intro

Mijn naam is...

Mevrouw W. (Bijgewerkt op 14-03-2024) Een bekende in blogland, ook al is het alweer een aantal jaren geleden dat ik met mijn vorige webl...

zaterdag 9 juli 2022

tournesol

Via Ticketveiling heb ik voor 25€ een jaarabonnement op het tijdschrift Knipmode genomen. Dat is geen slechte deal! Zo betaal ik 2,08 in plaats van 8,75€ per uitgave. Voorheen nam ik regelmatig een kort abonnement via Kruidvat en dat was ook al goedkoop, de laatste keer 2,59€ per uitgave, maar het kon dus nog goedkoper. Een zelfmaakmodetijdschrift is wel aan mij besteed. 

🌸 🌻 🌸 🌻 🌸 🌻 🌸

Elke dag geniet ik van mijn bloemen. Dit is een zonnebloem:

Een kleine, de knop heeft een doorsnede van 4 centimeter. We hebben ook een aantal reuzen van een paar meter hoog staan. Nog even en ze gaan bloeien. 

De korenbloemen komen uit een snijbloemenmix:




Het komkommerkruid komt uit een bijenmix:



Een paar keer per dag loop ik een rondje door de tuin en 's avonds knip ik de uitgebloeide bloemen weg, zodat de planten langer bloemen blijven vormen in plaats van zaad. 

Gelukkig hebben we sinds dit jaar ook een vat waar 1000 liter regenwater in opgevangen kan worden. Deze is aangesloten op de goot van een schuur. Daar heb ik al heel veel uit kunnen tappen. 

21 opmerkingen:

  1. Laat het dan nu maar regenen ..........

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Reacties
    1. Er staan drie verschillende kleuren korenbloemen. Ze zijn prachtig!

      Verwijderen
  3. Wat een prachtige korenbloemen, de zonnebloemen zijn ook leuk. Mijn dahlia's staan ook op
    uitkomen, het zijn dit jaar enorme bossen geworden.
    Pasgeleden moest ik nog aan jou denken, ik liep op de markt langs Brouwer stoffen, zulke
    leuke stofjes voor maar 1 of 2 euro per meter. Wat is het dan fijn als je goed kan naaien en
    voor zo weinig geld iets leuks kan maken.
    Fijne zondag!
    Betsy

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Als ik eens tijd heb, zal ik eens naar de markt gaan. Kan ik gelijk naar Nobel... het is alweer een tijd geleden dat ik daar geweest ben.

      Verwijderen
  4. Wat leuk, zo'n aanbieding voor een goedkoop abonnement! En wat staan de planten prachtig te bloeien in je tuin. Genieten he, elke dag je tuin in kunnen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat is inderdaad genieten. Die tuin en dát abonnement :)
      Ook manlief vindt alle bloemen mooi.

      Verwijderen
  5. Ah watveen leuke aanbieding bladen zijn best prijzig ik kijk ook altijd of er wat bij de kringloop ligt. Mooi de zonnebloem hier zijn de eerste opgevreten door de skakken net als de dahlia s..snijbloemenmix die ga ik onthouden weet je nog waar je dat gekocht hebt

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat is Snijbloemenmengsel van Sluis Garden.
      Bij de kringloop kijk ik ook altijd voor tijdschriften, boeken en handwerk- en knutselspul.

      Verwijderen
  6. Mooi zijn ze, de zonnebloemen en de korenbloemen.
    Bij ons groeien de dahlia's bijna de tuin uit bij wijze van spreken. Ze bloeien uitbundig en de bijen en hommels zijn er dol op.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Van de drie dahlia's bloeit er hier al een tijdje een witte. Die andere groeien wel, maar bloeien nog niet.

      Verwijderen
  7. Van een Kruidvat aanbieding had ik 6x Knip en dat is wel weer even genoeg. In 2 stond helemaal niks voor mij en heb ik gedoneerd aan de Naaiclub waar mijn zus op zit sinds kort.
    Gisteren heb ik een workshop Mosaiek haken gehad en dat was heel leuk en inspirerend. Leuk met 8 onbekende vrouwen en geen stil moment, mijnoren tuiten nog ervan maar ik ben ook weinig meer gewend.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Naar workshops ga ik ook graag. Soms alleen en soms met anderen. Het is altijd gezellig en je hoort weer eens andere verhalen en doet leuke ideeën op. Volgende week ga ik naar een workshop waar een lunch bij inbegrepen is, dat lijkt me ook wel leuk.

      Verwijderen
  8. Met een aanbieding is het ook nog leuk om kleding te blijven maken. Zo'n rondje door de tuin is genieten.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Kleding maken is niet goedkoop, maar het is fijn om er op deze manier op te kunnen besparen.

      Verwijderen
  9. Oh, wat is je tuin prachtig!
    Wat ‘n verschil in prijs, zo heb je er dubbel plezier van.
    The

    BeantwoordenVerwijderen