intro

Mijn naam is...

Mevrouw W. (Bijgewerkt op 14-03-2024) Een bekende in blogland, ook al is het alweer een aantal jaren geleden dat ik met mijn vorige webl...

zaterdag 5 februari 2022

'zomaar afgemeld'

Na de laatste lockdown is de naailes alweer een paar weken bezig en het eerste naaiwerkje van dit jaar rolde afgelopen week van onder mijn naaimachine vandaan:


Het is een patroon uit een KnipMode van 2014. Bij mij zit de hals netter dan op de pop, want ik ben iets meer gevuld. 

πŸ‘• πŸ‘• πŸ‘• πŸ‘• πŸ‘• πŸ‘• πŸ‘• πŸ‘•

De eerste krokussen in de tuin bloeien:


Ik ging bij de Boerenbond om potgrond en zag dat ze zomerbollen en -knollen verkochten. Ik heb een paar dahliaknollen meegenomen en over een maand mogen die de grond in. 

🌼 🌼 🌼 🌼 🌼 🌼 🌼 🌼

Mijn moeder had zich per ongeluk afgemeld bij Facebook. Ik had dat vorige week al gezien, maar omdat er toen corona heerste op de verpleegafdeling waar mijn moeder woont, moest ik beschermende kleding aan. Dus met al die kleding aan en een spatbril op die beslagen was, lukte het me niet om de boel te herstellen. Nu is de afdeling niet meer in isolatie en zo kon ik vandaag beter zien wat ik deed en mocht ik ook weer langer dan een uur blijven. Samen met manlief (hij thuis op de pc) en ik bij mijn moeder met mijn telefoon met de camera aan en op luidspreker, is het ons gelukkig gelukt om haar weer aan te melden. 

Natuurlijk had ze zich niet zelf afgemeld... dat kwam door mijn zwager die overal met zijn vingers aanzit... Moeder vergat alleen wel dat ze in quarantaine zat toen ze afgemeld werd en mijn zus en zwager daardoor niet bij haar op visite geweest waren. Het is altijd fijn als je iemand anders de schuld kan geven... πŸ˜‰

31 opmerkingen:

  1. O dat is een hele mooie... een standaard-procedure. HIJ heeft het gedaan, ik niet. Of ZIJ natuurlijk, we discrimineren niet.
    Ben vandaag aan het klooien geweest met DigiD in verband met het updaten van de papieren QR-code (ik heb mijn mobiel niet altijd bij me). Kun je lekker de schuld geven aan het systeem. Ik snap trouwens nog steeds niet waarom de sms-jes met codes niet binnenkwamen...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. O ja, die sms-jes... dat werkt niet altijd even goed. Wij krijgen die om op het werk in te kunnen loggen, alleen ben je soms alweer lang en breed thuis en dan komt pas de code binnen.

      Verwijderen
  2. Oooo enig. Dat klinkt me toch zo bekend in de oren van je moeder. Mijn moeder heeft ook een dubbelganger die vreemde dingen doet, hihihi. Gelukkig hebben jullie het weer voorelkaar gekregen. Trouwens, wat kun jij goed naaien!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel.
      Toen ik manlief aan de telefoon had, zei ze een paar keer: "je moet zeggen dat G. eraan gezeten heeft en daardoor ben ik altijd alles kwijt". En toen alles gefikst was zei ik dat ze zich niet meer moest afmelden, maar dat had ze echt niet zelf gedaan...

      Verwijderen
  3. Mooi patroon met de raglanmouwen dat zit altijd mooi als het de goede maat is. Ik heb nog 2 lappen liggen voor shirts.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Raglan mag niet te groot vallen, dat is niet mooi. Ik ga dit patroon vaker gebruiken. Het is een a-lijn en valt mooi.

      Verwijderen
  4. Wat een mooi naaiwerk!
    Oh oh, die moeder van je, ZIJ heeft het in ieder geval NIET gedaan, haha.
    Ik heb zelf ook wel eens iets met mijn mobiel of laptop, dan mag mijn dochter het voor me fixen. Vraagt zij: Wat heb je dan gedaan? Antwoord ik: Nou, bij mijn weten helemaal niets, maar ik moet wel iets gedaan hebben, anders zou ik dit probleem niet hebben. Tja, ik kan ook moeilijk iemand anders de schuld geven, niemand anders komt aan mijn mobiel of laptop, maar dat is natuurlijk heeeeeeel anders bij je moeder πŸ˜‚ Toch fijn dat jullie haar konden helpen!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel.
      Ik heb dat ook weleens hoor: dat ik iets verkeerd gedaan heb, maar niet precies weet wat. Dan zeg ik gelijk al: "het zal wel aan mij liggen..."

      Verwijderen
  5. Dat ziet eruit als een fijne trui wat een mooi ding heb je daar gemaakt! Ik heb hier nog geen krokus gezien maar zag wel dat mijn eigen bolletjes boven komen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel.
      Het was vandaag ook de eerste dag dat ik ze zag. Geen idee of ze gisteren ook al bloeiden :)

      Verwijderen
  6. Oh, mogen de dahliaknollen volgende maand al de grond in? Ik las ergens dat het pas vanaf half april mocht.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Volgens de verpakkingen van de knollen die ik kocht kan het van maart tot mei. Ik ga ze wel eerst in potten planten zodat ik ze beschut kan zetten en nog naar binnen kan halen als het erg koud is. Ik heb eerder dahliaknollen in de tuin geplant en dat werd niks, dus vandaar dat ik ze nu eerst in potten plant.

      Verwijderen
  7. Vandaag zag ik heel veel sneeuwklokjes, zomaar, in het bos. Ik werd er zowaar een beetje blijer van.
    Wat een mooie trui en dan ook nog in mijn favoriete kleur!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel.
      Mijn sneeuwklokjes staan nog niet eens boven. Ik betwijfel of die het dit jaar gaan doen.

      Verwijderen
  8. Oh, wat een mooie trui! Zowel de kleuren als het patroon. En de trui ziet er zo comfortabel uit.

    Bij ons staan er ook al een paar crocussen boven en sneeuwklokjes.

    Een soort van lente in de herfstweer :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel. Het is een comfortabele trui, dat klopt.

      Vandaag overdag was het nog mooi weer, maar nu lijkt het inderdaad wel herfst. Dat wordt morgen een dagje binnenblijven.

      Verwijderen
  9. Wat ‘n leuke trui heb je gemaakt! Moeders……❤️
    Momenteel ben ik in AustraliΓ« en heb geen naaimachine hier. Genoeg leuke dingen te doen maar op een gloeiend hete dag, 36 graden, zou ik best aan de slag willen (met airco natuurlijk)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel.
      Ik wil je een hele fijne tijd in AustraliΓ« wensen bij je kinderen en kleinkinderen.

      Verwijderen
  10. Reacties
    1. Ik vind het ook een erg leuke stof. Waar het ritsje zit zou een zak moeten komen, maar dat heb ik niet gedaan. Ik was bang dat het teveel een prop zou worden en ik gebruik zo'n zakje toch niet.

      Verwijderen
  11. ohw wat een leuke trui en heerlijk de krokussen groetjes amanda

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ik heb een zus en een demente moeder. Als er wat kwijt is, zegt ze altijd: o, dat hebben de meiden zeker weer meegenomen.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Heel mooie trui!
    Haha, met het ouder worden maken we steeds minder fouten :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Leuke trui heb je ervan gemaakt! Hij lijkt me lekker zitten.

    BeantwoordenVerwijderen