intro

Mijn naam is...

Mevrouw W. (Bijgewerkt op 14-03-2024) Een bekende in blogland, ook al is het alweer een aantal jaren geleden dat ik met mijn vorige webl...

vrijdag 20 januari 2023

blouse en truitje

 Een tijdje voor kerstmis begon ik op naailes aan een blouse, maar het lukte me niet meer om die voor de kerst af te krijgen. En aangezien ik nog meer kleren heb was dat niet zo erg en gelukkig komen er nog meer gelegenheden om de toch wat nettere blouse te dragen.


De blouse is net, maar door de boordjes aan de mouwen ook wel weer een beetje sportief.

Het patroon komt uit My Image Special Edition 4.



De stof kocht ik bij Driessen en lijkt op suèdine. 


En terwijl ik aan die blouse bezig was en het tijdschrift naast me op tafel lag, begon ik het patroon ernaast steeds leuker te vinden.


En dat model maakte ik tussendoor ook nog even, hetzij met een andere afwerking van de hals dan op het patroon. De halsbies moest naar binnen gevouwen worden als een soort van beleg, maar ik heb er een staande bies van gemaakt. Ik werk mijn kleding nou eenmaal graag af met deze soort bies. 


Dit truitje zal zomaar weleens een favoriet kledingstuk van me kunnen worden. Het is ook een leuk patroon om nog eens opnieuw van een ander soort stof te maken. 

👚 👚 👚 👚 👚 👚 👚 👚

Hierbij wil ik je alvast een fijn weekend wensen!


25 opmerkingen:

  1. Wat leuk en een mooi stofje. Daar ga je plezier van krijgen

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het truitje is van een heerlijk zacht stofje gemaakt. Draagt erg lekker.

      Verwijderen
  2. Super mooi geworden en mooie stof👍🏼

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ziet er goed uit .veel draag plezier .

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Vooral het truitje dat je 'ook nog even' maakte, vind ik erg leuk

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dat truitje dat je nog 'even' maakte zou zomaar een favoriet van mij kunnen zijn.
    Prachtig!

    Liefs Joanne

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat zijn ze beide leuk geworden!
    Ik maak (als ik weer in Nederland ben) de onderste maar dan met een plat boordje.
    Thea

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik vind ze allebei heel mooi, maar de rode is mijn favoriet! Wat heb je dat weer knap gemaakt zeg. Ik wou dat ik dat kon! Ik loop momenteel steeds in mijn favoriete 'troostrok' maar eigenlijk kan het echt niet meer. Er zitten allemaal gaten in... Maar ik kan hem niet missen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, je kan erg verknocht raken aan bepaalde kledingstukken. Draag je rok nog een tijdje gewoon thuis, dan hoef je er nog geen afscheid van te nemen.

      Verwijderen
  8. Wat een leuke, vooral door het boordje en "strik", maar die andere is ook zo leuk, beetje (ook) mijn stijl.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel. Die boord met strik is een leuke constructie, die ik eigenlijk nog niet eerder gezien had.

      Verwijderen
  9. Wauw wat een leukerds, vind ze beiden erg leuk! Fijn weekend, en warme groet Amanda

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Allebei leuk, rood is meer mijn kleur dan de vagere andere maar die stof lijkt me weer fijner.
    Mijn zus zit ook op naailes en heeft een rode trui gemaakt van een wat gebreide struktuur, vind hem heel leuk en gelukkig is rood niet haar kleur dus ik krijg hem. Ze had de stof van iemand gekregen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat is mooi dat jij die trui krijgt.
      Ik heb dat truitje van de week gedragen met een donkerrood vest erover. Ik hou ook erg van roze en roodtinten.

      Verwijderen
  11. Wat heb je dat weer mooi gemaakt. De bloesjes zijn alle twee leuk. Daar ga je nog veel plezier van krijgen en al helemaal in het voorjaar als de temperatuur ietsje omhoog gaat.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nu moet ik er nog een vestje over dragen, maar dat is ook niet erg. En laat die temperatuur maar omhoog gaan, hoor! Ik ben de kou alweer beu...

      Verwijderen
  12. Die onderste is een heel leuke geworden. Kan me voorstellen dat je trots bent op je werk. Met recht!

    BeantwoordenVerwijderen