intro

Mijn naam is...

Mevrouw W. (Bijgewerkt op 14-03-2024) Een bekende in blogland, ook al is het alweer een aantal jaren geleden dat ik met mijn vorige webl...

dinsdag 22 maart 2022

corona, tuin en verven

De afgelopen week was manlief thuis omdat hij corona had. Hij was grieperig, maar kon gewoon thuiswerken. Inmiddels is hij zover genezen dat hij vandaag weer op route kon. Ziezo, dat hebben we ook weer gehad! 

😷 😷 😷 😷 😷 😷 😷 😷

We hebben onze zomervakantie geboekt en gaan in juni een paar dagen naar de Belgische Eifel toe. Deze keer gaan we niet op hotel, maar we hebben een appartement gehuurd. Ook wel weer eens leuk en bovendien een stuk goedkoper. We hebben dus weer iets fijns om naar uit te kijken. Ik heb er nu al zin in. 

🌷 🌷 🌷 🌷 🌷 🌷 🌷 🌷

 Wij hebben een grote tuin met veel gras, bomen en struiken en omdat ik graag meer bloemen wil, ben ik een nieuwe border aan het maken en daar ben ik al eventjes mee bezig. Waar eerst gras stond, moeten nu bloemen komen en ik ben daarom ijverig gras aan het uitspitten. Ondertussen moet het andere tuinwerk ook gedaan worden, dus ik moet het een beetje verdelen. In april wil ik mijn nieuwe border inzaaien. 


🖌 🖌 🖌 🖌 🖌 🖌 🖌 🖌

En dan mijn verfwerk. De lectuurbak en het krukje dat ik in een tweedehands meubelwinkel gekocht had, kunnen aan hun tweede leven beginnen. 


Het petrolblauw, waar ik het krukje mee geverfd heb, vond ik best wel tegenvallen. Het is meer pastelblauw dan petrolblauw en met het groen combineert het totaal niet. De knopjes die op de lectuurbak zitten verfde ik daarom met een binnenlak, die ik nog had staan:



Om ze een beetje weerbestendig te maken heb ik ze gevernist, want ik ga de lectuurbak buiten zetten met potjes met planten erin. Ook het krukje is voor in de tuin.

Zie je trouwens dat de bieslook alweer tussen de tegels en langs het huis aan het groeien is?

10 opmerkingen:

  1. Heerlijk zo knutselen met meubels een tweede leven geven en ook met de planten in je tuin. Ik kon me daar ook altijd heel goed mee vermaken. Dan vergat ik werkelijk alles. En goede vooruitzichten. Dat stukje België is echt mooi. Daar kunnen jullie je echt goed vermaken.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat is leuk om te lezen, want wij zijn daar nog niet geweest.

      Verwijderen
  2. de eiffel is erg mooi, ik ben daar weleens op vakantie geweest, toen ik nog geen honden had,
    heerlijk bezig zijn in de tuin mevrouw W. dat is het goeie leven hé

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik begin steeds meer zin in de vakantie te krijgen... nu nog drie maanden geduld hebben ;)

      Verwijderen
  3. Nu ben ik wel heel benieuwd naar de lectuurbak vol planten! Die kreeg een mooie kleur.
    Zelf heb ik het hier ook vlaggen, die Corona stopt niet, maar ven de extra immuniteit zal ik hopelijk binnenkort genieten.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Zoonlief had een week of zes geleden corona, manlief vorige week... ik heb het nog niet gehad. Mijn broers, zus en moeder ook nog niet. Bij mijn moeder op de afdeling was er de afgelopen weken twee keer een kleine uitbraak, maar gelukkig raakte zij niet besmet.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuk geworden die tuinmeubeltjes. En fijn dat je een vakantie hebt kunnen boeken; iets leuks inderdaad om naar uit te kijken.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Een huisje lijkt me tegenwoordig zoveel beter dan een hotel, lekker vooruitzicht. Je bent lekker bezig, de lectuurbak is heel leuk zo!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik ga graag op hotel omdat je dan helemaal niks hoeft te doen, maar een huisje is een stuk goedkoper. Zo konden we nu voor hetzelfde geld twee dagen langer boeken. En een lekker ontbijtje kunnen we ook best wel zelf maken.

      Verwijderen