intro

Mijn naam is...

Mevrouw W. (Bijgewerkt op 14-03-2024) Een bekende in blogland, ook al is het alweer een aantal jaren geleden dat ik met mijn vorige webl...

zondag 30 oktober 2022

verrassing

Mijn moeder is altijd enorm creatief geweest (haha ik heb het van geen vreemde), maar door de Ziekte van Parkinson kan ze niet veel meer. Veel hobbyspullen heeft ze lang geleden al weggedaan, omdat het knutselen bijna niet meer ging. Maar toch... sinds ze in het verpleeghuis woont en onder begeleiding kan knutselen en verven, heeft ze er toch best wel weer plezier in gekregen. 

Een tijdje geleden had ze het steeds over diamond painting en ze wilde van alles daarvan op internet bestellen, maar dat lukte steeds maar niet. Toevallig kwam ik in diezelfde tijd bij de voordeeldrogist een setje diamond paintingkaarten tegen en dat nam ik voor haar mee. Het is een werkje dat haar heel veel moeite kost, want door haar ziekte is ze behoorlijk bewegelijk en liggen de steentjes al snel overal, maar ze vindt het fijn om er mee bezig te zijn. Ook kaarten maken met plaatjes en stickers doet ze graag.

Afgelopen week was ik naar de Action en de Big Bazar om voor mezelf wasmiddel te halen en op mijn boodschappenlijstje had ik ook knutselspul voor mijn moeder gezet. Ik kocht onder andere kaarten, stickers en lijm voor haar en een mooie bewaardoos om haar spulletjes in te doen. Vorige week had ik gezien dat ze haar hobbymaterialen is een tasje bewaarde en dat kon best anders, vond ik.

Gisteren overhandigde ik de doos aan mijn moeder en nieuwsgierig keek ze er in. In de anderhalf uur dat ik op visite was (dat is lang zat voor haar) heeft ze tot drie keer de doos opengemaakt en steeds opnieuw bekeken wat er in zat. Vanmorgen schreef ze op Messenger dat het wel goed gaat komen met de knutselspullen en dat ze graag ergens mee bezig is. De hobbyspulletjes die ze in een tasje bewaarde had ze er bij gedaan. 

Moeder blij. Ik blij.

18 opmerkingen:

  1. Zo fijn dat je haar blij kon maken met wat hobbyspulletjes. De Action heeft aan mij een goede klant voor o.a. stickers voor mijn kleinzoon. Als je dat in een speelgoedwinkel moet kopen ben je een klein fortuin kwijt!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het is een fijne winkel. Ik heb er ook best al wat hobbyspullen gekocht en de stofzakken voor de stofzuiger haal ik er ook altijd. Met twee honden vliegen de stofzakken erdoorheen.

      Verwijderen
  2. Wat fijn dat je je moeder blij kon maken, en ze bezig wil blijven!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat laatste ook. Want ook al kost alles haar veel moeite, ze zoekt toch afleiding in knutselen.

      Verwijderen
  3. Wat heerlijk dat je moeder weer creatief bezig is! Mijn moeder breidde (truien voor een goed doel) en las veel. Ik nam regelmatig streekromans (daar hield ze van) voor haar mee, die kocht ik in de kringloopwinkel. Zo kun je je moeder voor niet te veel geld, toch heel blij maken!
    Thea

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het hoeven niet altijd dure dingen te zijn. Ik neem vaak een bosje bloemen voor mijn moeder mee en mijn oudste broer koopt altijd een doosje bonbons voor haar en mijn jongste broer neemt koeken mee.

      Verwijderen
  4. Ontroerend dat je je moeder hiermee zo blij kon maken! En super lief van jou als dochter.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat fijn dat je op zo'n eenvoudige manier mekaar toch blij kan maken! Dat zijn zo van die kleine dingen, maar zo belangrijk!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ach wat lief en wat fijn dat ze er zo blij mee is, hartelijke groet Amanda

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik ben benieuwd of ze er ondertussen al iets mee gedaan heeft...

      Verwijderen
  7. Wat fijn dat je moeder dit wìl en er ook zo blij mee is hè!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Nou, dat is nog best een priegelwerkje als je Parkinson hebt... Maar je moeder lijkt me een doorzetter en dan kom je ver. Fijn dat je haar blij kon maken...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb al tegen haar gezegd, dat als het niet meer mocht lukken, ze de diamond painting maar weg moet geven. Dan zijn er wel weer andere werkjes om te doen, zoals stickers op kaartjes plakken. Dat doet ze ook heel erg graag.

      Verwijderen