intro

Mijn naam is...

Mevrouw W. (Bijgewerkt op 14-03-2024) Een bekende in blogland, ook al is het alweer een aantal jaren geleden dat ik met mijn vorige webl...

dinsdag 10 januari 2023

hier aan de kust

Vorige week had manlief corona en konden we niet gaan nieuwjaarwensen en daarom gingen we dat eergisteren, precies een week later, doen. Maar eerst gingen we lunchen op een strandpaviljoen en daarna wandelen bij Cadzand.


Een stukje duin en een stukje polder... 



Het was een prachtige dag en er waren veel mensen op de been, maar op de polderwegen waar wij liepen was het stil.



Het heeft de laatste tijd veel geregend en dat was hier wel te zien ook:


De ganzen waren er blij mee. 




Omdat manlief nog niet helemaal fit was, wandelden we een rondje van 'slechts' zes kilometer. Het was ook genoeg, want anders zouden we veel te laat op de middag bij schoonmoeder zijn. We zijn altijd wel een paar uur bij haar op bezoek en dan moet je niet eind de middag aan komen zetten. 

17 opmerkingen:

  1. Ik hoop dat je man steeds meer opknapt! Prachtige wolkenluchten.
    Thea

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel. Het gaat elke dag een beetje beter met hem.

      Verwijderen
  2. Wij hebben geen corona maar de keelpijn-verkoudheids-alles doet pijn ellende. Partner begon en ik 2 dagen later en natuurlijk is hij veel zieker dan ik, mannen!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een schitterende foto's weer. Wij liepen zondag ook een rondje met oudste bij de Oostvaardersplassen. Ook zulke mooie luchten.....Ruimte in mijn hoofd krijg ik er van.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja heerlijk hè. Er stond best wel wat wind, maar dat vond ik ook juist lekker.

      Verwijderen
  4. Dat vind ik een flinke wandeling na corona hoor! Maar jullie hebben vast meer conditie dan ik.
    Zo mooi daar bij jullie in de omgeving. Ik lees trouwens telkens dat Cadzand leeg loopt omdat er geen betaalbare huizen meer zijn ...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Cadzand en meer plaatsen in de buurt zijn erg in trek bij bijvoorbeeld Duitsers en Belgen die een tweede huis willen of investeerders die huizen opkopen voor de verhuur. Hierdoor gaan de prijzen omhoog en onder andere daardoor hebben de mensen van hier geen kans om een huis te kopen. De dorpen worden tijdens de wintermaanden steeds meer spookdorpen en daardoor ook niet prettig om te wonen.

      Verwijderen
  5. Prachtig, haha slechts 6 km. ja vergeleken met wat jullie anders doen....
    Ik ben al blij als ik de 5 haal.
    Maar wat een mooie foto's weer!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel. Voor ons is het een klein rondje, maar nu was het voor manlief toch echt lang genoeg.

      Verwijderen
  6. zes km vind ik toch al heel flink, maar jullie zijn meer gewoon. Hopelijk is je mand snel terug 'de oude'.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik vind 6 km ook een heel stuk hoor. Jullie wonen in Cadzand begrijp ik. Heerlijk!! Wij gingen er vroeger vaker op vakantie en dan haaientanden zoeken op het strand :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wij wonen niet in Cadzand, maar wel in de buurt.
      Haaientanden zoeken is erg populair. Je ziet iedereen op het strand ook altijd naar beneden kijken. Zelf ben ik niet zo heel erg goed in het vinden van haaientanden, ik loop altijd veel meer rond me te kijken dan naar de grond en dan vind je ze natuurlijk niet.

      Verwijderen
  8. Fijn dat jullie weer genoeg zijn opgeknapt om lekker te wandelen. Prachtige foto's heb je gemaakt!

    BeantwoordenVerwijderen