intro

Mijn naam is...

Mevrouw W. (Bijgewerkt op 14-03-2024) Een bekende in blogland, ook al is het alweer een aantal jaren geleden dat ik met mijn vorige webl...

dinsdag 22 februari 2022

vandaag

De sterfdag van onze jongste zoon.



Het is vandaag 5 jaar geleden dat Jus overleed. Het drama voltrok zich voor onze ogen en er is van alles aan gedaan om hem te redden, maar hij was te zwaar gewond. We moesten verder zonder onze jongste zoon en broertje.

Jus bouwde hard aan zijn toekomst en opeens viel alles weg. Het eindexamen, de vervolgopleiding, een toekomstige baan, een relatie… hij heeft het allemaal niet meer mogen meemaken. Er werd nieuwe muziek gemaakt die hij nooit zal horen, er kwamen nieuwe films uit die hij nooit zal zien, er waren feestjes en reisjes die hij nooit zou meemaken, we moesten zonder hem naar Disneyland Parijs en de Efteling…We hadden het hem allemaal zo gegund! 

5 jaar. Het lijkt zo lang, maar aan de andere kant is het alsof het nog maar gisteren was dat hij over de dijk kwam aanfietsen na een dag school. Of in de tuin aan het rommelen was. Of aan een motor zat te sleutelen. Het is alsof we al die jaren in een roes leefden, of alles maar deels beleefd hebben. 

Al 5 jaar lang voer ik een gevecht om het opgelopen trauma de baas te blijven. Ik heb gesprekken gehad met een psycholoog en de POH, ik gebruikte slaapmedicatie en kan niet meer zonder antidepressiva. In mijn hoofd is het druk en mijn gedachten staan nooit stil. 

We hebben ons door de afgelopen 5 jaar heen gevochten. We zochten en vonden een weg.  Alleen, maar ook met hulp van familieleden, vrienden, kennissen en collega’s die er voor ons waren, naar ons luisterden en ons op sleeptouw namen. Ik ben al die mensen nog steeds enorm dankbaar dat ze er voor ons waren en ons door dik en dun steunden. 

We missen Jus en na 5 jaar is het nog steeds onwezenlijk dat hij er niet meer is. Ons leven zal nooit meer compleet zijn. 


23 opmerkingen:

  1. Het blijft stil in mij….geen woorden voor. ❤️❤️❤️❤️❤️

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het blijft stil in mij….geen woorden voor. ❤️❤️❤️❤️❤️

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik denk aan jullie, maar heb geen woorden...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Het is het ergste wat je kunt overkomen; een kind verliezen...
    Wat is nu 5 jaar? De tijd vliegt, maar als je zo'n verlies moet lijden, dan staat de tijd stil en herinner je je het nog als de dag van gisteren.
    Wat fijn dat er zoveel lieve mensen om jullie heen staan. Stel je voor dat je dat niet had..
    Sterkte!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. ik kan je alleen veel sterkte en kracht toe wensen om dit grote verlies te blijven dragen, veel liefs en wordt aan jullie gedacht

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Elke dag een groot gemis maar vandaag extra groot. Veel sterkte deze dag en alle moeilijke dagen die er nog gaan komen.
    Ik wens jullie veel lieve armen om jullie heen.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hoop dat jullie nog steeds troost vinden in allee reacties en sterkte wensen.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik krijg weer kippenvel als ik het lees. Ik vind het zo erg voor je....
    Het is één van mijn grootste angsten dat er iets met de kinderen gebeurd. Als ouder ben je zo kwetsbaar wat dat betreft.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik heb geen mooie woorden... ik denk aan jullie.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Mijn hart huilt om wat jullie moeten meemaken.
    Heel veel sterkte op deze moeilijke dag.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik wens jullie sterkte en ik vind dat je je verdriet zo goed omschrijft, maar dat maakt het gemis natuurlijk niet minder. Ik denk dat er niets ergers is dan een kind te moeten verliezen en ik hoop uit heel mijn hart dat ons dit bespaart blijft.
    Koester de mooie herinneringen die je aan jus hebt, die zullen altijd blijven.
    Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Je beschrijft het zo helder en treffend en daarom ook zo indringend voor mij. Blij te lezen dat je een beetje troost kan vinden uit lieve en attente mensen om je heen. Snap dat het vandaag extra moeilijk voor je is. En het nooit meer wordt zoals het was. Sterkte vandaag.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Het is zo ingrijpend wat jullie overkomen is. Het zal voorlopig een wond blijven en hij zal nooit helemaal genezen je mag erop hopen dat het een litteken wordt zodat je er weer verder mee kan en er kunt zijn voor je man en je andere kinderen want ook die hebben heel zwaar. Vandaag is weer zo'n dag dat jullie het extra moeilijk hebben en alles zich weer afspeelt in jullie hoofden. Ik wens jullie heel veel sterkte en stuur jullie een dikke knuffel XX

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Een blog als dit maakt me zo stil en ik heb geen mooie woorden want die zijn er niet .Ik kan jullie alleen heel veel sterkte wensen .
    Veel liefs Elisabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  15. 5 jaar is niet zo lang. Dit blijft j altijd bij. Jus blijft altijd bij jullie. Overal waar jullie heen gaan is hij erbij. In gedachten, in jullie hart.
    Nooit meer.... Ik kan het mij niet voorstellen. Zo moeilijk, zo zwaar
    Ik eens jullie alle sterkte op deze moeilijke dag en alle momenten die nog komen.

    Dikke kus Joanne 🧡🧡🧡

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Het is een groot verdriet. Weg is hij voor jullie nooit helemaal. Hug

    BeantwoordenVerwijderen
  17. 5 Jaar. Dat is nog maar kort en toch al zo veel gebeurd. Ik kreeg kippenvel toen ik het las en wens jullie alle sterkte en veel liefde van de mensen die er voor jullie zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Jullie leven zal nooit meer compleet zijn, en 5 jaar is nog maar heel kort. Niets en niemand kan het terug draaien, er zijn geen woorden die helpen. Gelukkig zijn er mensen die een klein beetje kunnen helpen het leven draagbaar te maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Ik weet gewoon niet wat te schrijven. Las vanochtend dat Stijn de Paepe is overleden. Zijn gedicht 'Wat helpt' vind ik altijd zo mooi. Weet niet of je het kent, maar misschien de moeite waard om het 'ns op te zoeken als je er zin in hebt.

    Sterkte!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. De mooie tekst op de foto en door jou geschreven blog vertalen een on(be)-noem-baar verdriet. Het vreselijke 'altijd' en 'nooit meer' kennen geen troostende woorden, ik geef je een warme lieve omhelzing, een piepklein steuntje in een geamputeerd leven.

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Wat valt er te zeggen... Helemaal niets.. <3 Ik geef je een virtuele knuffel.

    BeantwoordenVerwijderen