intro

Mijn naam is...

Mevrouw W. (Bijgewerkt op 14-03-2024) Een bekende in blogland, ook al is het alweer een aantal jaren geleden dat ik met mijn vorige webl...

zondag 11 december 2022

wereldlichtjesdag

 Vandaag is het wereldlichtjesdag: dag van het overleden kind.

(Bron foto: Pinterest)

Om 19.00 uur steken wereldwijd mensen kaarsen aan ter nagedachtenis aan overleden kinderen, zodat in iedere tijdzone de wereld even verlicht zal zijn. De wereld wordt zo even wat lichter voor mensen die een kind verloren zijn.

Wij steken een kaarsje voor Justus aan en voor alle andere kinderen die zo enorm gemist worden.

💖💖💖

16 opmerkingen:

  1. Ik zal kaarsjes aan doen en denken aan jullie Justus en aan de kinderen van een paar andere bloggers die ik 'ken'.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dan zal ik om die tijd een echt kaarsje aansteken. Gisteren net akke batterijen vernieuwd voor de electrische kaarsen maar dit i nitiatief verdient iets echts.

    Zal aan jullie denken

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Vanavond brandt ook bij ons een kaarsje.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik doe het al een paar jaar voor jullie Justus en nu ook voor Lucy van Nicole en haar gezin. Heel veel liefs voor jullie.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hier branden 12 kaarsjes. Een voor elk kind. Elk een eigen windlichtje, elk met een eigen met naam.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Een lief gebaar.
    Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Elke avond brand hier een kaars, vanavond zet ik er eentje bij voor Justus.
    Betsy

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Steek ook een kaarsje aan en denk dan behalve aan jou ook aan Nicole en al die andere die een kind zijn verloren.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik zal een kaars aan steken voor jullie Justus

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hier branden ook kaarsjes. Voor Justus, voor Lucy, voor Nick, voor Denis, voor Filip, voor Chelly. Al zoveel kennissen en vrienden die een kind hebben verloren.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Een belangrijke dag die steeds meer bekendheid krijgt. Hier brandt ook een kaarsje.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ik zet een ledkaarsje (ivm copd van mijn man) en denk aan alle mensen van wie een of meer kinderen overleden zijn.
    Sterkte mevrouw W. ❤️
    Thea

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Bedankt dat jullie aan de overleden kinderen en de ouders gedacht hebben en ook een kaarsje aangestoken hebben.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Een prachtig gebaar, ik doe er aan mee.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ik brand elke avond een kaarsje met een betekenis voor mij

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat mooi en bijzonder. Tegelijkertijd beklemt mij de wetenschap dat ik nu ook een kind heb voor lichtjesdag....

    BeantwoordenVerwijderen