intro

Mijn naam is...

Mevrouw W. (Bijgewerkt op 14-03-2024) Een bekende in blogland, ook al is het alweer een aantal jaren geleden dat ik met mijn vorige webl...

vrijdag 7 april 2023

wedstrijd

Vriendin en ik hadden na mijn werk afgesproken om te gaan lunchen en te wandelen. We ontmoetten elkaar op het parkeerterrein van Groede Podium (klik) en daar bleek een wedstrijd schapendrijven aan de gang te zijn.


Tijdens zo'n wedstrijd gaat het erom welke hond de beste schaapsherder is. 


De wedstijd bij Groede is een internationale wedstrijd. De schapen komen van hier en zijn van de Graaslinies. Het leuke is dat de kudde regelmatig langs ons huis loopt als ze naar een andere graasplek gaan.


Na de schaapjes liepen we richting het strand.

Schuimkoppen hoopten zich op langs de vloedlijn.


Deze ontstaan door afstervende algenkolonies die door de golven en de wind opgeklopt worden tot schuim.



Het was best guur en daarom liepen we niet zo ver over het strand, wel liepen we een stuk over Strandcamping Groede waar de ene na de andere auto met caravan en camper arriveerde. Zeeland loopt vol met mensen die hier de paasdagen komen doorbrengen.

Hierbij wil ik je een mooi weekend en alvast fijne paasdagen wensen. 

13 opmerkingen:

  1. Op de foto's is goed te zien dat het guur was. Leuk dat jullie die schapen nog tegenkwamen. Fijne Pasen!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel!

      Met de wind tegen was het niet echt lekker. Gelukkig konden we een groot stuk in de luwte lopen.

      Verwijderen
  2. Leuk hè, dat schapendrijven. Wij hebben hier ook eens zo'n wedstrijd gezien, veel vrouwen deden mee viel me op.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. We hebben niet zo heel erg lang staan kijken, maar ook hier waren zowel mannen als vrouwen aan het werk.

      Verwijderen
  3. Leuke schapen. Fijne paasdagen!
    Thea

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat lijkt me leuk om te zien. En die wandeling wil ik ook wel maken

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Je weet daar vast wel de weg ;)
      Wij wandelen wel vaker vanaf Groede Podium.

      Verwijderen
  5. Leuk dat scgapen drijven. Schuimkoppen op het water dank je wel ik heb weer wat geleerd. Daar ben je nooit te oud voor toch ??

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Vroeger toen ik nog veel BBC keek waren ook wel eens schapenhoeden wedstrijden op TV s

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik vind de samenwerking tussen de hond en zijn baasje mooi om te zien. Al was er nu ook wel een hond die er niet zo heel veel zin in had. Die zal vast niet gewonnen hebben.

      Verwijderen