intro

Mijn naam is...

Mevrouw W. (Bijgewerkt op 14-03-2024) Een bekende in blogland, ook al is het alweer een aantal jaren geleden dat ik met mijn vorige webl...

woensdag 2 februari 2022

bollen

Dit is nog een projectje:


Afgelopen najaar plantte ik bloembollen in bloempotten.


Zoals je hierboven kunt zien zijn het verschillende soorten planten. De grote bollen van hyacinten en tulpen plantte ik bijna van onder in een pot en de krokussen minder diep.

Al vrij snel kwamen de bollen boven en ik heb de bloempotten steeds naar binnen gehaald als het ging vriezen. 

Het is nog even wachten totdat er bloemen zullen komen, maar ik heb goede hoop dat het iets gaat worden. 


18 opmerkingen:

  1. Wat ziet dat er leuk uit! Iets om te onthouden voor komend najaar, zodat we volgend ook leuke bakken met bloemen op het terras hebben staan. In onze tuin heb ik nog geen puntjes boven de grond zien uitkomen, maar hier in het noorden gebeurt dat nu eenmaal vaak een paar weken later dan in het zuiden van het land.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hier staan in de tuin de narcissen en een paar tulpen boven. Ik zag een foto van een collega op FB waar de narcissen al bloeiden.

      Verwijderen
  2. Wat leuk toch. De bollen in de tuin komen goed op. Maar binnen heb ik niks. Dat ga ik vandaag veranderen

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik ben gek op bloembollen en als ik er binnen heb gehad dan plant ik ze later altijd in de tuin.

      Verwijderen
    2. Dat doe ik ook altijd en op mijn werk worden er ook weleens uitgebloeide bloembollen weggegooid en die gaan dan met mij mee. Heb je er meer dan een keer plezier van.

      Verwijderen
    3. Dat doe ik soms ook. Zonde om weg te gooien.

      Verwijderen
  3. Echt een lente komt eraan-gevoel geven die bollen. Had een minibakje met narcissen gekocht. Nu er meer zon is buiten (ze staan binnen) groeien ze opeens veel harder. Na de bloei zet ik ze in de tuin, voor volgend jaar.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Grappig dat ze opeens sneller groeien. Waar een beetje zon al niet goed voor is.

      Verwijderen
  4. O heerlijk om die bollen te zien. Een voorbode van de lente.
    Wat kijk ik daar naar uit .....

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een leuk idee. Zo heb je snel en altijd bloemen. En potten kan je binnen halen. Een prima tip voor volgend jaar! Hier heb ik ze enkel in de grond geplant. Nog niets te zien voorlopig....

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hier wel, maar nog niet alles komt al op.
      Ik wil voor de zomer nog dahliabollen kopen. Vorig jaar had ik die in de volle grond geplant en die kwamen niet op. Nu wil ik het in potten proberen. Misschien dat het dan wel gaat.

      Verwijderen
  6. Dat ziet er veelbelovend uit! Ik zag vandaag mijn eerste sneeuwklokjes van dit jaar in onze tuin!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Mijn sneeuwklokjes moeten nog opkomen. Ik word altijd blij van sneeuwklokjes, want dat betekent dat we echt weer de goede kant (de lente/zomer) opgaan.

      Verwijderen
  7. Wat een goed idee is dit.. Het staat zò gezellig in al die potten. Een beetje kleur is ook wel welkom deze dagen!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het is leuk om al zo met het voorjaar bezig te zijn en voor te werken.

      Verwijderen
  8. Leuk om van dichtbij te kunnen volgen hoe de planten groeien.
    Ik had van de Aldi enkele bakjes met tulpenbollen meegebracht. Benieuwd of het wat wordt.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een blije foto's ik verlang naar de lente. Ik heb groene puntjes in mijn perk gezien laat het maar lente worden.

    BeantwoordenVerwijderen