intro

Mijn naam is...

Mevrouw W. (Bijgewerkt op 14-03-2024) Een bekende in blogland, ook al is het alweer een aantal jaren geleden dat ik met mijn vorige webl...

zondag 31 juli 2022

avond

Manlief en ik gaan tijdens de weekenden altijd een wandeling maken (mits het weer het toe laat), maar de afgelopen weken kon dat niet omdat manlief wondroos in zijn been had. Inmiddels is zijn been zover hersteld dat we besloten om een (voor ons) korte wandeling van zes kilometer te maken.


Het was al een uur of acht 's avonds en dan leent het strand zich mooi voor een zomerwandeling. De zonaanbidders en gezinnen met kleine kindjes zijn dan weg. Wat rest zijn andere wandelaars, vaak met honden, en de overblijfsels van de dag:


Als het onbewolkt is, kun je de zon in de zee zien zakken. Nu was het half bewolkt en de lucht was prachtig. 


Voor de mensen die voor een mooie zonsondergang kwamen, viel het misschien wel tegen. Voor ons niet. 




Zie je de weerspiegeling van de vuurtoren?
⬇⬇⬇

Op de strandpaviljoens was het nog druk. Het is nu echt hoogseizoen. Wij sloegen de strandpaviljoens over. 


De kust is altijd in beweging en hoe vaak ik er ook kom, het is er nooit hetzelfde. Deze keer was het extreem laag water en daardoor konden we verder lopen dan normaal. 


We haalden de zeven kilometer, waarvan we er zes op blote voeten gelopen hebben. Pas tegen tien uur gingen we terug naar huis. 

☪ ☪ ☪ ☪ ☪ ☪ ☪ ☪

Op 27 augustus gaat eindelijk de Langetsrangetocht weer plaatsvinden, na twee jaar uitstel door corona. Dit is een wandeling van Retranchement naar Breskens over het strand, waarbij je alle strandpaviljoens aandoet om te stempelen. Op de meeste paviljoens wordt op deze dag voor een beetje extra ambiance (spelletjes, optredens) gezorgd. Voor meer informatie: klik!


14 opmerkingen:

  1. Heerlijk toch om zo dicht bij de zee te wonen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dank voor het delen van deze mooie foto's. Het strand en zee maken mij altijd blij.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Graag gedaan. Ik kom er ook zo graag en gelukkig woon ik er dichtbij.

      Verwijderen
  3. Het gaat weer de goede kant op met je man. Heerlijk zo'n wandeling langs het strand.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Sinds een week hoeft hij geen antibiotica meer en daardoor zijn de bijwerkingen hiervan ook over. Dat is ook erg fijn.

      Verwijderen
  4. Alleen de foto's zijn al heerlijk rustgevend... laat staan de wandeling...!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oh help, nu wil ik ook weer eens naar het strand!
    Mooie foto's!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooi wandelen kanfs de zee je boft maar. Hoop dat het goed gaat met je man wondroos is niet leuk

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat mooi! Ik vermijd de zee een beetje tijdens het hoogseizoen, maar als je er vlakbij woont kan je natuurlijk wachten tot alle toeristen aan tafel zitten en je het strand voor jou alleen hebt. Mooie foto's ok!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Overdag ga ik daar nu ook niet heen. Veel te druk en er is een voet- fietspad op de duinen, maar daar is het nu ook geen pretje om te wandelen. Als wandelaar ben je daar gewoon in de minderheid tussen al die fietsers die per se naast elkaar willen blijven fietsen.

      Verwijderen