intro

Mijn naam is...

Mevrouw W. (Bijgewerkt op 14-03-2024) Een bekende in blogland, ook al is het alweer een aantal jaren geleden dat ik met mijn vorige webl...

zondag 13 november 2022

combineren

In 2009 verbouwden wij onze keuken, wat nog een behoorlijk grote klus bleek te zijn. Er ging een schoorsteen uit, alle tegeltjes die rondom op de muren zaten verdwenen, er werd gestukadoord en de nieuwe keuken werd geplaatst. Manlief deed alles zelf. 

De keuken kochten we destijds bij Ikea en tot de dag van vandaag ben ik er nog steeds enorm blij mee. Alles ziet er nog netjes uit en het enige wat we een keer vervangen hebben was de vaatwasser. Een paar weken geleden begon echter de kraan mankementen te vertonen en we moesten een nieuwe aanschaffen. Daarvoor gingen we naar Ikea in Breda toe en daar koppelden we gelijk een wandeling aan vast. 

Ten zuiden van Breda bevindt zich het Mastbos en daar gingen we wandelen:


(Bron: Google maps)

Het Mastbos werd vanaf 1515 aangelegd en ontleent zijn naam aan de grove dennen waar onder andere masten voor schepen van gemaakt werden.


Het is een gemengd bos met naald- en loofbomen.


We vonden het een erg mooi gebied. Er zijn fijne wandelpaden, er is veel afwisseling en alles ziet er goed onderhouden uit. 



En we troffen het echt met het weer, want wat was het een prachtige dag!


Kasteel Bouvigne bevindt zich vlakbij het Mastbos:


Door de week zijn de tuinen van het kasteel te bezoeken. 

Aan de rand van het Mastbos is Landgoed de Klokkenberg. Wij zijn daar niet geweest, maar lang geleden kwam ik daar wel regelmatig. In de jaren zeventig van de vorige eeuw verbleef mijn broer daar zeker anderhalf jaar lang in het long- en astmacentrum. Hij was zeventien toen hij daarheen moest en het was geen makkelijke tijd. In de eerste plaats voor mijn broer niet, maar ook voor de rest van het gezin was het een nare periode. Eigenlijk had ik er daarom nu ook helemaal geen behoefte aan om het gebouw te zien en had ik het dus ook niet in mijn wandeling opgenomen. 


16 opmerkingen:

  1. Mooi hè, het Mastbos. Wij lopen er vaak, soms wel drie keer per week. Steeds een andere route. Het verveelt nooit.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat kan ik me goed voorstellen. En je kan er ook echt grote afstanden afleggen. Wij wandelden 10 km, maar tot helemaal in het zuiden van het bos en de vlonderpaden kwamen we niet.

      Verwijderen
  2. De Ikea in Breda is ook 'onze' Ikea. We zijn er sneller dan in die van Wilrijk en we moeten de Antwerpse Ring niet over!!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat is een groot voordeel! Het staat op de ring dan ook echt bijna altijd vast. Als we richting Limburg gaan is het korter om over Antwerpen te rijden, maar ik ben altijd weer blij als we er doorheen zijn.

      Verwijderen
  3. Combineren... ik hou er van en sla het liefst twee vliegen in een klap

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Als we dan toch een eind moeten rijden, dan maar een paar dingen tegelijk plannen.

      Verwijderen
  4. Weer een mooie wandeling! foto van kasteel is prachtig.
    Wij gaan meestal naar AekI Amersfoort, soms in Utrecht.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een mooi stuk bos, en dan ook nog een kasteel!
    Ik weet nog dat jullie de keuken gingen verbouwen, zo fijn als je dat allemaal zelf kunt.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat leuk dat je dat nog weet! Wij zijn best wel doe-het-zelvers. Het kost wel wat extra tijd, maar scheelt een hoop geld.

      Verwijderen
  6. Dat zijn 2 mooie uitstapjes op 1 dag, goed gedaan

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ikea vind ik ook altijd leuk, ook als we alleen maar voor een kraan gaan kijken. Ik geniet van alles wat ik zie en ook van de winkelende mensen.

      Verwijderen
  7. Wij kochten al twee keer een dure keuken bij een officiële keukenzaak en ook nu weer is er al veel schade. Achteraf had ik veel liever ook bij Ikea gekocht!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wij zijn er nog steeds heel erg tevreden over. Jammer dat jullie al zoveel pech met jullie keukens hebben gehad.

      Verwijderen
  8. Een bos in de herfst geeft het allermooiste plaatje!
    In Ikea kuier ik ook altijd graag eens rond.

    BeantwoordenVerwijderen