intro

Mijn naam is...

Mevrouw W. (Bijgewerkt op 14-03-2024) Een bekende in blogland, ook al is het alweer een aantal jaren geleden dat ik met mijn vorige webl...

vrijdag 15 juli 2022

Petit Fours

De kleine zonnebloem bloeit:

En ook haar grote zussen doen goed hun best:

Die zijn zo hoog dat ik eigenlijk een ladder nodig zou hebben om ze eens goed te bekijken. 


Ik ben zo trots op dit stukje tuin en ik heb er al talloze foto's van gemaakt:


Manlief noemde het al spottend de 'dagelijkse photoshoot'.




Veel van onze buren hadden ook het idee om (veld)bloemen te zaaien dit jaar en het is gewoon leuk om rond te rijden of te lopen en al de bloemen te zien. 

๐Ÿ‘— ๐Ÿ‘— ๐Ÿ‘— ๐Ÿ‘— ๐Ÿ‘— ๐Ÿ‘— ๐Ÿ‘—

De naailessen voor dit seizoen zitten erop en op de valreep naaide ik nog deze lange jurk:


We hadden het patroon van het bovenstuk op de taille iets aangepast, want anders had dat wel heel erg strak gezeten. Het patroon komt uit My Image voorjaar/zomer 2019. De stoffen had ik al een paar jaar in huis. Die blauwe stof kocht ik ooit op een beurs, om vervolgens niet te weten wat ik er mee moest doen, maar zoiets komt uiteindelijk altijd wel goed. Opeens bedenk ik iets wat ik wil maken en dan ga ik eerst eens shoppen in mijn eigen stoffenvoorraad. En zo komt een lap stof die ik al heel lang heb ineens goed van pas.

๐Ÿฐ ๐Ÿฉ ๐Ÿฐ ๐Ÿฉ ๐Ÿฐ ๐Ÿฉ ๐Ÿฐ

De verpleegafdeling waar mijn moeder woont organiseerde een high tea en per bewoner mocht er รฉรฉn mantelzorger mee. Ik voelde me daar wel de aangewezen persoon voor ๐Ÿ˜‰


We hadden een gezellige middag samen met de andere bewoners en mantelzorgers. Na afloop heb ik mijn moeder terug naar haar woning gebracht, haar in haar zetel geholpen en ik denk dat ze daarna wel in slaap gevallen zal zijn. Ze was helemaal op. 

Vandaag stuurde ze een berichtje: ze had van de middag genoten en lief dat ik mee geweest was en binnenkort is het weer bingo...
Dus met andere woorden... ๐Ÿ˜

23 opmerkingen:

  1. Herkenbaar de stoffenvoorraad. En als je voldoende meters koopt komt het altijd wel eens van pas of geef je het weg.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik denk dat deze blauwe stof een coupon was, maar groot genoeg om er de rok van te maken.

      Verwijderen
  2. Heerlijke jurk, zeker met de warmte die eraan komt.
    Wat gezellig, zo samen met je moeder aan de high tea.
    Bingo….ja, ik hield er niet van maar als mijn moeder het graag wilde ging ik toch mee.
    Ze is 11 jaar geleden overleden en achteraf ben ik blij dat ik zulke dingen, soms met m8nder animo, met haar gedaan heb. Mooie herinneringen.
    Thea

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik ben al eerder met mijn moeder naar de bingo mee geweest. Nog nooit iets gewonnen, maar wel veel gelachen. Mijn vader deed zulke dingen nooit graag en dan ging mijn moeder ook maar niet. Nu gaan we af en toe lekker samen ergens heen.

      Verwijderen
    2. Toch fijn dat je je moeder daar een plezier mee kan doen.

      Verwijderen
  3. Prachtig die bloemen. Ik ben gek op veldboeketten. Over je naaikunsten ben ik weer jaloers. Heerlijk als je dat kunt.
    Wat gezellig zo 'n middag met je moeder en wat doet het goed als je ziet dat ze er zo van genieten.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik zie het ook niet als een plicht om naar mijn moeder te gaan, ik ga graag naar haar toe. Toen mijn vader nog leefde trok hij altijd alle aandacht naar zich toe, nu kan ik er ook echt voor mijn moeder zijn.

      Verwijderen
  4. Prachtig al die bloemen het is een hot item, dat ze dat niet eerder bedacht hadden ?? wat een gezellige middag ha ha en je kan zo door naar de bingo. Mooie jurk heel knap gedaan

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Vorig jaar bezocht ik een pluktuin en toen bedacht ik dat ik ook wel zoiets wilde. Niet al te groot, maar wel met een grote variรซteit aan bloemen.

      Verwijderen
  5. Nou, je moeder heeft het wel naar haar zin. Gelukkig maar...
    Fijn dat je mee mocht naar de high tea!
    Prachtige foto's van je bloemen, vooral die roze tegen de donkere achtergrond vind ik mooi...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel.
      Mijn moeder zit echt op haar plaats in het verpleeghuis en ze kan het ook met iedereen goed vinden.

      Verwijderen
  6. /Wat een kleurenpracht! Leuke jurk heb je gemaakt. Fijn dat het zo fijn was met je moeder.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Daar mag je met recht trots op zijn, wat een prachtig kleurenmengsel , die bloemen.
    In de winter geef ik de duiven die langs komen altijd zonnebloempitten , nu kwamen er veel
    zonnebloemen op. Ik heb er geen geschikte plek voor, dus heb ik ze allemaal uitgetrokken.
    Mijn moeder ging ook graag naar de bingo en heeft er veel gewonnen, altijd leuk.
    Die high tea ziet er aanlokkelijk uit jij bofte maar weer!
    Groetjes, Betsy

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik ga heel af en toe met collega's naar een bingo toe en soms met mijn moeder, maar ik heb echt nog nooit iets gewonnen. Dan zeg ik maar dat ik meer geluk in de liefde dan in het spel heb :)

      Verwijderen
  8. Fijne jurk en zo leuk dat niemand anders die heeft. Dat is ook het plezier van zelf dingen maken (vind ik dan). Prachtige bloemen. Ga ik op mijn lijstje zetten voor volgend jaar. En een fijn uitje met je moeder zo te lezen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat is inderdaad het leuke aan iets zelf maken: ieder exemplaar is uniek.

      Verwijderen
  9. Staat je goed die jurk. Lijkt me ook heerlijk dragen. Genieten die bloemen. Gezellig en lekker zo'n high tea samen. Leuk dat er zoiets georganiseerd wordt.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Heerlijk toch, zo'n tuin! Bij mij beginnen de dahlia's te bloeien en dat is elke dag weer uitkijken naar wat er bij gekomen is.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wt lief dat ze zoiets organiseren. En wat een leuke jurk heb je gemaakt!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Dat ziet er heerlijk uit. en zo fijn dat je dit voor en met je moeder kan doen.

    BeantwoordenVerwijderen