intro

Mijn naam is...

Mevrouw W. (Bijgewerkt op 14-03-2024) Een bekende in blogland, ook al is het alweer een aantal jaren geleden dat ik met mijn vorige webl...

maandag 22 augustus 2022

trammen en zwemmen

Vandaag doe ik het even zo: bedankt voor de lieve reacties op mijn bericht van gisteren. Ik vind het heel erg lief dat jullie aan mij gedacht hebben. Ieder overlijden van een kind raakt me diep. Gewoon omdat ik weet in wat voor nachtmerrie de nabestaanden beland zijn, hoe het is en hoe het voelt. Ik heb in al die jaren al talloze keren gezegd dat ik dit geen mens zou toewensen. En het is niet alleen de ouder(s) en broers of zussen die dit raakt, echt de hele familie heeft het er jaren later nog steeds moeilijk mee. Vorige week was het de sterfdag van mijn vader en mijn moeder had vooral verdriet om Justus. Een (klein)kind hoort niet eerder te gaan.  

💖 💖 💖 💖 💖 💖 💖 💖

Na het overlijden van Justus heb ik mijn verjaardag niet meer gevierd. De verjaardagen van man- en zoonlief vierden we wel, want zij wilden dit graag. Ik had er gewoonweg voor mezelf geen zin meer in. Mijn huisgenoten en familieleden begrepen dit, maar toch wilden mijn schoonmoeder en twee van mijn schoonzussen mijn verjaardag niet helemaal ongemerkt voorbij laten gaan. Twee jaar na het overlijden van Justus bedachten ze daarom een uitstapje voor me en gingen we samen een dagje weg.

En eigenlijk werd zo een nieuwe trend geboren: in plaats van een verjaardagscadeau maken we nu niet alleen van mijn verjaardag een uitje, maar ook van de verjaardagen van de twee schoonzussen en schoonmoeder. De jarige hoeft niets te betalen en de ander drie delen de gemaakte kosten. 

Gisteren gingen we voor de verjaardag van een schoonzus een dag langs de Belgische kust, met de kusttram, reizen en we gingen zwemmen. Een neefje en nichtje gingen ook mee en 's morgens rond een uur of negen stapten we in Knokke op de tram.


Onze eerste stop was in Blankenberge, want we hadden zin in koffie.


Vervolgens stapten we een halte verder alweer uit, want daar bleek een rommelmarkt aan de gang te zijn en daar moesten we toch echt even gaan kijken. Vervolgens reisden we verder naar De Panne, waar we in zwemparadijs Plopsaqua gingen zwemmen. We hadden gelukkig kortingskaarten van AH voor het zwembad (1 + 1 gratis) want normaal betaal je  €23,50 per persoon. En voor een kluisje betaal je €5 voor een munt en als je die munt weer inlevert krijg je €2 terug... belachelijk! Het zwembad is al stervensduur en dan komt er ook nog eens €3 bij, want zonder kluisje kun je niet. Als je vaker in het zwembad komt dan kun je steeds dezelfde munt gebruiken, maar dat zal voor heel veel bezoekers niet het geval zijn. 

Maar goed, het zwembad is leuk en de kinderen hebben zich goed vermaakt. Schoonmoeder en ik hebben voornamelijk in het bubbelbad gezeten. We aten en dronken iets bij het restaurant en na een uur of drie was het tijd om ons weer aan te kleden. We moesten natuurlijk ook weer terug met de tram: een reis van bijna tweeënhalf uur.

Het was een gezellig uitstapje en we zijn door leuke badplaatsen gereden en we hebben mooie gebouwen gezien. Op de heenreis was het druk in de tram geweest, maar op de terugweg viel het wel mee. Langs het traject zijn achtenzestig haltes en je kan uitstappen waar je maar wilt. 

Aan het eind van de dag zijn we wezen BBQ'en bij schoonmoeder. Man- en zoonlief en een zwager kwamen toen ook gezellig een hapje mee-eten.  

En o ja, op de rommelmarkt kocht ik voor een paar euro een mooie tas van Oilily. Ik had al heel Vinted afgezocht naar een andere tas, maar kon niet direct iets vinden wat me aansprak en op de rommelmarkt in Blankenberge lag precies de tas die naar mijn zin was. 

Voor meer informatie over de kusttram: klik!

9 opmerkingen:

  1. Fijn dat jullie een leuke dag hadden. Die Plopsa dingen zijn schandalig duur. Vorig jaar gingen zoon, schoondochter en kleinzoon een dagje naar Plopsaland. 3 volwassenen tickets (kleinzoon was net iets groter dan 1 meter) à 42 euro + 12 euro parking. Ben je al 138 euro kwijt en dan heb je nog niks gegeten of gedronken. Mij zien ze daar niet!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. 23 euro voor een zwembadticket... ik vind dat echt niet normaal! Gelukkig hadden we ze voor de helft van de prijs.

      Verwijderen
  2. Dat is een hele lange drukke dag, fijn dat je schoonmoeder dat nog aankan.
    Misschien wil ik dat met dochter ook eens doen

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Mijn schoonmoeder is nog goed ter been, alleen lang staan gaat niet meer voor haar rug.
      Ik ga het nog een keer met een schoonzus doen en dan niet helemaal tot aan de Panne, maar gewoon hier en daar uit stappen waar het markt is, of waar het er leuk uitziet.

      Verwijderen
  3. Je brengt me op een idee. Misschien ook doen als ik weer in Gr. ben. Over een week of vier

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wij vonden het leuk om te doen en je ziet van alles onderweg.
      Het duurt nog even, maar alvast een fijne vakantie in Gr

      Verwijderen
  4. Zo is zo'n dagje uit toch heel bijzonder met elkaar. Samen ben je sterk ook in dit geval .

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. We hebben allemaal een hele goede klik met elkaar en we kunnen ook alles tegen elkaar zeggen.

      Verwijderen