intro

Mijn naam is...

Mevrouw W. (Bijgewerkt op 14-03-2024) Een bekende in blogland, ook al is het alweer een aantal jaren geleden dat ik met mijn vorige webl...

donderdag 16 februari 2023

naar de stad

Bij een kringloopwinkel kwam ik dit tegen:

En dat was gewoon te leuk om te laten liggen! De bladen komen uit 1989, 1990 en 1993. Het mooie van mode is dat alles wel weer terugkomt en er staan dan ook best wel bruikbare patronen in.

Ik was in Middelburg en het was echt alweer lang geleden dat ik in de binnenstad zelf geweest was. Sinds corona ben ik toch niet zo vaak meer op pad als vroeger. Toen was ik regelmatig onderweg om bijvoorbeeld een museum te bezoeken, of om naar de uitverkoop te gaan.


Het kwam nu eigenlijk omdat mijn moeder iets nodig had, waar een winkel in Middelburg mee adverteerde. En omdat ik ook nog een cadeautje voor een achterneefje en patroonpapier nodig had, kon ik dat mooi combineren. 

Op donderdag is het altijd markt in onze provinciale hoofdstad, maar net als overal hier is de markt in Middelburg ook niet meer wat het vroeger was. De lege plaatsen deden zielig aan en ik hoop dat de markt op andere weken wél vol staat. Ik kocht een lapje stof, maar voor het patroonpapier moest ik gewoon naar de handwerkwinkel toe. En gelukkig was die winkel er nog wel. De leegstand in de winkelstraat viel mee en dat is in andere steden en dorpen wel anders. 

Ik bezocht in Middelburg ook een kringloopwinkel en omdat ik nu toch in de buurt was, in Oost-Souburg ook één. Naast de tijdschriften vondt ik ook nog twee lappen stof: een klein lapje tricotstof dat ik ergens anders mee kan combineren en een hele grote gebreide lap ajourstof en daar wil ik een lang vest van maken. De lappen stof kostten al niet veel en er ging bij de kassa ook nog eens 50% korting af. 

Begin de middag reed ik weer terug naar huis. Ik moest nog langs een supermarkt en terwijl ik in de rij achter de kassa stond te wachten, keek ik even op de Too Good To Go-app en toevallig had deze supermarkt magic boxen te koop en scoorde ik er nog één. Helemaal blij kwam ik later thuis. 

21 opmerkingen:

  1. Je hebt vandaag goede zaken gedaan :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. IK neem ook vaak tijdschriften mee van de kringloop.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Als er tijdschriften zijn dan kijk ik altijd eerst daartussen en daarna pas bij de boeken.

      Verwijderen
  3. Leuk hoor die oude tijdschriften. Ik heb ze allemaal bewaard. Ook nog de Marion, bestaat al lang niet meer.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Vroeger kocht ik ook de Marion en de Ariadne. Daar heb ik veel uit gemaakt.

      Verwijderen
  4. Reacties
    1. Wat koopjes betreft zeker wel.
      Bij de Hema betaalde ik voor een klein broodje kaas en een grote kop koffie ook slechts 3 euro samen.

      Verwijderen
  5. Leuke dag en leuke dingen. Ik ben bij min zus aan het mantelzorgen na haar operatie aan schouder. Net de wissel van trui naar nachthemd gehad, ging best goed qua handelingen al had ze wel veel pijn maar het is ook niet niks een schouderkop en waar die in zit vervangen.
    Morgenochtend een TGTG ontbijtbox bij een hotel vlakbij gereserveerd, gaan we mee lunchen

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Beterschap voor je zus en alvast smakelijk.

      Verwijderen
    2. Met zus gaat het goed, duurt alleen lang de revalidatie.
      De TGTG box was heel gevarieerd, we hebben en vanmiddag van gelunched en morgen eten we gebakken spek, worstjes en balletjes gehakt met wat roerei als lunch. Twee dagen voor 5 euro, niet slecht, nou de eieren komen er nog bij

      Verwijderen
    3. Met zus gaat het goed, duurt alleen lang de revalidatie.
      De TGTG box was heel gevarieerd, we hebben en vanmiddag van gelunched en morgen eten we gebakken spek, worstjes en balletjes gehakt met wat roerei als lunch. Twee dagen voor 5 euro, niet slecht, nou de eieren komen er nog bij

      Verwijderen
    4. Dat is zeker niet slecht!
      In mijn magic box zaten spruitjes, salade, geitenmelk, kaas en vla. Lekker hoor!

      Verwijderen
  6. Reacties
    1. Ik vind het weleens fijn om een dag of een paar uur lekker op mijn eigen tempo bij kramen en winkels rond te scharrelen.

      Verwijderen
  7. Leuke vondsten inderdaad! Op die manier kun je ook leuk kleding maken uit vergane tijden ; )

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Maar wel met andere stofjes, want die uit de jaren 80 en 90 vind ik niet mooi meer :)

      Verwijderen
  8. Ik zoek in de kringloopwinkels ook altijd naar patronenbladen en tijdschriften maar vind zelden of nooit iets leuks.
    Jij bent goed geslaagd zeg! Ik vind het ook altijd heerlijk om in mijn eigen tempo in de kringloopwinkel te snuffelen!
    Prettig weekeinde, Thea

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Niet alle kringloopwinkels verkopen tijdschriften en dat is best jammer. Ik kijk verder ook erg graag tussen handwerk- en hobbyspullen.

      Verwijderen
  9. Leuke dingen weer gescoord. Zo heerlijk in kringlopen snuffelen.
    Middelburg, daar heb ik het eerste jaar van mijn opleiding kleuterjuf gedaan, daarna verhuisden we... mooie stad vind ik het.

    BeantwoordenVerwijderen