intro

Mijn naam is...

Mevrouw W. (Bijgewerkt op 14-03-2024) Een bekende in blogland, ook al is het alweer een aantal jaren geleden dat ik met mijn vorige webl...

vrijdag 26 mei 2023

bloempotten

Begin maart zaaide ik binnen eenjarige planten voor. Het waren zaadjes die ik vorig jaar zelf gewonnen had en ook gekochte soorten die ik graag eens wilde proberen. Er ging af en toe weleens een plantje dood, maar het grootste deel bleef in leven. Ik plantte plantjes in de tuin uit en nog meer in potten. En toen manlief tijdens het opruimen van de schuur een onderstel van een kast naar buiten kieperde, pikte ik die gelijk in. Daar kon ik mooi bloempotten opzetten:


En vandaag hebben we ook nog een pallet in de tuin gelegd:


En die ook vol gezet met bloempotten. Alles groeit goed en ik ben benieuwd hoe het er over een tijdje uit zal zien, wanneer er van alles bloeit. 

🐈 🐈 🐈 🐈 🐈 🐈 🐈 🐈

Kijk, een zoekplaatje:

Ik heb er alvast maar een pijl bij gezet. Het is Miep die door een hond de boom ingejaagd werd.




Miepje redt zich wel en is inmiddels alweer lang uit de boom.

12 opmerkingen:

  1. Een plaatje, Miep in de boom!
    Wat zal het een kleurrijk schouwspel zijn als er in alle potten de plan5en gaan bloeien.
    Thea

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het is ook van alles wat en allerlei verschillende kleuren. Ik hou wel van een beetje fleur in de tuin.

      Verwijderen
  2. Handig! En leuk, al die potten zo bij elkaar!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Handig is het zeker! Ik heb nog meer hoekjes waar een groep potten staan.

      Verwijderen
  3. Dat wordt straks feest bij jou in de tuin!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik ben ook heel erg benieuwd hoe het er allemaal uit gaat zien.

      Verwijderen
  4. Dat wordt een fleurige boel daar leuk idee

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Tot ons grote verdriet is onze lieve Hera gisteren overleden, we voelden het al de hele week aankomen, niet meer in de auto kunnen, achterpoten die haar niet meer konden dragen, hijgen na geringe inspanning en weinig eten, ook haar dagelijkse bot liet ze liggen. Gistermorgen zijn we om de beurt naast haar gaan zitten naast haar bed in de keuken en ze zakte steeds meer weg. Gelukkig is het geen lijden geworden. We hebben er vrede mee en haar vandaag begraven op ons landje vlakbij. (zo heb ik het op meerdere blogs gezet waarin we onze honden bespreken).

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ach... :(
      Het is fijn dat het zo gegaan is en dat jullie niet de beslissing hoefden te nemen om haar in te laten slapen. Het zal vreemd zijn nu ze er niet meer is en alle dagelijkse routines zullen anders zijn.
      Heel veel sterkte voor jullie beiden xxx

      Verwijderen
    2. Dank je. Ja buiten het haar missen zijn inderdaad de routines die je zo samen hebt zo ingesleten dat je pas merkt hoeveel dat er zijn en hoeveel tijd daar in zit als ze niet meer hoeven.
      We zijn nu van plan komende week een paar dagen weg te gaan. Het is bijna 4 jaar geleden dat we met vakantie zijn geweest, eerst door Corona en daarna was het te moeilijk voor Hera zijn geworden en dan heb je er zelf ook minder aan

      Verwijderen
  6. Die variatie aan vele bloempotten oogt super leuk!

    BeantwoordenVerwijderen