intro

Mijn naam is...

Mevrouw W. (Bijgewerkt op 10-02-2020) Een bekende in blogland, ook al is het alweer een aantal jaren geleden dat ik met mijn vorige webl...

maandag 26 september 2022

een nieuwe

Zover ik weet heb ik tot nu toe nog steeds geen corona gehad. Wel deed ik dit weekend met een ander virus mee: het norovirus (buikgriep). Ik zeg regelmatig dat ik echt altijd de klos ben als dat virus heerst, meestal ben ik één van de eersten die het krijgt. Waarschijnlijk werd ik woensdag besmet, net als een andere collega, want die bleek dit weekend ook ziek geweest te zijn. Voordat ik ziek werd was ik op een verjaardag en het is te hopen dat ik daar niemand aangestoken heb. 

Ik moest me vandaag ziek melden en ik kan me niet herinneren wanneer ik dat voor de laatste keer gedaan heb. Het is in elk geval al jaren geleden en het zal me niks verbazen als dat ook voor het norovirus geweest zou zijn. 

🖁 🖁 🖁 🖁 🖁 🖁 🖁 🖁

Mijn oude trouwe smartphone begon kuren te vertonen. De batterij was snel leeg, als ik gebeld werd kon ik niet meer opnemen, de gps werkte niet meer en zo waren er nog een aantal ergernissen. Ik las ergens dat een smartphone gemiddeld 2½ jaar meegaat en deze ging al dubbel zo lang mee. Ik liet manlief een telefoon voor me uitzoeken (want hij heeft daar nou eenmaal meer verstand van) en toevallig hadden ze het toestel dat ik van hem moest kopen ook bij Simyo, waar ik al heel erg lang een abonnement heb. Ik had het toestel in twee jaar kunnen afbetalen, zonder extra kosten, maar ik betaalde het bedrag gewoon in één keer.

Een vriendelijke koerier kwam op zondagmorgen, helemaal vanuit Utrecht, mijn telefoon brengen. Hij was vol lof over Zeeuws-Vlaanderen en vond het hier erg mooi. Hij vond het niet erg om zo'n lange rit te moeten maken en vond het leuk om eens ergens anders te moeten rijden dan alleen in de randstad, waar de ritten kort zijn en hij vaak moest uitstappen. En zo had ik een leuk gesprekje met deze jonge man. 

Een nieuwe telefoon... nadat alles overgezet was moest ik me bij heel veel apps opnieuw aanmelden, evenals bij mijn smartwatch. Op de Stocard app (klik) moest ik alle klantenkaarten opnieuw inscannen en ook alle memo's in de Colornote app waren verdwenen. Ik geloof dat het meeste nu wel weer klopt, alleen moet ik de telefoon nog in mij auto aanmelden zodat ik handsfree kan bellen. Wat een gedoe eigenlijk allemaal weer... Maar ik ben blij met mijn nieuwe smartphone. Ik kan gelukkig weer de telefoon aannemen als die overgaat, dat heeft mijn moeder al uitgeprobeerd die weer eens midden in de nacht belde. Hopelijk gaat ze daar geen gewoonte van maken 😟. Het is laatst eens voorgekomen dat haar alarm niet werkte en ik denk dat ze bang is dat dit iedere keer zo is als ze even op de verzorgende moet wachten. 


24 opmerkingen:

  1. Fijn dat je weer mobiel bereikbaar bent. En hopelijk wordt het probleem met het alarm van jouw moeder opgelost.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Vooral voor mijn moeder is het erg lastig. Ik weet ook niet of het probleem met het alarm door het systeem daar komt of omdat ze het niet hard genoeg meer kan indrukken. Ik las erover in haar rapportage terug en ik hoop dat ze in het verpleeghuis iets vaker bij haar gaan kijken.

      Verwijderen
  2. Mijn vorige telefoon deed helemaal niets meer en als je veel wil overzetten moet die wel aanstaan. Dus ik moest alles opnieuw installeren, alleen de telefoonnummers die op de simkaart stonden kwamen goed over.
    Wat een gedoe, vooral de bank app was lastig, die wilde ook rijbewijs als id hebben en die moet je dan vrij lang voor de lens houden, paar x was ik te snel.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bij mij ging het scannen van mijn rijbewijs gelukkig vrij snel, alleen moest ik voor die app mijn wachtwoord resetten, want die had ik nergens opgeslagen.

      Verwijderen
  3. Ik hoop dat je snel weer beter bent!
    Mijn nieuwe smartphone kocht ik in een winkel en alles werd keurig overgezet door de verkoper.
    Thea

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bij ons heb je niet zoveel winkels in de buurt en daarom had ik er gewoon maar één besteld. Dat scheelde ook een hoop centen, want voor hetzelfde toestel werd bij andere aanbieders veel meer gevraagd.

      Verwijderen
  4. Zonder een mobiel gaat bijna niet meer; ongemerkt doe je er zoveel mee! Ik begrijp die koerier wel hoor... het is beslist geen straf om naar Zeeuws-Vlaanderen te rijden.
    Wel balen dat je nu ziek bent, hopelijk hoef je niet te vaak naar het toilet te rennen. Maar meestal ben je toch wel een aantal dagen behoorlijk slap... Beterschap gewenst!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hij was echt vol lof! "Mevrouw, wat is het hier mooi" was het eerste wat hij zei.

      Gisteren heb ik een aantal keer moeten overgeven en ik had gisteren en vandaag diarree. Verder hoofdpijn en moe en ook vandaag heb ik nog veel geslapen. Ik hoorde zojuist dat nog een collega het norovirus heeft en het is echt te hopen dat het geen uitbraak onder de bewoners gaat worden.

      Verwijderen
  5. Ik heb ook dringend een nieuwe Phone nodig, maar ontzie me het vele werk. En oei, moet dan de volledige stocard worden het geïnstalleerd? Ik hou geen kaarten meer bij....
    Hopelijk ben je snel weer 'de oude'!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Mijn klantenkaarten liggen thuis in een mapje in een kast. Ik vond die app wel makkelijk omdat je dan niet steeds alles mee moet slepen, maar het is natuurlijk niet zo handig als je alles weer opnieuw moet instellen. Van de Colruyt bleek ik twee klantenkaarten te hebben en welke de nieuwste is weet ik niet, maar dat ondervind ik in de winkel dan wel.

      Verwijderen
    2. Zelf ben ik ook fan van Stocard. Maar ik heb er niet bij stil gestaan dat ik dan alles moet herinstalleren, want ik heb niets bij gehouden. Hoe dom van me....

      Verwijderen
    3. Ik had opeens een geweldig idee: als je oude telefoon het nog doet, dan kun je vanaf die telefoon de streepjescodes op je nieuwe telefoon scannen. Ik heb dat met die van de Colruyt gedaan en nu weet ik zeker dat ik de goede kaart gescand heb.

      Verwijderen
  6. 'k Hoop dat je snel weer opknapt.
    Leuk zo'n bezorger, die eigenlijk dus ook heel gezellig was.
    Als ik dit zo lees hoop ik dat mijn telefoon nog even zijn best blijft doen hoor, ik ben niet zo handig met die dingen ;)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik moest me bijna bij alle apps opnieuw aanmelden of inloggen. Daar ben ik best wel even zoet mee geweest.

      Verwijderen
  7. Helaas kunnen we niet meer zonder in deze tijd probeer hem maar eens een dag in de kast te leggen. Zeker met je moeder moet je goed bereikbaar zijn. Het geeft hun toch een veilig gevoel dat ze je kunnen bellen. Al is het overzetten en er weer aan wennen ook wel een klus, maar daar heb ik een ict kind voor anders kwam er niks van terecht Betershap het noro virus ken ik niet gelukkig maar. Ik kamp nu met een rare longontsteking nooit eerder gehad heel vaag. Maar we gaan het weer zien .

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Beterschap met de longontsteking.
      Ik had hiervoor een Motorola en nu heb ik een Samsung en sommige dingen werken weer net iets anders. Maar over een paar dagen zal ik wel aan mijn nieuwe toestel gewend zijn.
      Ik zeg altijd tegen mijn moeder dat ze me altijd kan bellen en dat de telefoon naast mijn bed ligt. Nu moet ik alleen nog even zien te achterhalen wat nou steeds het probleem met haar alarm is.

      Verwijderen
  8. Brr, dat lijkt me geen fijn virus. Ik geloof dat ik die nog nooit heb gehad. (even afkloppen). Overstappen naar een andere smartphone is inderdaad een enorm gedoe, heb ik recent ook gemerkt. Je bent zo een paar uur verder!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat norovirus is heel erg vervelend en je bent daar goed ziek van: diarree, overgeven, hoofdpijn. Het is enorm besmettelijk en het komt daardoor ook vaak voor op plaatsen waar veel mensen zijn zoals in tehuizen. Ook op cruiseschepen duikt het virus nogal eens op. Ik hoop echt dat er op mijn werk niet meer besmettingen bijkomen, maar ik vrees er voor...

      Verwijderen
  9. Al dat gedoe met opnieuw installeren en aanmelden weerhoudt me ervan om een nieuwe telefoon te kopen. Ik moet de mijne ook gedurig opladen en hij is erg traag geworden, maar ik zie er zo enorm tegenop om weer een halve dag te verspelen aan dingen overzetten en dan nog telefoonnummers kwijt te zijn (zoals vorige keer).

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik kreeg deze keer weer allemaal telefoonnummers terug die ik ooit verwijderd had. Met foto's ook zo, die moet ik nog eens even allemaal doorkijken en wat weg kan opnieuw verwijderen.

      Verwijderen
  10. Jeetje wat ellendig, beterschap en veel plezier met je nieuwe telefoon. Ja dat overzetten is altijd een ramp, hier een man die dat graag doet, rommelen met apparaten, de telefoons met het appeltje hoef je alleen naast elkaar te leggen en dan gaat een hoop automatisch, maar ja ik heb geen appeltje, vind het ondingen. lieve groet Amanda

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hier kon ik ook mijn oude naast de nieuwe leggen zodat alles automatisch overgezet werd. Ook geen appeltjes, trouwens. Maar daarna ben ik nog lang bezig geweest om me weer overal aan te melden en in te loggen.

      Verwijderen
  11. Ik heb volgens mij ook geen corona gehad en gelukkig ook het norovirus nog nooit! (of niet dat ik het me herinner). Een nieuwe telefoon is altijd een gedoe, ik houd mijn telefoon tot het echt niet meer kan. Nu al 3 jaar tevreden met een eenvoudige Samsung. Werkgever betaalt mijn abo dus ik hoef verder nergens op te letten. Beterschap!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Mijn oude telefoon had ik vijf jaar en nu ging het echt niet meer. Ik vind smartphones ook best wel prijzig, toch zeker als je ziet dat de gemiddelde levensduur maar 2,5 jaar is (consumentenbond). Ik ben nu nog aan het wennen aan mijn nieuwe toestel en zo af en toe nog wat instellingen aan het veranderen.

      Verwijderen