intro

Mijn naam is...

Mevrouw W. (Bijgewerkt op 14-03-2024) Een bekende in blogland, ook al is het alweer een aantal jaren geleden dat ik met mijn vorige webl...

woensdag 8 maart 2023

code geel

In november bloeide de lidcactus: klik!


En nu staat de plant weer te bloeien, maar wel iets minder intensief dan in november. Er viel een bloemetje af en dat heb ik geprobeerd te fotograferen. 


Dat roze 'bloemetje' is de stempel van de bloem en die gele dingetjes zijn de meeldraden. 


🌸 🌸 🌸 🌸 🌸 🌸 🌸

Gisteren gaven ze voor vandaag voor het hele land code geel af, behalve voor Zeeland. Leuk die codes en verwachtingen, maar we kregen zonder die code geel toch ook gewoon sneeuw en gladheid. 


Het was best wel goede plaksneeuw die een tijdje bleef liggen, maar tegen het eind van de ochtend was het meeste toch alweer weg.

16 opmerkingen:

  1. De laatste jaren valt mij op dat ze erg snel zijn met hun code. Ik word er niet meer koud of warm van. Het is tot nu toe altijd mee gevallen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Gelukkig wel. Ik snap dat die waarschuwingen er zijn, maar ze zitten er ook regelmatig naast.

      Verwijderen
  2. Mooi de lidcactus. Ik heb dit jaar er een witte bijgekocht nu heb ik een rode een rose en een witte. Mooi om over te houden. En code geel nou hier was het minimaal, ik zit er niet meer zo op te wachten.
    De jongens zitten ook allemaal aan de weg en dat speelt ook mee , voor mij op naar het mooie weer.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Vast mooi die verschillende kleuren lidcactussen. Man- en zoonlief zitten ook iedere dag op de weg en hier in de polder wordt dan ook nog eens niet gestrooid. Hopelijk zijn we na deze dagen van de kou af.

      Verwijderen
  3. We hadden zeker 8 cm sneeuw vanmorgen, moest om half 11 weg en vooral het voorraam was een grote klus.
    Onze lidcactus heeft 2 bloemetjes zagen we tot onze verbazing zondag ook.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. 8 cm... dat is best veel! Hier lag een paar centimeter, dus dat viel wel mee.

      Verwijderen
  4. Die weersverwachtingen zijn toch voor mijn gevoel vooral voor het middelste deel van Nederland bedoeld. Zeeland en Groningen tellen niet echt mee. Wij werden maandagmorgen wakker in een compleet witte wereld, ik moest een flink pak sneeuw van mijn auto afvegen en vervolgens de onderste, aangevroren laag sneeuw van de ruiten krabben. Onderweg naar mijn werk hoorde ik op de radio dat er in het noorden van het land een beetje hagel of natte sneeuw kon vallen! Over gladheid of waarschuwingscode geen woord. Twee dagen later is de ochtendspits in de rest van Nederland totaal ontregeld en wordt er volop gewaarschuwd, want er valt sneeuw. Het kan verkeren 😉

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hier wonen natuurlijk niet zoveel mensen... Manlief klaagt nogal eens als hij het land in moet als het slecht weer is, dan zijn er gelijk overal files, ook gewoon bij regen.

      Verwijderen
  5. Geen sneeuw gezien, maar vanmorgen was alles wel wit. Mooi gezich!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het is zeker mooi, dat vind ik met sneeuw ook, maar het moet niet te lang duren ;)

      Verwijderen
  6. Mooi, een bloeiende lidcactus. Mijn moeder had een hele grote, we probeerden een keer de bloemen te tellen maar het was ‘n onbegonnen zaak!
    Wij vliegen morgen terug naar Nederland en in tegenstelling tot mijn man hoop ik nig wel opeen beetje winter.
    Thea

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Als je dit leest ben je misschien al thuis. Ik hoop dat jullie een goede reis gehad hebben.

      Verwijderen
  7. Ik vind dat roze bloemetje echt prachtig contrasteren met het oranje. Wat is de natuur toch mooi! Hier in de Achterhoek was de wereld woensdag ook even wit : )

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, mooi dat roze bloemetje... dat steekt echt af hoe klein het ook is.

      Verwijderen
  8. Mooi hè, die lidcactus, bij die van mij zitten er allemaal kleine knopjes aan.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat worden dan veel bloemen. De cyclaam bloeit ook erg uitbundig. Die heb ik afgelopen najaar in een grotere pot gezet en dat doet hem blijkbaar erg goed.

      Verwijderen