intro

Mijn naam is...

Mevrouw W. (Bijgewerkt op 14-03-2024) Een bekende in blogland, ook al is het alweer een aantal jaren geleden dat ik met mijn vorige webl...

zondag 9 oktober 2022

bos

We gingen naar het bos toe.

(Bron: Google Maps)

Om op zoek naar paddenstoelen te gaan.

En nee niet deze paddenstoelen:


Maar deze:





Alle paddenstoelen zijn mooi, maar bij het zien van de vliegenzwammen maakte ons hart toch even een sprongetje:


Dat is voor ons de crème de la crème onder de paddenstoelen.



Het was heerlijk weer en we konden gewoon in ons shirtje wandelen. Manlief had al spijt dat hij geen bermuda aangetrokken had. 




Ik had best wel last van hoofdpijn en deed voor de zekerheid toch maar een coronatest, maar gelukkig was deze negatief. Zoonlief is nog wel steeds ziek, zieker dan de vorige keer toen hij corona had. Het is te hopen dat het snel weer beter met hem gaat. 

20 opmerkingen:

  1. Stropersbos klinkt heel leuk, nog wat overgehouden daaraan door stropers te ondermijnen en op last van doorgeven aan de autoriteiten wat afhandig gemaakt?
    Vervelen dat zoon nog steeds zo ziek is, hopelijk wordt dat geen long covid.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Eigenlijk komt de naam van de familie de Strooper die hier delen van het gebied in bezit had. Maar er zullen vast ook stropers actief geweest zijn en misschien nog wel.

      Verwijderen
  2. Tjee... je hebt eigenlijk het idee: covid gehad, verder veilig (of althans behoorlijk veilig). Niet dus?? Het beste ermee. En jijzelf? Nog steeds OK?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik denk dat zoon een andere variant dan de vorige keer te pakken heeft en dat hij daarom nu zieker is dan de vorige keer. Ik heb nog maar pas mijn vijfde vaccinatie gehad en hoop daarmee voldoende beschermd te zijn.

      Verwijderen
  3. Mooie foto's weer. vervelend dat zoon nog ziek is. Hier test ik ook weer een keer in de paar dagen. Want op werk weer corona, werken weer met mondkapjes op Ik voel me zeker niet fit maar test ook steeds negatief.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik verwacht dat we binnenkort ook wel weer met mondkapjes op moeten werken. Het is nog wel steeds zo geweest dat je een mondkapje moet dragen als je dicht bij een cliënt komt. En voornamelijk de verzorgenden en verpleegkundigen hebben hiermee te maken.
      Succes op je werk en hopelijk is de corona snel onder controle.

      Verwijderen
  4. Wauw mooie foto's en schitterend de vliegenzwam, beterschap voor jullie zoon. hartelijke groet Amanda

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ja, de vliegenzwammen zijn het mooiste cadeau als je op paddenstoelenwandeling gaat.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik bekijk je wandelingen kaartjes nu met veel interesse... Haha, want wie weet.
    Ja, de vliegenzwam is toch wel DE paddestoel.
    Beterschap voor je zoon!
    Goed dat jullie weer mondkapjes dragen. In het verzorgingstehuis van mijn tante is dat helemaal niet aan de orde, vind dat zo raar...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Zojuist kwam er een bericht van mijn werk binnen met de mededeling dat het aantal bewoners met corona toeneemt. We moeten alert zijn op het dragen van mondkapjes, willen we het aantal besmettingen beperken. Ik ben wel heel erg blij dat we afgelopen zomer niet hele dagen met mondkapjes op moesten lopen.
      Ja die kaartjes... ik vind dat zelf altijd wel leuk om te doen.

      Verwijderen
  7. Fantastisch, die vliegenzwammen, het valt mij op dat er bij ons nog erg weinig zijn... ook tussen de foto's van mijn zus mis ik ze nog... (Heuvelrug)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hier waren het er ook nog niet veel. We wandelden eerst door een waterwingebied en daar was het heel erg droog en daar waren ook bijna geen paddenstoelen. Toen we de grens met België overstaken en in het Stropersbos kwamen, was het ineens een stuk natter en waren er ook meer paddenstoelen, waaronder de vliegenzwam.

      Verwijderen
  8. Het was heerlijk wandelen dit weekend. Beterschap voor de zoon!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Corona heeft weer kuren..... Het bos in de herfst is een must-do! Mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het is nu prachtig in het bos. Er is veel te zien en veel om van te genieten.

      Verwijderen
  10. Rood met witte stippen... De enige echte ...Wow.

    BeantwoordenVerwijderen