intro

Mijn naam is...

Mevrouw W. (Bijgewerkt op 14-03-2024) Een bekende in blogland, ook al is het alweer een aantal jaren geleden dat ik met mijn vorige webl...

zaterdag 18 februari 2023

duinen en bossen

Het was een bewolkte dag en de wind was hard en best wel guur, maar er waren toch veel mensen op de been.  


We gingen naar België, naar Knokke. Aan het centrum van deze badplaats vinden wij niks, maar buiten het centrum is het fijn wandelen in het duingebied. 


Het eerste wat we tegenkwamen was dit koppeltje ooievaars:


Knokke en ooievaars horen bij elkaar. Er zijn er altijd wel ergens in de buurt te zien.


We wandelden door het Blinckaertduinbos dat bestaat uit duinruggen en duinvalleien.


Wat erg opvallend was, was het vele klimop dat in het bos groeide.



 Het bos is niet groot, maar toch echt wel de moeite waard om te bezoeken. Er zitten wel een paar behoorlijke beklimmingen in en er zijn talloze wandelpaadjes. 



Na het bos pakten we een klein stukje bebouwde kom mee. 





En zelfs in een populaire plaats als Knokke, kwamen we toch nog een bouwval tegen:


We vervolgden onze weg door de Zwinduinen en Polders.


Ook in dit natuurreservaat kun je goed wandelen.



Alles ziet er netjes en goed onderhouden uit. 


En tegen de tijd dat onze wandeling erop zat, was de zon al aan het zakken. 


Het was tijd om naar huis te gaan, terug naar...


Fijne zondag!

7 opmerkingen:

  1. Wat is Vlaanderen ook mooi! Prachtige foto’s mevrouw W.
    Thea

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wow wat mooi daar ,daar zou ik ik van kunnen genieten

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Knokke-Heist zelf vind ik wat sfeer betreft niet echt leuk, maar we hebben er nu lekker gewandeld. Vooral het bos vond ik best bijzonder.

      Verwijderen