds een week een peesontsteking in mijn onderrug en ik ben er moe van. Het is de bedoeling dat ik een balans vind tussen bewegen en rusten. Als ik wandel heb ik nergens last van. Tijdens mijn werk is het ook nog wel te doen, alhoewel niet alles goed aanvoelt. Zitten en daarna opstaan is niet lekker. Ik leef al een hele week op paracetamol (andere medicijnen mag ik niet voor mijn darmen) en ik smeer met voltaren. Over een aantal weken zal het wel weer beter gaan en tot die tijd hou ik een beetje mijn gemak. 

👗 👗 👗 👗 👗 👗 👗

De afgelopen weken was ik op naailes bezig met het maken van deze jurk:

Het patroon komt uit een oude KnipMode (2014).

En onderstaand shirt maakte ik gewoon thuis:

Dat patroon komt uit een Fashion Trends uit 2011. 

Als ik met naaiwerk bezig ben zit ik meestal een beetje voorover (met rechte rug) en dan heb ik geen last van die ontsteking in mijn rug. Dat is dan weer een mooi excuus om kleding te naaien 😃

20 opmerkingen:

  1. Waardeloos, zo’n rug. Ik hoop dat je snel van die vervelende pijn af bent.
    Wat een leuke kleding heb je gemaakt. De jurk vind ik echt prachtig.
    Fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik hoop dat de pijn snel verdwijnt, sterkte!
    Wat ‘n leuke jurk, ik ben dol op rose.
    Thea

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Mijn naaijuf zei ooit eens dat als ze een tas met allemaal roze stofjes erin zou vinden, ze zeker zou weten dat die van mij zou zijn. Dus ook hier heel veel roze. En bloemenprints daar hou ik ook heel erg van.

      Verwijderen
  3. Dat jurkje zou ik ook graag dragen, zeker in die mooie kleur, denk dat het mij heel goed staat! Sterkte met je herstel, rustig aan dus en niets forceren. xx

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het is inderdaad een hele mooie kleur, een beetje tegen het oudroze aan.

      Verwijderen
  4. Niet leuk, je rug. Beterschap! Jurk en shirt wél leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Prachtig zo'n gedrapeerde jurk, bij mij valt dat nooit goed. Omdat ik het zo mooi vindt heb ik er ook wel eens een paar gemaakt maar was het nooit echt voor mij. Kleur ook niet voor mij maar wel heel mooi.
    Ik heb nog een lapje liggen vrijwel hetzelfde bloemetje ook voor een topje.
    We zitten nu in onze B&B, prachtige plek, de faciliteiten ook goed maar wel geitenwollensokken type, denk dat ze helemaal zelfvoorzienend zijn en alles hergebruiken. Er klemt van alles, deuren gaan niet goed dicht. Daar kunnen we prima mee leven
    Maar de trap is een ramp, trapleuningen van takken gemaakt en niet zo lang dat je tot boven er wat aan hebt en de treden zijn niet allemaal even hoog. Keuken beneden en huiskamer boven, en ik kan niet meer dan een item mee naar boven nemen.
    Stond ook niet duidelijk is de omschrijving en kon het ook niet goed zien op de foto's.
    Ook erg opletten want in de huismaker zijn schuine wanden. Ik heb dus erg veel last van rug en benen daardoor al na een dag. En natuurlijk mis je je eigen stoel

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Jammer dat het huisje tegenvalt. Klinkt erg onpraktisch allemaal. Hopelijk kunnen jullie verder wel een beetje genieten.

      Verwijderen
  6. Beterschap! Hoop dat de ontsteking snel wegtrekt. Bewonder je vakmanschap, je hebt oog voor detail en welke kleuren jou goed staan. Fijn weekend.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel.
      Mij zal je niet zo snel in geel of beige of sommige groene kleuren zien, want dat maakt me heel erg flets.

      Verwijderen
  7. Wat kun jij toch mooi naaien! Ik hoop dat je rug snel opknapt, maar tot die tijd lekker aan het naaien gaan, goed excuus 🌞

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hartstikke mooi, de kleding die je maakt. Heel veel beterschap met de rug. Groetjes, Franca.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Sterkte. Blessures zijn altijd vervelend.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Mooie jurk is dit!
    Ik hoop dat je rugpijn gauw over gaat!
    Sterkte!

    BeantwoordenVerwijderen