intro

Mijn naam is...

Mevrouw W. (Bijgewerkt op 14-03-2024) Een bekende in blogland, ook al is het alweer een aantal jaren geleden dat ik met mijn vorige webl...

maandag 13 februari 2023

brocante

Voordat wij gisteren naar de sneeuwklokjestuin gingen, maakten we een wandeling in de buurt van de kwekerij. Het was mijn beurt om een wandeling te bedenken en ik wist al waar ik langs wilde lopen, namelijk langs Brocante 't Hof van Stove. Ik was daar vorig jaar eens langsgereden en toen zag ik hele leuke dingen op het erf staan.

En niet dat ik daar iets wilde kopen, maar met alleen foto's maken zou ik al meer dan tevreden zijn. 

Voordat we daar langs zouden lopen wist ik al dat de brocante een paar uur later pas open zou gaan, maar eerlijk gezegd koop ik zelden brocante. En als ik al iets ouds koop dan is het bij een kringloopwinkel. Maar eerlijk, er stonden hier best wel pareltjes tussen!

Bij Brocante 't Hof van Stove verkopen ze niet alleen tuindecoratie, maar ook andere dingen. Als je meer wil weten, kijk dan eens op de website: klik!

We hadden de auto in Donk geparkeerd en wandelden een rondje van 10 km door de polder. 

(bron: Google Maps)

We waren het dorp nog maar net uit toen we een wallaby in een tuin zagen:


Dat is weer eens iets anders dan de gewone boerderijdieren!


Alhoewel... de koeien stonden hier al buiten en dat heb ik bij ons nog niet gezien dit jaar. Dus dat was ook wel leuk om te zien. 


Huisje Nooit Gedacht:





Kapel van de Treurende Maria:


Het was een bewolkte ochtend.


Pas later, toen we allang weer thuis waren, kwam de zon door de wolken heen en heb ik mijn nieuwe plantjes (zie bericht van gisteren) geplant. 

 

10 opmerkingen:

  1. Brocante kijken vind ik altijd leuk, maar ik hoef niets te kopen. We hebben spullen genoeg.
    Het valt me op bij het bekijken van de foto's dat het landschap er echt anders uitziet. Ook de huizen... Koeien buiten is wel er-rug vroeg! Het gras groeit nog nauwelijks...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Zodra je de grens overgaat is het anders. Ik ga erg graag in Vlaanderen wandelen, vanwege het landschap en de huizen en voor ons is het natuurlijk ook nog eens dichtbij.

      Verwijderen
  2. Brocante kijken is altijd leuk, kopen doe ik niet meer. Bij het oude boerderijtje waar we woonden paste brocante erg goed, in het moderne boshuisje dus niet.
    Hier in Australië zijn veel Op-shops (kringloopwinkels waarvan de winst naar een goed doel gaat) en daar vind je veel Engelse spullen. De mode hier is anders dan bij ons, veel tuttiger en veel leggings.
    Thea

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Eigenlijk past brocante ook niet echt bij ons huis. En niet dat we een modern huis hebben, maar echt sfeervol is het nou ook weer niet.

      Verwijderen
  3. Altijd leuk om zulke plekjes brocante te bezoeken.
    Mooie wandeling heerlijk nu we weer vaker naar buiten gaan . Gistermorgen hebben wij een klein rondje gedaan met de kleinkinderen heerlijk

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Gisteren (maandag) was ik de hele dag op mijn werk, maar toen ik thuiskwam ben ik nog even in de tuin bezig geweest. Het was gewoon zacht buiten.

      Verwijderen
  4. Wat een mooie wandeling lijkt me dit op basis van je foto's. En een flinke tippel zeg, zo'n 10 kilometer!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. We hebben een tijdje kortere wandelingen gemaakt nadat manlief corona had, maar nu zijn we weer terug op ons oude niveau. Vroeger had ik me ook niet kunnen bedenken dat wij ooit wandelingen van 10km zouden maken.

      Verwijderen
  5. Geweldig die brocante spulletjes ik ben er dol op .Hier in de huiskamer staat mijn vitrine kast vol met brocante servies bijna allemaal van de kringloop .Dat was een flinke wandeling die jullie maakten ,,gisteren ook even lekker buiten geweest en een klein stukje gelopen achter de rolstoel ,heerlijk in het zonnetje !

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Heerlijk dat je ook naar buiten geweest bent. Daar knapt een mens van op.

      Ik vind de prijzen bij brocantes meestal te hoog en koop daarom ook liever bij de kringloop. Maar eigenlijk vind ik het ook gewoon veel leuker om foto's van al die spullen te maken, daar word ik echt blij van.

      Verwijderen