intro

Mijn naam is...

Mevrouw W. (Bijgewerkt op 14-03-2024) Een bekende in blogland, ook al is het alweer een aantal jaren geleden dat ik met mijn vorige webl...

woensdag 3 augustus 2022

bij gebrek aan nieuws...

Er is momenteel weinig te melden en daarom plaats ik gewoon maar weer wat foto's van bloemen. Zonnebloemen bijvoorbeeld, want die hebben we in alle soorten en maten.


Sommige halen met gemak de drie meter. Anderen zijn een stuk korter. Er zijn planten waar maar één bloem in groeit, maar zo'n bloem heeft dan wel een diameter van dertig centimeter. In andere planten groeien dan weer kleinere en meerdere bloemen.


Er zijn bloemen die lichtgeel van kleur zijn en ook bloemen die zo donker zijn dat ze tegen oranje aanzitten. 


De knoppen alleen al zijn mooi:


Er komen niet alleen insecten op de zonnebloemen af, maar vogels komen ook zaadjes eruit pikken.

Vorige week plaatste ik deze foto:


Dat is een papaver. Ik heb daar een paar planten van staan. 



De bloemen bloeien maar een paar dagen en daarna heb je mooie zaaddozen:



Op bovenstaande foto zie je een rode papaver. De andere rode bloemen zijn kokardebloemen.


De kokarde is een makkelijke plant, die ook nog eens lang bloemen geeft. Om de plant niet aan zijn eigen succes ten onder te laten gaan, knip ik daar vrij vaak bloemen van om binnen in een vaas te zetten. Ook de uitgebloeide bloemen haal ik weg.

Het gaat vandaag een warme dag worden. Zorg goed voor jezelf en drink voldoende. Ik ga een dagje werken. Fijne dag!

22 opmerkingen:

  1. Bloemennieuws in overvloed! Soms ben ik bijna jaloers op al die mooie planten...., maar ja.. je steekt er ook een hoop energie en tijd in en dat doe ik veel minder omdat ik liever zit te knutselen...:)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. En dat knutselen en handwerken schiet er bij mij echt in. Er ligt hier al wekenlang een naaiwerkje te wachten dat ik nog in elkaar moet zetten.

      Verwijderen
  2. Vorig jaar hadden de buren en wij een hele grote zonnebloem, spontaan opgekomen. De pitten weer in de grond gedaan maar dit jaar niks. Van de rest vd pitten hebben de vogels genoten denk ik.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Die hoge zonnebloemen had ik eerst binnen voorgezaaid, de kleinere gewoon in de vollegrond. Van de jonge planten zijn er ook wel door de slakken opgevreten.

      Verwijderen
  3. Reacties
    1. Ik kon niet wachten tot ze zouden gaan bloeien, maar ik word nu met heel veel bloemen beloond.

      Verwijderen
  4. nieuws of geen nieuws: je bloemen mogen er zijn!
    prachtig.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oh wow. Ik ben gek op zonnebloemen en papavers. Die felrode papaver heb ik helaas niet wel allerlei lila/paarse kleuren en lichtrode kleuren. Ik zou bijna zeggen verzamel aub het zaad van de rode en stuur mij die op. Zonnebloemen doen het bij mij maar mondjesmaat vanwege de slechte grond en een smalle tuin op het oosten.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik zal het tzt wel laten weten.

      Verwijderen
    2. De papavers zitten trouwens in de Cottage Garden Mix van Sluis Garden.

      Verwijderen
  6. Prachtige foto's. Die ene die je 'van onderen' hebt gemaakt is echt geweldig!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Oh, wat een mooie foto's van je bloemenpracht.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Prachtig al die bloemen in de eigen tuin

    BeantwoordenVerwijderen
  9. wat een mooie foto's weer en wat een bloemenpracht, ben gek op zonnebloemen. Groetjes Amanda

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het was lang geleden dat ik zonnebloemen in de tuin had en zo'n succes als nu is het eigenlijk nooit eerder geweest.

      Verwijderen
  10. Wat een mooie foto's. Onze zonnebloemen doen het ook goed.

    BeantwoordenVerwijderen