intro

Mijn naam is...

Mevrouw W. (Bijgewerkt op 14-03-2024) Een bekende in blogland, ook al is het alweer een aantal jaren geleden dat ik met mijn vorige webl...

dinsdag 12 april 2022

alleen

Dit jaar heb ik voor het eerst botanische tulpen in de tuin.


Dat zijn kleine tulpjes met een korte steel. Zodra de tulpjes opengingen lieten ze hun blauwe hartjes zien. Erg leuk die kleuren!


🌷 🌷 🌷 🌷 🌷 🌷 🌷 🌷

Vandaag mocht ik van mezelf niet in de tuin werken, vanwege een pijnlijke schouder en rug. Na vanmorgen eerst een paar huishoudelijke klussen gedaan te hebben, stapte ik in de auto en reed ik naar België toe, naar de Decathlon. Daar kocht ik nieuwe wandelschoenen, want mijn oude waren helemaal versleten en ik kreeg tijdens iedere wandeling wel ergens een blaar. En nu ik toch in België was kon ik gelijk tanken (€1,74 voor 1 liter euro loodvrij), om boodschappen en een paar kringloopwinkels bezoeken. 


Ik kocht een hele stapel boeken ↑↑↑ 
En een wasmand, twee ontbijtbordjes (dezelfde die we hebben), acht terracotta bloempotten, een paraplu en een broodtrommel. 

Een dagje alleen op stap zijn heb ik af en toe echt nodig. Alles op mijn eigen tempo doen en alleen dingen doen die mij aangaan. Niet moeten wachten op anderen en niemand die op mij moet wachten. Me, myself and I. Ook als ik niks gekocht had, was de dag nog geslaagd geweest. Het volgende uitstapje, samen met anderen, staat al gepland en daar heb ik al heel erg veel zin in. Dat gaat gewoon ook weer een hele gezellige dag worden. Maar vandaag was alleen voor mij. 

Met die boeken kan ik me voorlopig wel bezighouden en ideeën opdoen voor tuinieren en wandelingen. Wordt vast wel vervolgd 😉

17 opmerkingen:

  1. Tulpen ...... ik ben er gek op.
    Tanken in België doen wij altijd. We wonen heel dicht bij de grens dus we boffen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik woon ook niet ver van de grens, maar de dichtstbijzijnde benzinepomp in België is toch nog 18 km rijden. Zomaar ervoor rijden doe ik niet, maar wel als ik in België moet zijn.

      Verwijderen
  2. Oh wat lekker, zo'n dagje alleen er op uit. En wat heb je er leuke dingen aan over gehouden. De tulpen vind ik prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. heerlijk zo alleen op stap, leuke dingen gescoord en de tulpjes zijn mooi en schattig

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oh, wat zijn die tulpen leuk! Het is bij ons ook puur genieten in de tuin. En net zo leuk om te genieten van wat er in andere tuinen bovenkomt en bloeit.
    En zo'n dag alleen waardeer ik ook enorm.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Als wij wandelen, kijk ik ook altijd naar andere tuinen. Of naar de foto's van medebloggers of op facebook.

      Verwijderen
  5. Bijzondere blauwe hartjes vd tulpen.
    Dagje alleen is inderdaad heerlijk af en toe.
    Morgen met dochter naar Sluis en ga proberen een too good to go box bij een belgisch vleesproduktenbedrijf in Damm te pakken te krijgen. Als dat lukt kan ik ook tanken daaar in de buurt.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat tanken scheelt echt heel erg veel. Ik ben benieuwd of het druk is in Sluis. Er zijn al veel toeristen. Vandaag heb ik langs de kust gewandeld en er waren veel fietsers.

      Verwijderen
  6. Wat een bijzondere tulpen. Als je van tulpen houdt, dan heb ik nog een tip voor je. Nog tot 3 mei vindt de jaarlijkse bloemententoonstelling 'Floralia Brussels' plaats in het Kasteel van Grot-Bijgaarden. Wij waren er vorig jaar en vonden het echt de moeite.
    https://floralia-brussels.be/
    Ik heb vandaag een dagje me-time, manlief is een dagje fietsen met kameraden.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bedankt voor de tip. We hebben bijna een weekje vakantie, dus misschien dat we weleens die kant op kunnen gaan.

      Verwijderen
  7. Een dagje alleen op stap, maar ook een weekje vind ik heerlijk. Voor de coronapandemie ging ik jaarlijks een week naar Londen om vriendinnen te bezoeken. Altijd alleen. En ik bracht dan ook altijd een paar dagen in Londen alleen door, tussen de bezoeken in. T. gaat ook wel eens een weekje alleen weg, hij heeft vrienden in Frankrijk. Dan geniet ik van de week thuis in mijn uppie. En zoals ze zeggen 'absence makes the heart grow fonder' en ik ben inderdaad altijd weer blij om T. te zien na zo'n week!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik ga ook weleens een paar dagen zonder manlief weg, maar dan wel altijd samen met anderen. Als ik echt helemaal alleen ergens heenga, dan is dat voor een dag.

      Verwijderen
  8. Oh, ik vind dat ook heerlijk. Alleen erop uit! Eind mei ga ik weer een paar dagen. ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een mooi blauw hart hebben die tulpen! En gezellig om na het tuinwerk iets leuks te gaan doen. Mooie oogst aan boeken heb je!

    BeantwoordenVerwijderen