intro

Mijn naam is...

Mevrouw W. (Bijgewerkt op 14-03-2024) Een bekende in blogland, ook al is het alweer een aantal jaren geleden dat ik met mijn vorige webl...

dinsdag 4 april 2023

voorjaar

Het is echt genieten nu in de tuin. 


Op bovenstaande en onderstaande foto zie je tussen de bloempotten de bieslook al van tussen de tegels groeien. Ik begon ooit met één bloempotje bieslook en dat zaaide daarna enorm uit. Het geeft niet: bieslook is mooi en lekker en de bloemen trekken heel veel bijen en hommels aan. 


Ik had afgelopen najaar behoorlijk wat bloembollen geplant en het is echt een feest om te zien wat er allemaal op komt. De verpakkingen van de bloembollen gooi ik altijd weg en daarom is het altijd een verrassing welke kleuren bijvoorbeeld de tulpen hebben. Na al die manden weet ik natuurlijk niet meer wat ik geplant heb en soms ook niet meer waar. 



Het is heerlijk om te zien hoe alles begint te groeien en bloeien.



Uit de schuur redde ik een vlinder en een grote hommel, die naar binnen gevlogen waren en de uitgang niet meer konden vinden. Dat was dan weer mijn goede daad van vandaag. 

19 opmerkingen:

  1. Prachtig, hoe alles groeit en bloeit. Zo landelijk en vrij wonen, lijkt mij ook erg prettig.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat is het zeker. We hebben veel ruimte en ook veel vrijheid.

      Verwijderen
  2. Oh nou en dat zonnetjexerbij doet wonderen met een mens. Ik heb ook veel bollen gepoot. Heel benieuwd baar de kleuren altijd een leuke verrassing

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Vandaag heb ik nog zomerbollen geplant. Bollen kunnen altijd nog wel ergens tussen.

      Verwijderen
  3. Ik geniet hier van de zon buiten én van jouw prachtige foto’s.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het was heerlijk vandaag! Ik ben 14 km met een collega wezen wandelen en het was echt fijn buiten.

      Verwijderen
  4. Daar word je blij van.Helemaal fijn als het zonnetje dan ook nog schijnt.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De komende dagen is er even een kleine dip in het weer, maar met de pasen zou het toch alweer beter moeten zijn. Het is te hopen!

      Verwijderen
  5. Bij mij is het ook hoe langer hoe meer een fleurig feestje in de tuin. Ik doe dat ook zoals jou: elk jaar zet ik wat extra bollen in de herfst en het si later altijd een verrassing wat er dan te voorschijn komt. Ik ben ook altijd benieuwd welke van de oude bollen de winter overleefd hebben. Dat is erg wisselend. Ik heb een dozijn bijna oranje tulpen staan die elk jaar trouw op post zijn (al meer dan 10 jaar! ), maar anderen overleven de eerste winter zelfs niet. Fijn hé, zo'n tuin vol bloemen na die grijze wintermaanden!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het is heerlijk nu met al die kleuren! Vandaag gingen de laatste zomerbollen de tuin in en nog even en ik ga zomerbloemen zaaien. De grond heb ik al bemest, daarvoor was al die regen wel goed.

      Verwijderen
  6. Ja fantastisch. Spring is in the air!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Vandaag even een beetje regen zodat alles weer water krijgt. Hoort er ook bij.

      Verwijderen
  7. Wat heb je al veel bloemen in de tuin! Heel mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik kan niet wachten om de zomerbloemen buiten te gaan zaaien. Hopelijk word deze zomer weer net zo bloemrijk als vorig jaar in mijn tuin.

      Verwijderen
  8. Jullie hebben en prachtige hof! Dat is genieten, zelfs op foto!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel. Het is veel werk, maar dat doe ik graag. En niet overal is het netjes hoor, maar dat laat ik niet zien ;)

      Verwijderen
  9. Alles bloeit al wat eerder dan hier zo te zien. Prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen