intro

Mijn naam is...

Mevrouw W. (Bijgewerkt op 14-03-2024) Een bekende in blogland, ook al is het alweer een aantal jaren geleden dat ik met mijn vorige webl...

vrijdag 15 april 2022

bollen

Hopelijk ga ik je niet vervelen met mijn bloemetjes, maar ik kan het niet laten om foto's te nemen en te plaatsen...


In de tuin hadden we altijd wel tulpen staan, alleen heb ik er vorig jaar best veel bij geplant en het is nu iedere keer afwachten wat er uit een bol tevoorschijn komt. Deze tulpen bloeien op het ogenblik allemaal:




Ik vind bollen planten altijd best een zwaar werkje, maar daar word ik nu wél voor beloond.

 Ik hou heel erg van roze en om daar een beetje variatie in te brengen, heb ik ook voor andere kleuren in de tuin gekozen, zoals deze gele fresia's:


Of dit sieruitje:


En de witte druifjes:


De kievietsbloemen (oké deze is wel paars/roze) plantte ik twee jaar geleden al en dat vind ik een heel erg aandoenlijk bloemetje:


🌸🌼 🐰🌸🌼🐰🌸🌼

Het paasweekend is begonnen en ik ben vier dagen vrij. VIER dagen... het gebeurt niet vaak dat ik zo lang achter elkaar buiten vakanties om vrij ben! En eerlijk gezegd ben ik ook wel aan een paar extra vrije dagen toe. In mijn team zijn er sinds november zieken. Dan is die ziek, dan die, of is er een gezinslid ziek waardoor er niet mag of gewerkt kan worden. Na al die tijd is de rek er een beetje uit, voor iedereen. We zijn allemaal moe en pas sinds een paar weken hebben we af en toe hulp uit andere teams of van vakantiehulpen die ons graag willen komen helpen. Gelukkig komen de vakantiehulpjes ons tijdens de komende vakanties ook helpen, dat neemt de werkdruk tóch een beetje weg.

🥚🌷🥚🌷💮🌷🥚🌷🥚

Hierbij wil je een hele fijne Pasen wensen!

17 opmerkingen:

  1. Mij verveel je nooit met foto's van bloemen. Ik maak er zelf ook veel.
    Fijne paasdagen!!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel.
      Jij maakt ook altijd van die prachtige foto's van bloemen.

      Verwijderen
  2. Mij verveel je niet hoor! Ik hoop dat je goed kunt uitrusten. Met hopelijk lekker weer!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik vind het heerlijk om je mooie foto,s te zien en met al die kleurtjes wordt het een vrolijk pasen

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het wordt heerlijk paasweer. Alle ondernemers staan hier te juichen: na twee jaar covid en lockdowns gaat dit een topweekend worden!

      Verwijderen
  4. Bloemen vervelen mij nooit .Ook ik heb de witte druifjes weer dit jaar in een heel grote pot samen met de blauwe ,zo leuk ! Heerlijk zo'n lang weekend dus geniet ervan en het lijkt mooi weer te worden
    Fijne Paasdagen

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel, voor jullie hetzelfde.
      De witte druifjes heb ik dit jaar voor het eerst. Hopelijk gaan die net zo goed verwilderen als de blauwe druifjes.

      Verwijderen
  5. Prachtige tulpen heb je en wat doen de bollen het allemaal goed!
    Ik heb de moed opgegeven, alle bollen die ik afgelopen jaren plantte doen het niet
    goed of helemaal niet, behalve crocussen. Er bloeien al wel veel andere plantjes,dus
    genieten we daar maar van.
    Ik wens je heerlijke vrije dagen,
    Betsy

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat is jammer, Betsy. Ik ga het dit jaar maar weer eens met de dahlia's proberen. Die heb ik geplant in potten en ze staan nu nog binnen. Eens kijken of ze het goed doen als ik ze later uitgeplant heb. Wordt het weer niks dan stop ik met dahlia's.

      Verwijderen
  6. Foto's bij een blog zijn altijd leuk.
    De kievitsbloemen zijn bijzonder, die hebben nogal specifieke eisen aan omstandigheden en grond.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb kievietsbloemen in een pot en in de volle grond staan. Die in de volle grond doen het beter dan in de pot.

      Verwijderen
  7. Heerlijk juist, je foto's. Fijn al die kleuren.
    Rust maar lekker en uit en geniet van je vrije dagen!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik plant de laatste jaren ook elke hers-fst wat nieuwe bollen zodat ik in deze periode van het jaar ongeduldig zit te wachten op wat er nu weer uit te voorschijn zal komen. Heerlijk vind ik dat!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik vind je foto's prachtig. En bloemen ook, dus je verveelt mij er niet mee. Inderdaad best zwaar dat bollen planten en altijd afwachten of er ook uit komt. Ik ben nu al voor het derde jaar blij met de tulpen die de vorige bewoner van dit huis heeft geplant. Ik doe er niks aan en toch bloeien ze weer😊
    Tot mijn blijdschap komen ook de boshyacinthen die ik zelf heb gepland weer boven en de sieruien. En de botanische tulpen. Dat geeft wel heel veel voldoening. Fijn paasweekend!

    Groetjes, Alice K.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Het is zò leuk om je bloemetjes op te zien groeien, juist in die groeifase is het prachtig. En na sombere maanden lijkt het wel extra vrolijk!

    BeantwoordenVerwijderen