intro

Mijn naam is...

Mevrouw W. (Bijgewerkt op 14-03-2024) Een bekende in blogland, ook al is het alweer een aantal jaren geleden dat ik met mijn vorige webl...

vrijdag 1 april 2022

mest

 Regen! Voor de tuin was dit echt nodig, want het was kurkdroog. Ik kreeg de spa er bijna niet meer in, zo hard was de kleigrond.

In de borders en bij de bomen strooide ik koemestkorrels voordat het ging regenen. Een beetje extra voeding zal mijn plantjes goed doen. Mits hond Bee niet alle mest opeet. Het zijn koemestkorrels waar geen cacao doorzit, want cacao is giftig voor honden. Ik ken mijn lieve hondje goed genoeg om te weten dat ze van alles opvreet.

Afgelopen week zijn we met de honden naar de dierenarts geweest, ze moesten allebei de kennelhoestvaccinatie krijgen. Over een paar weken moeten ze een weekendje naar het pension toe en daarom moeten ze alle vaccinaties, waaronder die van de kennelhoest, gehad hebben. 

Het is nu bijna half acht en ik ga zo met mijn auto door de ijzel/sneeuw naar mijn werk glijden. Onderweg pik ik dan nog een collega op die anders op de fiets moet komen. Met dit weer kan ze beter met mij meerijden. 

Hierbij wil ik je alvast een fijn weekend wensen!

11 opmerkingen:

  1. Zit er dan cacao in mest? Dat heb ik nooit geweten

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. In organische mestsoorten kunnen vermalen cacaodoppen in verwerkt zijn.

      Verwijderen
  2. Dankjewel! Ik hoop dat de bloesem en bloemen het volhouden in de sneeuw.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Voor de fruitbomen is dit weer niet al te best. Ik hoop ook dat er niet teveel schade zal zijn.

      Verwijderen
  3. ohhh jee ik ken het.. tom eet ook "alles"op hoe smeriger hoe liever... erg hoor

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik stond van de week met mestkorrels in de hand maar heb ze gelaten zal idd eens op de verpakking kijken voor ik eraan begin, zelf geen hond maar de buurhonden komen zeker op bezoek onder toestemming. De bloemen staan er goed op.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het is inderdaad goed opletten met wat je koopt. Ik zal het zelf ook weleens ergens gehoord of gelezen hebben, maar niet iedereen weet dat. En het is toch erg als je denkt goed bezig te zijn en ondertussen de hond vergiftigd wordt.

      Verwijderen
  5. Ha, ik hoorde manlief ook al zeggen dat hij gedroogde koemest ging strooien op het gras!
    Hier gelukkig geen hond die de korrels opeet, alhoewel ik een hond hartstikke leuk vind hoor...
    Bij ons is het ook droog, maar rivierklei is denk ik toch minder hard dan zeeklei.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat denk ik ook. De laatste weken was er hier gewoon al bijna niet meer door te komen en zaten er ook al scheuren in de grond.

      Verwijderen
  6. Voor de tuin is de regen inderdaad heel goed. Maar de zandweg bij ons achter is een grote modderpoel helaas.

    BeantwoordenVerwijderen