intro

Mijn naam is...

Mevrouw W. (Bijgewerkt op 14-03-2024) Een bekende in blogland, ook al is het alweer een aantal jaren geleden dat ik met mijn vorige webl...

dinsdag 1 februari 2022

zaailingen

De storm die over het land raasde viel hier bij ons uiteindelijk nog wel mee. Het werd windkracht acht met af en toe een uitschieter. Uit voorzorg waren een paar buitendijkse wegen afgesloten en hier en daar trad het zeewater buiten de oevers, maar dat is niets bijzonders want dat gebeurt wel vaker. Ik had een paar bloempotten in de garage gezet zodat ze niet weg zouden waaien en die staan nu weer buiten. Alleen de gieter waaide over het gazon. Verder stond de wind gunstig voor ons. De eerste storm van dit jaar hebben we gehad.

💮 💮 💮 💮 💮 💮 💮 💮

De eerste zaailingen in mijn kweekbakje staan boven: 


Viooltjes.
 Ook primula, waar ik zelf zaad van gewonnen heb, komt op. En zondag heb ik nog meer gezaaid. 

Bij Ikea heb ik dit besteld:


Een echte kas hoef ik niet, maar ik wil wel iets hebben om mijn plantjes in af te harden en waar ze ook nog beschermd worden tegen de zeewind. Hopelijk is het iets en waait het niet binnen de kortste keren aan flarden. Ik had op tweedehands sites nog gekeken naar glas om misschien zelf een koude bak te maken, maar dit rekje kwam een stuk goedkoper uit. 


12 opmerkingen:

  1. Hier viel de storm ook erg mee, hoewel we vanwege alle waarschuwingen wel onze zoon maar met de auto naar het treinstation hebben gebracht voor school. Normaliter ben ik erg van: 'fietsen is gezond!'

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat deden wij vroeger ook hoor. Naar school was het 15km fietsen en bij erg slecht weer brachten we ze.

      Verwijderen
  2. Wij ook gedaan gisteren. Het was bijna niet te doen in de polder hier.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hier was het ook pittig maar onze schutting en ons afdak zijn gelukkig nog intact .Wat leuk dat je plantjes die je gezaaid hebt al opkomen .

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Gelukkig geen schade bij jullie. Ik word altijd erg onrustig van storm, maar ik was nu op mijn werk en daar had ik het niet zo in de gaten.

      Verwijderen
  4. Dat is een mooi planeuk om te doen, ik kijk uit naar je foto,s van de blommekes

    BeantwoordenVerwijderen
  5. O ja, die gieters gaan altijd op de loop met storm...
    Wat leuk om je kleine plantjes te zien en wat een helder fris groen.
    Goed idee zo'n rekje! Je kunt het zo weer op pakken en eventueel binnen of ergens beschut zetten als dat nodig is!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. En de gieter stond nog wel achter de kliko's en toch ging hij ervandoor.
      Dat was ook mijn idee over dat rekje. Met die wind hier aan de kust is het wel handig om het te kunnen verplaatsen.

      Verwijderen
  6. De hele dag binnen gezeten, op een tandartsbezoek na. Niet leuk

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nee, zeker niet. Tegen die storm was niet op te wandelen.

      Verwijderen