intro

Mijn naam is...

Mevrouw W. (Bijgewerkt op 14-03-2024) Een bekende in blogland, ook al is het alweer een aantal jaren geleden dat ik met mijn vorige webl...

maandag 14 maart 2022

fans

Begin januari vroeg een nichtje of ik in maart mee wilde naar de Wie is de Mol? fandag, samen met haar moeder en broer. Dat leek me wel leuk en we kochten tickets. Eergisteren lieten we een coronatoegangstest maken, want dat moest en gelukkig testten we alle vier negatief. En gisteren vertrokken we voor een rit van 200 km richting Hilversum. En wat waren we benieuwd naar wat ons allemaal te wachten stond!

Het werd een drukke dag in Theater Gooiland in Hilversum. We konden verschillende opdrachten, die de kandidaten in het programma hadden moeten doen spelen. Het daarbij gewonnen molgeld mochten we als souvenir mee naar huis nemen. De middag werd afgesloten in de theaterzaal, waar er door Ron Boszhard vragen aan de kandidaten gesteld werden.


Rick, Fresia, Hila en Everon konden niet bij de show aanwezig zijn vanwege corona, maar via een liveverbinding waren ze er toch ook een beetje bij. Alleen Laetitia ontbrak. 

Het was een geslaagde middag, alleen wel jammer dat het best wel druk was en we overal lang moesten wachten en daardoor konden we ook maar drie opdrachten doen. Maar het was heel erg leuk om dit eens mee te maken. 

Op de terugweg naar huis stopten we bij een McDonald's om een hapje te eten. Op hetzelfde moment zaten man- en zoonlief  'thuis' met schoonmoeder, mijn zwager en schoonzus in een restaurant. Zij zijn het hele weekend bij schoonmoeder aan het klussen geweest en als dank trakteerde schoonmoeder ze op een etentje. 

Neefje en nichtje zullen vandaag op school veel te vertellen hebben over de Moldag. En één ding is al duidelijk: volgend jaar willen ze weer!

20 opmerkingen:

  1. Reacties
    1. Lasergame, katapult schieten en een opdracht uit de eerste aflevering: https://wieisdemol.avrotros.nl/afleveringen/item/opdracht-1-aftroeven/
      Hierbij moest je met 4 stokken een doos uit het krat proberen te krijgen. Dat was erg moeilijk en is ons niet gelukt.

      Verwijderen
  2. Wat een leuke dag. Zelf heb ik nog nooit het programma niet wel veel over gehoord ook via de buurmeisjes.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik volg het al jaren. Alleen vorig jaar ben ik halverwege afgehaakt.

      Verwijderen
  3. Leuk zo'n fan dag. Ik keek ook naar de Mol.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. De keren dat ik Wie is de Mol heb gekeken snapte ik soms de spellen niet goed en leek het me inderdaad leuker om het zelf te doen dan het te kijken.

    Hij gaat op mijn favorietenlijstje

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Als De kandidaten horen welke opdracht ze moeten doen, snap ik het meestal ook niet. Maar als ze het spelen wel. Er wordt natuurlijk ook heel geknipt in de opnames.

      Verwijderen
  5. Wat leuk zo'n Mol-dag al ben ik zelf geen Mol-fan. Ik snap de spellen ook niet altijd. Zal vast aan mij liggen maar zo'n dag lijkt me wel leuk.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik wist helemaal niet dat zo'n dag wordt georganiseerd, wat ontzettend leuk! Er zal veel animo voor zijn, en ze willen natuurlijk zoveel mogelijk mensen een kans geven om er bij te zijn, dus begrijpelijk dat je "maar" 3 spellen kon doen. Leuk ook dat de kandidaten erbij waren. Lijkt me inderdaad voor herhaling vatbaar, zeker als het "thuisfront" zo goed verzorgd in Zeeland blijft.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik had er ook nog nooit van gehoord, maar het schijnt al vaker geweest te zijn. Mijn schoonzus is lid van AvroTros en een paar keer per jaar krijgt ze daar een boekje van en daar stond het in.

      Verwijderen
  7. Ik kijk niet naar De Mol, maar snap dat het heel leuk is om als fan naar zo'n dag te gaan. En ook gewoon gezellig om met elkaar zo'n uitstap (200 km!!) te maken. En tuurlijk volgend jaar weer!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wij wonen overal ver van af en zijn gewend dat we altijd een eind moeten rijden. Dus ja, daar draaien we ons hand niet voor om.

      Verwijderen
  8. Hier een echte Wie is de Mol? fan. Wij spelen jaarlijks in een poule (dit jaar met zijn 34-en) om de Wisseltrofee. Dit keer mag hij een jaartje bij mij in mijn bakkerijtje blijven, want ik won hem.
    Een fandag heb ik nog nooit bezocht.
    Ben je liefhebber? En kijk je naar de Belgische De Mol? Ik kan het je van harte aanbevelen. 20 Maart start het en de laatste jaren waren ge-ni-aal.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Naar de Belgische De Mol heb ik nog nooit gekeken. Ik zal dat eens doen, bedankt voor de tip.

      Verwijderen
  9. Fijn dat het een geslaagde middag was, maar die drukte klinkt dan weer erg vervelend. Daar haak ik altijd enorm op af.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Iemand die al eens eerder geweest was vertelde dat je toen kon kiezen tussen de ochtend en de middag. Nu was het alleen 's middags. Ze zei dat het toen minder druk was en dat ze daardoor wel alles hadden kunnen doen.

      Verwijderen
  10. Wat een leuke dag. Ik volg het niet. Maar ik weet wel wie er mee doen. Ik kijk wel de finale, gek genoeg. Fijn dat het zo geslaagd was.

    Liefs Joanne

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat heb ik met Expeditie Robinson: ik kijk niet, maar ik ben ook altijd benieuwd wie gewonnen heeft.

      Verwijderen