intro

Mijn naam is...

Mevrouw W. (Bijgewerkt op 14-03-2024) Een bekende in blogland, ook al is het alweer een aantal jaren geleden dat ik met mijn vorige webl...

zaterdag 11 februari 2023

blouse

Onderstaand tijdschrift kocht ik vorig jaar april.


En daar heb ik nu deze blouse uit gemaakt:



In de mouwen zijn plooien genaaid en toen ik de mouwnaden gesloten had en de mouwen in de panden gezet waren, bleken de mouwen bij de plooien erg strak te zitten. En ik heb nog wel dunne armen! Ik heb daarom de diepste plooi los gehaald en daarna minder diep gemaakt en daarmee was het probleem gelukkig gelijk opgelost. 


Het tijdschrift heeft ondertussen z'n geld wel al opgebracht: op de foto hieronder heb ik er in rood bijgezet welke modellen ik ondertussen al genaaid heb. 


En ik ga er nog meer uit maken, want ik vind dat er nog meer leuke patronen instaan.

Fijn weekend!

21 opmerkingen:

  1. Mooie blouse. Ik heb gisteren een gebreid vest in elkaar gezet maar nu staat de naaimachine weer te lonken.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik ben al een beetje aan de voorjaars- en zomerkleding bezig. Nu heb ik daar tijd voor, straks als ik veel werk in de tuin heb niet zoveel meer.

      Verwijderen
  2. Wat een ontzettend leuke blouse! Mooie stof trouwens ook...
    Heerlijk als je zo voor jezelf kunt naaien.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. En ik doe het ook echt enorm graag. Ik ben altijd wel op zoek naar patronen en stofjes.

      Verwijderen
  3. Mooie stof. Zo'n blouse zal ik nooit maken. Ben dan veel te onhandig met die fladderende mouwuiteinden, die hangen dan altijd wel ergens in als ik in de keuken bezig ben.
    Zou alleen een zitblouse zijn maar zelfs dan zal ik wel een glas of zo ermee om waaien.

    Ik ga straks mij naaitas weer van boven halen. Na alle opruimactie van garen en lappen moet ik eerst een paar reparatieklusjes doen voor ik iets nieuws ga maken.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het is erg soepele stof, dus ik verwacht niet dat ik er glas mee om ga gooien. Vanavond ben ik naar een etentje toe, maar dan ga ik hem niet aantrekken. Het zou zonde zijn als mijn mouwen gelijk in het eten zouden hangen, maar er komen vast nog wel genoeg gelegenheden om hem te dragen.

      Succes met de reparatieklusjes.

      Verwijderen
  4. Wat is die mooi geworden!!!!!!!! Hij lijkt wel zo uit een boutique te komen.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een leuke stof heb je gebruikt voor je blouse .Geweldig als je zulke leuke kleding zelf kunt maken en je draagt zo nooit iets wat een ander ook draagt .
    Fijn weekend ,Elisabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Alweer een leuk kledingstuk erbij, wat heb je die hals netjes gemaakt. De stof is ook erg leuk, die ga je vast graag dragen.
    Groet,
    Betsy

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een mooie blouse. En wat heb je leuke stof gebruikt. Fijn dat je de mouwen kon veranderen, zo is hij helemaal naar je zin. Als ik dit lees, krijg ik zin om ook weer eens kleding te gaan naaien.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Leuk dat ik je inspireer. Ik maak heel erg graag kleding, liever dan andere dingen.

      Verwijderen
  8. Mooie blouse en erg leuke stof. Ik vind in de Burda ook vaak leuke patronen.
    Thea

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. En de maten kloppen ook goed. Ik hoef daar zelden iets aan te veranderen, alleen kwam het deze keer met de mouw niet helemaal goed, maar dat was makkelijk te verhelpen.

      Verwijderen
  9. Wat kun jij toch prachtig naaien! En wat een leuk stofje heb je gekozen. Dat blad is het geld meer dan waard geweest.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat goed dat jij nog zoveel naait en zo kundig. Toen de kinderen klein waren heb ik ontzettend veel genaaid, ik zat ook op naailes. Daarna nooit meer genaaid op wat verstelwerk na.

    BeantwoordenVerwijderen