intro

Mijn naam is...

Mevrouw W. (Bijgewerkt op 14-03-2024) Een bekende in blogland, ook al is het alweer een aantal jaren geleden dat ik met mijn vorige webl...

dinsdag 5 april 2022

rood

Wist je dat insecten de kleur rood niet kunnen zien?


Maar ze zien wel ultraviolet licht, waar bloemen voor een groot deel uit bestaan. Zo trekken rode bloemen toch insecten aan. 

Als sinds januari ben ik van alles voor in de tuin aan het voorzaaien en overal (woonkamer, keuken, schuur) staan bakken en potten met jonge plantjes. Heel veel bloemetjes heb ik gezaaid en daarnaast ook hysop, oregano, pompoenen en courgettes. 


๐ŸŒฟ ๐ŸŒฟ ๐ŸŒฟ ๐ŸŒฟ ๐ŸŒฟ ๐ŸŒฟ ๐ŸŒฟ ๐ŸŒฟ

Afgelopen weekend kwam ik bij de boekenwinkel deze Burda Style tegen:

(Burda Style speciaal nummer 01/2022)

Meestal laat ik pas een tijdschrift zien als ik er iets uit gemaakt heb, maar nu doe ik het even anders. En mijn smaak is natuurlijk weer anders dan die van anderen en ik ga zeker niet zeggen dat iemand dit blad ook moet kopen, maar ik vind dat er erg leuke dingen instaan. 


Gisteravond heb ik alvast drie patronen eruit overgetrokken, zodat ik daar binnenkort gelijk mee aan de slag kan (รฉรฉn voor op naailes en twee om tussendoor thuis te maken).


๐Ÿ‘š ๐Ÿ‘š ๐Ÿ‘š ๐Ÿ‘š ๐Ÿ‘š ๐Ÿ‘š ๐Ÿ‘š ๐Ÿ‘š

Hierbij wil ik je een fijne dag wensen!

18 opmerkingen:

  1. ik denk dat het weer erg druk om je heen gaat worden mevrouw W, gezellig met al die plantjes en groentjes

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Vorige week zat er een dikke hommel binnen. Ik heb hem buiten gezet en daarna het vliegengordijn opgehangen, zodat er niet nog meer beestjes naar binnen vliegen.

      Verwijderen
  2. Ik kan me voorstellen dat het heel leuk is om zo'n tijdschrift door te kijken en dat je dan helemaal enthousiast wordt om iets te gaan maken!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. En nu zijn het opeens wel veel modellen die ik leuk vind. Nu nog tijd vinden :)

      Verwijderen
  3. Nee, dat wist ik niet van rood en insecten.... Je bent zo heerlijk enthousiast bezig, en je schrijft aanstekelijk leuk, wist je dat?
    Ik geniet altijd weer van je blogberichten!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Joh dat van die rode bloemen wist ik niet, interessant!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Van die kleiuren had ik al eerder gelezen, leuk om te weten.

    De patronen zien er leuk uit maar gaan slechts tot mt 46 en dat is me net te klein.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Huh rood wist ik helemaal niet. IS dit ook bij honden en katten?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Honden en katten zien inderdaad ook niet alle kleuren.

      Verwijderen
  7. Reacties
    1. Ik heb voor nu een t-shirt, blouse en topje overgetrokken.

      Verwijderen