intro

Mijn naam is...

Mevrouw W. (Bijgewerkt op 14-03-2024) Een bekende in blogland, ook al is het alweer een aantal jaren geleden dat ik met mijn vorige webl...

donderdag 13 oktober 2022

pantertje

 Mijn pantertrui is eindelijk af. 

Nu ik dit zeg lijkt het wel of ik daar heel lang over gedaan heb en er zit ook heus wel het nodige werk in, maar ik was ondertussen ook nog een broek aan het maken. Dus die twee projecten samen kostten wel wat tijd. Het patroon van de trui komt uit My Image najaar/winter 2018/2019. De stof kocht ik bij Driessen en het is een gebreide jersey.

Ik ging vandaag kringlopen in Goes, 's Gravenpolder en Kapelle en ik kocht onder andere twee lappen stof, een paar naaitijdschriften en een klosje rijggaren. Verder kocht ik nog wat dingen voor in de tuin, eierdopjes voor een eierdoppenverzamelaar en een rugzak. 

Een dagje kringlopen was ik al een paar weken van plan, maar daar kwam steeds iets tussen. Gelukkig is het er nu toch eens van gekomen. Mijn kringloophonger is weer voor even gestild 😉

24 opmerkingen:

  1. maar dat is een mooie trui !! Kringlopen dat wil je gewoon even op zijn tijd

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel. Ik vind het heerlijk om door zo'n winkel te lopen.

      Verwijderen
  2. Ik vind je trui erg leuk. De stof, maar vooral het model. Bertiebo

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel. Het is een leuk model om nog eens voor een andere stof te gebruiken.

      Verwijderen
  3. Mooi model is het, vooral de hals vind ik leuk, nee helemaal leuk met die punten aan de voorkant.
    In 's Gravenpolder heb ik jaren gewoond, een kringloop was er toen nog niet.
    Maar ja, ik heb het over zo'n ruime 50 jaar terug ;)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel.
      Ik denk dat er toen nog helemaal niet veel kringloopwinkels waren. Of misschien wel helemaal geen. En de term kringloop bestond toen ook vast nog niet. Vroeger liep ik nog weleens alleen in zo'n winkel, maar nu is het overal gewoon druk.

      Verwijderen
  4. Heel leuk, ik houd wel van een “dierenprintje”. Dat zeggen ze altijd bij de Lappenkraam. Dan twijfelen ze of het een giraffe of panter is en dan noemen ze het zo.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik ben heel erg van de bloemetjes, dus dit is eens iets totaal anders voor mij.

      Verwijderen
  5. Oh, wat ‘n leuke trui, mooi model en mooie stof!
    Thea

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Bij welke kringloop was je in Goes? Ik heb pas de kringloop Goed en Gebruikt ontdekt. Een aanrader. Die in Kapelle en ‘s Gravenpolder ken ik niet.
    In Arnemuiden is ook een hele nette kringloop, maar die is alleen op de 1e en 3e zaterdagochtend van de maand ooen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. In ben bij Goed en Gebruikt en bij Nobel geweest. Zeker bij Goed en Gebruikt was het erg druk. Vroeger zaten die aan de andere kant van het industrieterrein en dan ging ik er ook wel heen, maar door corona was ik allang niet meer geweest.

      Verwijderen
  7. Dan ga ik toch ook maar eens kringlopen plannen als we volgende keer in Goes zijn.
    Vandaag met dochter naar Terneuzen geweest omdat ik naar de wolwinkel daar te gaan, uiteindelijk bij Ze.m.an garen gekocht. we aten bij Family eethuis en koffie op de Markt bij Het Gerecht. Beiden was lekker en leuke locatie. Maar Terneuzen zelf was zo triest, de helft vd winkels is dicht en het stukje horeca in oud deel van Terneuzen de Visstraat waar we vorige keer waren was helemaal leeg. Was niet echt gezellig winkelen.
    Ik heb ook nog dergelijke stof liggen, maar stugger

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Terneuzen was vroeger druk maar daar is weinig meer van over. De meeste winkels zijn verhuisd of helemaal weg. Het is jammer.
      Als je naar Goes gaat kijk dan eerst even naar de openingstijden, Goed en Gebruikt is alleen op dinsdag, donderdag en zaterdag open.

      Verwijderen
  8. Prachtige trui, zo mooi gemaakt. De hals zou ik te wijd vinden, maar dat is persoonlijk.
    Gisteren sjouwde ik door vijf kringloopwinkels heen. En in de vierde... het gewatteerde jack dat ik zocht! Zo fijn. Overigens relatief duur, maar zo te zien ook nieuw.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat is een watervalhals, maar daar moet je inderdaad van houden.
      Fijn dat je voor een jas geslaagd bent, geeft vast een goed gevoel. Ik heb vandaag geen kleding gekocht, maar wel stoffen om kleding van te maken.

      Verwijderen
  9. wat een leuke trui, ik hou van een hals die net ff anders is en die punten aan de onderkant, geweldig leuk. Kringlopen vind ik moeilijk, ik zie het vaak niet, maar ik hobbel trouw mee met mijn man die het geweldig vind. groet Amanda

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat heb ik dan weer op een rommelmarkt: daar kan ik niet slagen, terwijl ik in een kringloopwinkel altijd wel iets tegenkom.

      Verwijderen
  10. Heerlijk om te kringlopen... en zeker een paar winkels achter elkaar, al wordt je er wel moe van vind ik...
    Wat een mooie trui heb je gemaakt. Het lijkt me zo leuk om zelf kleren te maken.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel. Ik maak nu al een jaar of 40 kleding en ik blijf het leuk vinden.

      Verwijderen
  11. Wat een leuk model! Die onderkant vind ik leuk gedaan zo met die punten. Zelf ben ik meer van de bloemetjesprints dan van de dierenprints : )

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik geloof dat dit het eerste kledingstuk met dierenprintje is dat ik heb. Mijn kast ligt ook vol met gebloemde kledingstukken.

      Verwijderen