intro

Mijn naam is...

Mevrouw W. (Bijgewerkt op 14-03-2024) Een bekende in blogland, ook al is het alweer een aantal jaren geleden dat ik met mijn vorige webl...

vrijdag 9 december 2022

boompje

 De eerste vier jaar na het overlijden van onze zoon wilden we geen kerstboom. Wel versierden we het huis met lichtjes voor de ramen en met kleine kerstversieringen, maar meer was het niet. Toen Justus nog leefde was het opzetten van de kerstboom altijd een familiegebeurtenis: manlief zorgde dat de boom een mooie plaats in huis kreeg en de kinderen en ik versierden de kerstboom. De laatste jaren hielp onze oudste niet meer mee, maar Justus nog wel. 

Een kerstboom in huis... dat was die eerste jaren te moeilijk voor ons. Tot vorig jaar, want toen kocht ik in een opwelling een klein kerstboompje (met kluit). Het boompje stond op het dressoir te stralen en in januari zette ik het buiten in een bloempot. En daar staat hij nu nog steeds. Het boompje doet het goed en heeft het duidelijk naar zijn zin. Zonde om hem dit jaar weer binnen te zetten, terwijl hij het buiten zo goed doet.

En zo gebeurde het dat ik in de kringloopwinkel een klein kunstkerstboompje kocht. Een kleine nepperd dus. En misschien komt het daardoor, maar het gevoel is nu ook anders. Het ruikt niet naar echte kerstboom en het versieren voelde ook anders dan met echte takken en naalden. 


🎄 🎅 🎄 🎅 🎄 🎅 🎄

Op mijn werk heerst corona en om mezelf en anderen te beschermen heb ik de hele dag een mondkapje gedragen. Het is weer even wennen en ik kreeg er ook best wel weer hoofdpijn van. Ik ben zelf licht verkouden, maar dat stelt gelukkig niet zo heel veel voor. 

😷 😷 😷 😷 😷 😷 😷

Fijn weekend!

11 opmerkingen:

  1. Vier jaar geleden een dressoirboompje gekocht en die blijft vrij klein, dus komt elk jaar binnen. Twee jaar geleden een grote, brede 1 meter hoog gekocht en die is ook buiten geweest. Begin vd week naar de schuur en donderdag/vrijdag ga ik hem pas opzetten, ik hou hem ook nog aantal dagen na nieuwjaar

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik haal de versieringen en het kerstboompje ook pas na nieuwjaar weg. Gewoon wanneer het zo uitkomt. En misschien doe ik daarna nog wel iets anders met lichtjes, want anders vind ik januari en februari zo kaal.

      Verwijderen
  2. Ik ben zelf niet zo’n kerstbomenmens. Nadat de kinderen trouwden, emigreerden heb ik geen kerstboom meer gehad. Wel kocht ik ieder jaar een klein boompje voor mijn moeder, lampjes en balletjes erin. Ze was er altijd erg blij mee.
    Ik kan me voorstellen dat na de dood van jullie zoon, een kerstboom veel van zijn glans verloor.
    Thea

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Zoals het was, zal het nooit meer zijn. Het liefst zou ik die hele decembermaand en het begin van januari over willen slaan.

      Verwijderen
  3. Staat heel leuk. Doen wat bij jullie past. Sterkte met de mondkapjes weer.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat staat dat mooi. Goed om het te doen op je eigen tijd. Het zijn momenten vol dierbare herinneringen die mag je blijven koesteren. Hoop dat corona bij jexweg blijft.. liefs Albèrtje

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel.
      Ik ben benieuwd of er na het weekend weer nieuwe zieken bijgekomen zullen zijn. Het is te hopen van niet.

      Verwijderen
  5. Ik begrijp het dat je geen kerstboom meer wil plaatsen. En die kleinere zijn ook gezellig.
    Hopelijk blijf je van Corona gespaard, die mondkapjes roepen ook hier geen goede herinneringen op.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De kerstbomen die we vroeger hadden waren altijd groot. Nu hoeft de kerstboom niet meer zo'n prominente plaats in te nemen en dat kleintje is daarom groot genoeg. Ik hoop er nog heel wat jaren mee te kunnen doen.

      Verwijderen
  6. The post is quite important and worth for me. Looking for best trusted site to Buy Instagram Followers In Dubai

    BeantwoordenVerwijderen