intro

Mijn naam is...

Mevrouw W. (Bijgewerkt op 14-03-2024) Een bekende in blogland, ook al is het alweer een aantal jaren geleden dat ik met mijn vorige webl...

zaterdag 22 oktober 2022

rust

De bloembollen, de zaailingen van tweejarige planten en de stekjes die ik genomen had zitten nu allemaal in de grond. Wat dat betreft is de tijd van planten nu even voorbij. Ik moet alleen nog ergens het maartsviooltje zaaien en dan ben ik met zaaien ook klaar. 

De tijd van rust in de tuin is nu begonnen. En dat wil niet zeggen dat ik helemaal niks meer doe, maar op wat onkruid verwijderen na, mag de natuur nu haar eigen gang gaan. 


Ik was naar naailes en naar mijn moeder toe. Man en zoon hebben opgeruimd en afval naar de milieustraat gebracht. En morgen gaan we misschien even naar schoonmoeder toe.

Hierbij wil ik je alvast een fijne zondag wensen!


18 opmerkingen:

  1. De tuin winterklaar lekker rust opbouwen. Mooi plekje zie ik om nog even te zitten. En mooie hond

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. We hebben daar de afgelopen dagen toch nog kunnen zitten. Kopje koffie erbij...

      Verwijderen
  2. Jij ook een mooie zondag gewenst

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Reacties
    1. Dank je wel.
      Blogger doet vervelend. Ik heb het ook al een paar gehad dat ik niet met mijn account kon reageren of helemaal niet kon reageren. Ik dacht eerst dat het aan mijn nieuwe telefoon lag, maar anderen hebben er ook last van. Het gebeurt ook nogal eens dat er reacties in de spambox verdwijnen. Dat vind ik ook best wel irritant.

      Verwijderen
  4. Gisteren was ik jarig en ik heb nog nooit meegemaakt, dat we 's middags bij 20 graden heerlijk in de zon buiten konden zitten.Met recht een feestje!
    Jij ook een fijne zondag,
    Betsy

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nog van harte gefeliciteerd! Heerlijk om je verjaardag buiten te kunnen vieren en best wel bijzonder.

      Verwijderen
  5. Dank je wel! Ik duik morgen effe de tuin in denk ik! Als het droog blijft tenminste ....

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Voor straks staat er bij ons regen op, maar het zou vanmiddag droog moeten blijven. Hopelijk heb je geluk...

      Verwijderen
  6. Wat een prachtige tuin hebben jullie. Als het goed is gaan wij zo fietsen

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel. Niet overal is het zo netjes, maar dat hoeft ook niet. Er zijn genoeg rommelplekjes waar dieren kunnen schuilen.
      Veel fietsplezier!

      Verwijderen
  7. Heb ik dat goed gelezen dat je laatst dahliaknollen had geplant? De onze zitten nog in de grond (en bloeien waarschijnlijk nog, dat kan ik van hieruit niet zien). We hebben eigenlijk niet veel zin om ze allemaal weer op te graven en ik vroeg me af of je ze niet gewoon kan laten zitten.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb dahlia's in potten en in de volle grond. Die in de volle grond ga ik er wel uithalen en ik ben van plan om de potten binnen te zetten als het kouder wordt. Alle planten staan nu nog in bloei. Als het niet teveel gaat vriezen zou je ze in de grond kunnen laten zitten, denk ik.

      Verwijderen
    2. Misschien met een dikke laag turf erop, of zo'n doek tegen het bevriezen??

      Verwijderen
    3. Je zou het kunnen proberen. Ik heb daar verder ook geen ervaring mee.

      Verwijderen
  8. Wat heb jij een mooie tuin, met veel liefde verzorgd. Ook voor jou een prettige zondag.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel. Ik ben vrijwel iedere dag buiten in de tuin: hier een onkruidje trekken, daar een dood bloemetje verwijderen...

      Verwijderen
  9. Die rust is fijn, na een druk tuinseizoen. En ik besef dat ik nog wel e.e.a. moet gaan doen in mijn tuin en moet opruimen in de veranda...

    BeantwoordenVerwijderen