intro

Mijn naam is...

Mevrouw W. (Bijgewerkt op 14-03-2024) Een bekende in blogland, ook al is het alweer een aantal jaren geleden dat ik met mijn vorige webl...

zondag 12 maart 2023

vreemde vogel

Mocht ik het fout hebben, dan hoor ik het wel, maar ik denk dat dit een zanglijster is:

Klik op foto om te vergroten

 Oké, de foto is slecht, door het raam genomen en de vogel was ver weg, maar je kunt toch wel een beetje zien hoe hij eruitziet.

Een hele tijd geleden zag ik opeens één zo'n vogel in de tuin en ook tijdens de nationale vogeltelling zag ik er één en vandaag zaten er opeens vier op het gazon. Ik kan me niet herinneren dat ik ze hier eerder gezien heb en het is geweldig dat ze er nu opeens zijn. 

🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷

De eerste tulpen bloeien:



De stelen zijn nu nog heel erg kort, maar die gaan wel langer worden.

De narcisjes van Mevrouw F.:

 
Zij was een bewoonster in het verzorgingshuis waar ik werk en ze had een bloemstukje met deze narcisjes erin van iemand gekregen. Toen de bloemen uitgebloeid waren kreeg ik ze en ik plantte ze vervolgens in de tuin. Mevrouw F. is al een paar jaar dood, maar in haar narcisjes leeft ze voort en ieder jaar komen er nieuwe stelen bij. 

Het was gisteren een mooie dag om in de tuin te werken. De grond was lekker zacht na alle regen, maar ook weer niet zo zacht dat ik er in wegzakte. Ik heb wat opgeruimd en onkruid verwijderd. Ook manlief had wat buitenklusjes te doen en daarom zijn we niet wezen wandelen. 

18 opmerkingen:

  1. Wat mooi dat je zo ieder jaar aan mevrouw F. denkt.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het was lief van haar dat ik de bloembollen mocht meenemen.

      Verwijderen
  2. Ach wat lieff en mooie herinneringen zijn dat . En zeker een mooie foto van de zanglijster❤️

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Sommige mensen vergeet je en anderen blijf je je altijd herinneren en dat laatste geldt ook voor die mevrouw en niet alleen door die bloembollen, maar ook omdat het zo'n lief persoon was.

      Verwijderen
  3. Wij hadden gisteren ook een zanglijster in de tuin, die komt wel vaker en is altijd alleen.
    Inderdaad mooi weer gisteren, de grond is hier zo doorweekt, dat er niet te tuinieren valt, jammer hoor.
    Fijne zondag,
    Betsy

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Jammer dat het bij jullie nog zo nat is, daar valt bijna niet in te werken.

      Verwijderen
  4. Wat een verschil toch in dit kleine landje, jij hebt in de tuin gewerkt, grond was lekker zacht door de regen. Hier ligt een dik pak sneeuw, ik heb palen die ik de grond in wil zetten voor het maken van een takkenril, geen denken aan, grond is bevroren.
    Wat leuk dat elk jaar de narcisjes van mevrouw F. weer bloeien!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Een pak sneeuw??? Jeetje! Hier was het gisteren 8 graden en vandaag 12 graden.

      Verwijderen
  5. Het is inderdaad een lijster. 4 tegelijk is wel bijzondef!
    Thea

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Misschien is het paringstijd... anders zag ik de vogel ook steeds maar alleen.

      Verwijderen
  6. Met mijn gebrekkige kennis zeg ik dat je wel eens gelijk kunt hebben.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat bijzonder dat de bolletjes bij jou verder leven... Een mooie gedachte!
    En ik hoop dat we nu snel lenteweer krijgen!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Vandaag was het hier 15 graden en dat voelde heel erg goed.

      Verwijderen
  8. Wat een bijzonder mooie narcisjes-met-een-herinnering.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De bloemen zelf zijn ook erg mooi. Er zijn best wel veel verschillende soorten narcissen.

      Verwijderen
  9. Ik vind het zo mooi zoals je schrijft dat die mevrouw nog voortleeft in de narcissen. Dat vind ik een fijne gedachte.

    Die vogel ken ik niet. Ik dacht eerst: een buizerd! Maar jouw theorie is veel leuker, en ik ben natuurlijk ook een vogelaar van niks helaas. Dus ik denk dat jij gelijk hebt : )

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nee, geen buizerd, die is een heel stuk groter. Hoewel ik niet weet of deze vogel op de foto groot lijkt.

      Verwijderen