intro

Mijn naam is...

Mevrouw W. (Bijgewerkt op 14-03-2024) Een bekende in blogland, ook al is het alweer een aantal jaren geleden dat ik met mijn vorige webl...

zondag 30 januari 2022

tellen

De laatste tijd weten oplichters me wel te vinden zeg:


Zoals je ziet heeft het eigenlijk geen zin om een telefoonnummer te blokkeren, want er worden verschillende nummers gebruikt. Ik word ook weleens gebeld en dat is lastiger. Soms geeft mijn toestel zelf aan dat het om spam gaat, maar dat is niet altijd het geval. Als ik het echt niet vertrouw neem ik niet op en zoek ik op internet naar het nummer dat mij gebeld heeft. Vaak blijkt het dan ook om oplichters te gaan. 
 
🐦 🐦 🐦 🐦 🐦 🐦 🐦

Dit weekend houdt de Vogelbescherming de jaarlijkse tuinvogeltelling. Ik bekeek eens wat ik daarvoor moest doen en ging daarna een half uurtje tellen. En dat was nog leuk om te doen ook! 


Als je af en toe een vogeltje (maar wel van dezelfde soort) ziet, dan noteer je bij deze vogel een 1. Zie je meer vogels tegelijk, dan noteer je dat aantal. Wat ik tijdens mijn telling miste waren het winterkoninkje, de specht en de kraai. Die zitten regelmatig in de tuin, maar lieten zich tijdens mijn telling niet zien. Volgend jaar ga ik weer tellen!

19 opmerkingen:

  1. Ja, het is wat met die spam en phishing.
    Het is al zover gekomen dat ik nooit opneemt voor een onbekend nummer.
    Als het een écht iemand is, dan moeten ze maar een boodschap inspreken.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik heb de afgelopen weken al duizenden gewonnen 🤣 en er zijn hel wat pakketten onderweg kennelijk.
    En ondanks alle waarschuwingen een aandacht trappen er nog steeds mensen in

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het gebeurt weleens dat ik een e-mail twee keer moet lezen, want sommige zijn soms niet van echt te onderscheiden.

      Verwijderen
  3. Mevrouw W., hoe zoek je op internet naar telefoonnummers? Als ik dat probeer zit ik gelijk op een betaal-site en dat is natuurlijk niet de bedoeling.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Gewoon het nummer op google intypen. Dus niet op een website maar gewoon op de zoekfunctie.

      Verwijderen
    2. Niet bij stilgestaan, ga ik proberen, dank je.

      Verwijderen
  4. Pfffft, ik word er ook heel erg moe van van al die spam en toestanden. Verdien je geld op een eerlijke manier!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik kan me ook niet voorstellen dat iemand zich hier goed bij kan voelen. Ik zou me vreselijk schuldig voelen...

      Verwijderen
  5. Ik had in december ineens allemaal rare telefoontjes en als ik terugbelde kreeg ik iemand die daar weer niets van begreep. Enfin...was ook allemaal spam en toestanden. Blokkeren hielp inderdaad niet want steeds een ander nummer. Toen ik niet meer reageerde stopte het gelukkig. Ook via de sms regelmatig herinneringen voor betalingen van bekeuringen, pakjes ophalen etc. Allemaal nep! Deleten die hap!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik zou de nummers toch wel blokkeren en aangeven al was het maar dat anderen er dan niet in trappen.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik blokkeer steeds al die nummers en zoek ze inderdaad op op google.
    Soms blijken het goede doelen te zijn, die bv nog wat meer willen.
    Maar die energiedingen...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb ook wel gehad dat Greenpeace belde om me te bedanken voor mijn donatie. Dat was ook een telefoonnummer dat ik eerst niet vertrouwde.

      Verwijderen
  8. Ik heb de mijn ook doorgegeven en ik kwam aan 4 koolmeesjes, 3 pimpelmezen, 3 vinkjes, 1 houtduif en 1 groenling. En net toen ik had afgesloten kwam er ook nog een merel langs maar die heeft de resultaten dus niet gehaald. Ik miste ook het roodborstje dat ik anders wel eens zie, maar ook de heggemussen en de boomklevers die ik deze winter helaas nog niet zag.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Een aardig spam lijstje. Ik heb er gelukkig zelf weinig last van... maar blokkeren heeft altijd zin.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Deze heeft mijn telefoon zelf geblokkeerd. Ongewenste e-mails blokker ik sowieso wel altijd.

      Verwijderen