intro

Mijn naam is...

Mevrouw W. (Bijgewerkt op 14-03-2024) Een bekende in blogland, ook al is het alweer een aantal jaren geleden dat ik met mijn vorige webl...

maandag 29 mei 2023

rondje stad

Brugge:


Manlief, mijn oudste broer en ik liepen gisteren mee met een Urban Walk in Brugge, samen met nog vierduizend deelnemers. Gelukkig vertrok niet iedereen tegelijk, maar was er gedurende de hele ochtend elk half uur een startmoment. Het tien kilometerslange parcours werd met pijlen aangegeven en er was nergens bespaard op een bordje, mislopen was vrijwel niet mogelijk. 


Het leuke van zo'n wandeling is dat je ook door gebouwen heenloopt, zoals hier door het Stadhuis:



Normaal is dat ook te bezoeken, maar wij waren daar nog niet eerder binnen geweest. 



Omdat wij al ons hele leven in Brugge komen, zagen we wel bekende dingen, maar we zijn ook op heel veel plaatsen geweest en door straten gelopen die we nog niet kenden.


↑↑↓↓ Hier waren we in de Koninklijke Stadsschouwburg.



Een hofje dat eigenlijk niet in de wandeling opgenomen was, maar wat ook zeer de moeite waard was:


En het is logisch dat er geen 4000 mensen hier konden passeren en als je niet wist dat het er was, liep je er ook zomaar aan voorbij.




Het Grootseminarie:





We hebben de hele dag geweldig mooi weer gehad. En vanaf het moment dat wij om half tien startten totdat wij om vier uur finishten, hebben we van de wandeling en de sfeer genoten.


Mijn Geotracker stond aan en doordat we ook door gebouwen liepen is het een klein beetje een rommeltje geworden:


De gps werkt binnen namelijk niet.

Rond een uur of vijf waren we terug thuis, waar we een hapje in een restaurant zijn wezen eten en daarna dronken we nog koffie bij mijn broer. En over drie weken, als er in Antwerpen een Urban Walk is, gaan we daar ook naartoe. Ik heb ons gisteravond gelijk ingeschreven.

Voor informatie:

22 opmerkingen:

  1. Dat is wel erg leuk zeg, dat je door zo'n gebouw mag wandelen. Ik ken Brugge vrij goed, maar ik ben daar nooit binnen geweest.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. In alle gebouwen waar we doorheen liepen waren wij nog nooit geweest. Ik moet wel bekennen dat wij ook meestal meer buiten te vinden zijn. Soms lopen we een keer een kerk binnen, maar meestal nemen we genoegen met de buitenkant van een gebouw.

      Verwijderen
  2. Leuk zo'n massale happening . Het is altijd leuk met je mee te wandelen en zo foto's te zien van plakken die we in het echt nooit zullen zien. Wandelen lukt vooral mijn partner niet meer. We gaan alles met de auto doen.
    Knap dat je ook nog foto's hebt kunnen maken zonder mensen erop.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Als wij met de familie op pad zijn en schoonmoeder is mee, dan doen we redelijk veel met de auto of het ov. Dan zien we ook veel, maar op een andere manier. En dat is ook goed.

      Verwijderen
  3. Wat leuk, wandelen door de stad en de gebouwen. Ik vind Brugge zo’n geweldig mooie stad en jouw foto’s doen de stad eer aan!
    Thea

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De sfeer is er ook altijd goed en nu kwamen we op plaatsen waar het stil was en je je even niet in de stad waande. We hebben weer veel mooie en onbekende gezien.

      Verwijderen
  4. Wat een leuk idee. Logisch dat zoveel mensen meeliepen want Brugge is een mooie stad. Het Stadhuis is prachtig zeg. Ben benieuwd naar de volgende wandeling.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja wij ook. Antwerpen kennen we wel, maar niet zo goed als Brugge.

      Verwijderen
  5. Heb meegenoten van jullie wandeling! Dank je wel voor alle foto's.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik heb het liever wat minder druk, maar bedankt om ons te laten meegenieten met foto's. Brugge is toch zo schoon eigenlijk!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. En toch viel het qua drukte mee. Het was best wel goed gedoseerd eigenlijk. Alleen in de buurt van 't Zand was het druk met toeristen en daar moest je wel kijken waar je liep.

      Verwijderen
  7. Brugge is een stadje dat al heel lang op mijn verlanglijstje staat en nu nòg meer ;)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het is er mooi en je kan ook verschillende wandelingen maken.

      Verwijderen
  8. lijkt me een mega drukke stad. Ik zoek liever een rustiger plekje op, maar de foto's zijn mooi

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Brugge is inderdaad druk, toch zeker in het toeristische centrum. Maar daarbuiten is het best wel stil.

      Verwijderen
  9. Zo fijn om je foto's te genieten. Bekende en minder bekende plaatsen. Ik ga eens googelen op Antwerpen, want zo'n initiatief lijkt me wel fijn. Ik heb altijd gedacht dat je dan moest lopen (dus niet mocht wandelen)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het is echt wandelen op een rustig tempo. Er zitten een aantal rustmomenten in de wandeling en wij hebben zelf ook nog een terrasje gepakt. Het is de bedoeling dat je voor 17.00 uur binnen bent en als je wilt kun je daar de hele dag over doen.

      Verwijderen
  10. Leuk zo'n geotrackerplaatje. Die heb ik de afgelopen tijd in Amerika ook wel aangehad.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik vind het altijd leuk om terug te kijken waar ik geweest ben. En ook hoeveel kilometers ik gelopen heb.

      Verwijderen
  11. Leuk dat jullie hem ook in Antwerpen gaan wandelen. Er zijn nog niet veel locaties vrijgegeven maar ik weet zeker dat het de moeite waard zal zijn en wens jullie alvast heel veel plezier.

    BeantwoordenVerwijderen